Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Mam jeszcze pytanie odnosnie oleju w plynie. Jest go dosc sporo, jak wykluczyc chlodniczke oleju? Bo z tego co wyczytalem to moze byc powodem. I mam nadzieje ze to jednak nie uszczelka. Kopcenia nie zauwazylem, silnik chodzi rowno, na bagnecie wody nie widac.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Paź 09, 2015 09:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jestem dwa dni po wymianie chłodniczki ,miałem to samo,kupiłem używaną chłodniczke,wstawilem na razie jest ok,troche oleju zostało w układzie to zrana mam w zbiorniczku ,ale takie ilosci że na razie daje spokój,prawdo podobnie winowającą jest uszczelka chłodniczki,przynajmniej u mnie tak było,jak chcesz sprawdzic to omin tą chłodniczke,ale koszt naprawde smieszny ja dałem 17 zl.powodzenia
Te uszczelki pod chodniczkami padają często.'
A winni sa sami użyszkodnicy aut którzy nie czytają instrukcji.
W silnikach grupy ROVER BMW ma być lany odpowiedni płyn chłodniczy.
Wlanie innego lub co gorsza mieszanie płynów uszkadza połączenia gumowo aluminiowe.
Miałem już kilka landków i roverów z uwalonymi chodniczkami.
Wymień chłodnicę do póki jest w miarę ciepło.
Zalej układ wodą demineralizowaną i wlej płukankę (Najlepiej Prestone)
Dokładnie wypłucz cały układ wodny.
Czynność zrób co najmniej 2 razy
Zalej nowym dobrym płynem chłodniczym i wymień olej.
Skrajne zaniedbanie tego tematu wygląda tak:
- Poziom oleju ciągle się podnosił
- Doszło do miejscowego przegrzania
- Uszkodzona magistrala olejowa + pękniecie głowicy
- Mieszanka oleju z płynem zalała wtryskiwacze
Rozumiem, że chłodniczka używana? Bo nowych nigdzie nie widzę. Uszczelkę już zamówiłem, płyn w tesco prestone, 4l za 50zł jest. Zapewne wezmę ten, myślę że 8l starczy?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Paź 10, 2015 18:28
MokraWoda napisał/a:
Jaki najlepiej płyn wlać?
Febi G12 ++ czerwony (różowy, fiolet ) HOAT , lub jego odmiana VAICO VA-012 Plus.
Zalecenie Rovera :
"Use of the correct coolant is recommended so use O.A.T coolant, which is pink in colour."
HOAT ( Hibrid OAT ) jest nowszą technologią używaną przez BMW, VW czy Mercedesa, gdyż stwierdzono ,że płyny OAT tworzą w kontakcie z powietrzem (np.zapowietrzanie układu ) osady i muł .
Mam jeszcze pytanie odnośnie wymiany tej uszczelki. Po odkręceniu chłodniczki ile mniej więcej wyleci oleju? I czy uszczelkę wystarczy po prostu włożyć w swoje miejsce i przykręcić chłodniczke czy jest to bardziej skomplikowane?
Skoro doszło do kontaktu obu płynów (olej i płyn chłodnicy) to moim zdaniem lepiej spuścić olej i płyn za nim zaczniesz odkręcać chłodniczkę wlać nowy płyn oraz olej jak już przykręcisz. Jeśli to benzyna to oleju jakieś 5l powinno starczyć, płynu jakieś 7l jeśli dobrze pamiętam, pamiętaj o przestrzeganiu procedury napełniania, gdzieś na forum powinno być i nigdy nie lej całości jeśli chodzi o olej odczekaj i dolej jeśli trzeba, płyn chłodniczy lejesz do max poziomu opis gdzieś jest na forum.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum