Wysłany: Sro Cze 10, 2015 21:54 [R75] Awaria i dziwne zachowania automat. skrzyni biegów.
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2000
Witam.Jakiś czas temu,przy gwałtownym wyprzedzaniu skrzynia weszła w stan awarii ( słabe ruszanie 3 tys. obr.80 km/h.). Test wykazał zwarcie czy rozłączenie zaworu 2 -4 i coś jeszcze.Mechanicy orzekli regenerację konwertera.Zglebiłem temat,
zajrzałem do złącza i stwierdziłem,ze wszystko zalane jest płynem chłodniczym z przetartej przez cybant metalowy chłodnicy.(kilka dni wcześniej byłem u gazowników na wymianie czujnika temperatury)Wymieniłem chłodnicę,oczyściłem złącze 18 stykowe i skrzynia zaczęła działać prawidłowo.Niebawem przy gwałtownym skręcie w lewo skrzynia weszła w stan awarii.Awaria powtarzała się coraz częściej.
Wymieniłem dynamicznie olej na syntetyk , oczyściłem złącze i niby było prawidłowo.
Niebawem skrzynia weszła w stan awarii na stałe i zaczęły się problemy z załączeniem R i D.Musiałem operować dźwignią do dwójki i wtedy R załączało się ale czasem z silnym szarpnięciem.Wtedy zauważyłem , że 2 działa prawidłowo,więc i konwerter działał raczej prawidłowo.Jeszcze raz zajrzałem do złącza i stwierdziłem że jest zalane płynem chłodniczym a część styków lekko zaśniedziała.Oczyściłem dwoma środkami, skrzynia wyszła ze stanu awarii,ale ma tylko 3 biegi.Oporności są prawidłowe ale zawory potraktowane napięciem 12 V
pstrykają tylko na stykach 17,16 i15.Pozostałe nie wykazują działania ale przepływ prądu mają w granicach normy.Podejrzewam,że są zawieszone w pozycji załączony.Dodaję,że przy lekkim uderzeniu podwoziem w próg włączyła się awaria,ale nie włączyła się przy następnym uruchomieniu.Dodaję,że zalewanie
złącza to robota gazowników.Jest minimalny przeciek chyba z czujnika temperatury na parowniku a płyn sączył się po przewodach na złącze.
Podejrzewam,że na początku był tylko problem ze złączem a teraz jest z elektrozaworami a może i ze sprzęgłami.Potrzebuję jakiegoś rozsądnego rozwiązania.Chciałbym oczyścić elektrozawory bez demontażu skrzyni ale potrzebuję jakiejś porady.Nie chciałbym urazić mechaników ale zobaczcie jakie skutki może przynieść wymiana małego czujnika w parowniku.Zamówiłem skrzynię
więc elektrozawory mogę podmienić,ale jak się za to zabrać,żeby czegoś nie zepsuć.I kwestia oleju.Czytam ,że wiele osób wymienia na syntetyk i chwali.Czy
w moim przypadku należy wymienić olej na inny?
[ Dodano: Sro Cze 10, 2015 22:54 ]
Dodam,że zakupiłem skrzynię i w niej elektrozawory zachowują się jak w mojej uszkodzonej .
SPAMU¦
Wysłany: Sro Cze 10, 2015 21:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Pią Cze 12, 2015 20:38 [R75] Awaria i dziwne zachowania automat. skrzyni biegów.
Nie wymieniłem.Badałem ją na palecie.Warto mieć pewność że skrzynia jest sprawna przed jej wymianą.Dodam,że skrzynię otrzymałem na palecie postawioną na osi wybieraka biegów,która jest od dołu.Oczywiście całkowicie pogięte jest ramię wybieraka.Oś się obraca,ale skrzynia oparta była całym ciężarem na osi.Sprzedawca zabrania zaglądania do wnętrza.Powinienem odesłać,ale to ja muszę ponieść koszta.
Wysłany: Sob Sie 29, 2015 07:50 Re: [R75] Awaria i dziwne zachowania automat. skrzyni biegów
stas napisał/a:
Nie wymieniłem.Badałem ją na palecie.Warto mieć pewność że skrzynia jest sprawna przed jej wymianą.Dodam,że skrzynię otrzymałem na palecie postawioną na osi wybieraka biegów,która jest od dołu.Oczywiście całkowicie pogięte jest ramię wybieraka.Oś się obraca,ale skrzynia oparta była całym ciężarem na osi.Sprzedawca zabrania zaglądania do wnętrza.Powinienem odesłać,ale to ja muszę ponieść koszta.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum