Wysłany: Sro Sie 19, 2015 21:16 [LR Freelander] pytanie o wytrzymałość napędów / skrzynie
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999
Witam!
Mam pytanko (czysto teoretyczne na razie), jaka jest wytrzymałość napędów w freelanderach 1,8? chodzi mi o maksymalną moc i moment, jaki może to przenieść
Druga sprawa to skrzynia biegów. W 1,8 siedzi pg1 tak? od zwykłej roverkowej rózni się tylko dzwonem i możliwością przykręcenia wyjścia na 4x4? Czy da się zapodać do freelandera skrzynię z 2,0Ti wyposażoną w szperę? Próbował ktoś?
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sie 19, 2015 21:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
napędy są te same w wszystkich freelach więc najmocniejszy ma 177KM 2,5 V6. skrzynia nie pasuje niestety bo w freelu półosie wychodza z IRD a nie ze skrzyni jak w Roverku. Był na forum kiedyś koleś co włożył podobno skrzynie z R45 i miał przednionapedówkę ale wg mnie to nie trzymał się jezdni jak powinien o ile w ogule to się udało. zdjęć nie było
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
napędy są te same w wszystkich freelach więc najmocniejszy ma 177KM 2,5 V6. skrzynia nie pasuje niestety bo w freelu półosie wychodza z IRD a nie ze skrzyni jak w Roverku.
mi chodzi o bebechy skrzyni, konkretnie Torsen i mozliwosc zostawienia skrzyni z 2,0 Turbo i dokrecenie do tego napedu 4x4. Czyli swap 2,0Ti do freelandera z zostawieniem napędu 4x4 + dorzucenie szpery na przód.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Markzo az tak sie nie znam ale pobierz Rave i ogarnij. Skrzynię całą na pewno nie przełożysz bo w Freelu jest ona bez wyjścia na półosie tylko napęd wychodzi z IRD i na przód i na tył a skrzynia napędza tylko IRD.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Skrzynię całą na pewno nie przełożysz bo w Freelu jest ona bez wyjścia na półosie tylko napęd wychodzi z IRD i na przód i na tył a skrzynia napędza tylko IRD.
na razie to tylko moje przemyślenia, chciałbym zostawić dzwon z 2,0t żeby nie rzeźbić adaptera. Wiem, że skrzynia z 220 coupe turbo ma taki sam dzwon jak 2,0 diesel - nie wiesz czasem, czy w frelku dzwon skrzyni 1,8 i 2,0diesel (roverkowy, nie wiem czy td4 podejdzie) jest taki sam? Wtedy można by zostawić skrzynie z frela, wzmocnić ją w razie potrzeby bebechami z pg1 turbo, dorzucić torsena i coś by to może zaczęło po ludzku jechać
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Markzo, Ja nad takim rozwiązaniem tez myślałem, ale ciężko dorwać ten napęd 4x4 który jest dokładany. A druga sprawa to to nie jest za bardzo wytrzymałe na duże Nm. Gdzieś o tym było tez kiedyś ze rozsypywało się pod Nm L-serii modzonej nawet.
Pytanie jak puścić wal na tył jak auto nisko siedzi w ZS czy 45
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Markzo, Ja nad takim rozwiązaniem tez myślałem, ale ciężko dorwać ten napęd 4x4 który jest dokładany. A druga sprawa to to nie jest za bardzo wytrzymałe na duże Nm. Gdzieś o tym było tez kiedyś ze rozsypywało się pod Nm L-serii modzonej nawet.
Pytanie jak puścić wal na tył jak auto nisko siedzi w ZS czy 45
ja chciałbym włożyc 2,0t do freelandera. ZS zostaje ośka
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Remigiusz o jakich Nm piszesz bo wg mnie to sprzęgło je przenosi i tyle, nie wiem ile one wytrzyma. Reszta musi przenieść do 177KM bo w 2,5 V6 jest to samo co w pozostałych i działa a pewnie jest tam trochę zapasu jeszcze, więc jedynie tryby w skrzyni wymienić, dać torsena, no i dowiedzieć się czy dzwon pasuje.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
sknerko, I co się dalej dzieje z momentem po sprzęgle już dalej na kola nie idzie pomiędzy resztę podzespołów
przeczytałeś wszystko co napisałem? czy tylko pierwsze pytanie? Moment idzie na koła przez skrzynie która jest różna w zależności od wer. silnika ale reszta napędu jest jednakowa w autach od 98KM do 177Km i pewnie jeszcze zapas jakiś jest. Freel bardzo dobrze sobie radzi w terenie i napędy tez jak są sprawne jedynie że muszą być z roczników po poprawkach czyli chyba po 2004r.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
win32 [Usunięty]
Wysłany: Pon Sie 24, 2015 10:29
I ->w FL nie ma dyfra w skrzyni tylko jest w IRD - więc torsena tam nie wstawisz.
II -> Skrzynia z odpowiednim sprzęgłem (chociażby od chłopaków z CG clutch) wytrzymuje ponad 200 koni generowanych z 1.8 Turbo wepchanego w miejsce zwykłego , jako dodatkową zabawkę polecam LSD na tyłek
III -> Skrzynia z Td4 nie podejdzie pod 1.8, a szkoda bo getrag wytrzymuje nieco więcej.
Cytat:
Ja rozmawiałem kiedyś tez z moimi mechanikami co robią samochody na Off Road i mi odradzali to od Freelka mówili ze w serii to daje jakoś ledwo rade.
Cytat:
i napędy tez jak są sprawne jedynie że muszą być z roczników po poprawkach czyli chyba po 2004r
późne 2001 , początek 2002 to dolna granica.
Td4 ma dużo większy moment od V6 i IRD też daje sobie z tym radę. Seria V6 ma 240 Nm, seria Td4 260 Nm . Dłubane Td4 ponad 330 wyciąga i działa.
Ird w TD4 i pozostałych 4 cylindrowcach jest takie samo. Więc przeżyje.
PG1 z serii "U" czyli taka jaka jest w L-series teoretycznie powinna wytrzymywać jakieś 240 Nm , trochę można to jeszcze poprawić zmieniając łożyska. Czyli jak podstawisz sobię skrzynię od Diesla masz większy zapas.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum