Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] diesel, nie chce odpalić na ciepłym silniku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] diesel, nie chce odpalić na ciepłym silniku
Autor Wiadomość
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Pią Paź 30, 2015 18:36   [R75] diesel, nie chce odpalić na ciepłym silniku
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Czytam i czytam i są różne opinie, który czujnik jest winny temu, że nie chce odpalić na ciepłym silniku. Czujnik położenia wałka rozrządu czy czujnik położenia wału?
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 30, 2015 18:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pią Paź 30, 2015 19:36   

Czujnik położenia wałka rozrządu.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3433
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Paź 30, 2015 20:26   

jesli obroty podczas kręcenia rozrusznikiem podnoszą się to czujnik walu OK
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
ENU 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 228
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Lis 01, 2015 13:48   

czujnik wałka , przerabiałem to w benzynie objawy takie same
_________________
Rover 75 2.0i
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lis 01, 2015 15:00   

phuss napisał/a:
który czujnik jest winny temu, że nie chce odpalić na ciepłym silniku. Czujnik położenia wałka rozrządu czy czujnik położenia wału?
jeden i drugi może być powodem nie odpalania
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Lis 02, 2015 10:28   

Wystarczy podłączyć zwykły kabel DS2 i program typu INPA żeby dowiedzieć się który czujnik się wyłożył.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Wto Lis 03, 2015 08:19   

Próbował ktoś oszukać czujnik i zrobić zworkę na kostce, czy to coś da? Tak sobie rozmyślam w oczekiwaniu na czujnik.
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 03, 2015 08:30   

Czujnik działa na zasadzie impulsów 0-1, musiałbyś zwierać z odpowiednia czestotliwościa.
_________________
75 Red Edition
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3433
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Lis 03, 2015 11:42   

longer86 napisał/a:
Czujnik działa na zasadzie impulsów 0-1, musiałbyś zwierać z odpowiednia czestotliwościa.
i jeszcze w odpowiednim momencie :)
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 03, 2015 13:26   

Czyli pół żartem pół serio nawet z zaawansowanym parkinsonem, nie masz szans
_________________
75 Red Edition
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Lis 03, 2015 15:15   

phuss napisał/a:
Tak sobie rozmyślam w oczekiwaniu na czujnik.
ustaliłeś który ? , bo bez czujnika wału na 100% nie odpali.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Sro Lis 04, 2015 14:11   

PO podpięciu pod kompa, wykasowaniu błędów, wymianie czujników, znowu podpięcie pod kompa-brak błędów, nadal nie odpala. Odpala tylko rano jak mocno zimny, lub po zastosowaniu samostartu. Jak już odpali to ładnie chodzi, nie dławi się, nie traci mocy, obroty nie falują :orety:
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Lis 04, 2015 15:58   

to teraz filtr powietrza i przepływomierz albo układ paliwowy (wtryski leją albo brak szczelności , czujnik ciśnienia ).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Sro Lis 04, 2015 16:19   

Filtr powietrza i przepływomierz raczej nie odpowiada za odpalenie. Zastanawiam się nad czujnikiem ciśnienia na pompie, czujnikiem ciśnienia na listwie ew. wtryski. Nie wiem na ile dokładny był ten komputer diagnostyczny bo działał na oprogramowaniu DELPHI. Jutro jeszcze pojadę na BOSCHA.
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Lis 04, 2015 16:41   

Jeszcze możesz spróbować podmienić przekaźnik pompy paliwa, który jest puszce w komorze silnika.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Sro Lis 04, 2015 17:11   

Podmieniałem już. Nie wiem co robić za dużo niewiadomych i za dużo kasy do wydania jak bym miał wszystko kupić i podmieniać. Ciśnienie na pompie wys. ciśnienia było na poziomie 385~396 bar. Kopcić nie kopci więc wtryski nie leją. Jak odpali chodzi ładnie. Spalanie ma na poziomie 6l/100km. Jestem w czarnej doopie.
Czujnik ciśnienia na pompie pasuje tylko od rovera czy od jakiejś b-mki też będzie dobry.?
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 04, 2015 17:45   

Ciśnienie paliwa w listwie ok wiec to nie to. Rozrusznik kreci i czasem odpala... ? Wody w środku auta nie masz? Po stronie kierowcy?
_________________
75 Red Edition
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Sro Lis 04, 2015 18:10   

Wody nie ma, odpala tylko i wyłącznie jak jest całkiem zimny, jak jest ciepły tylko przy pomocy samostartu. Jak by paliwa nie dostawał a jak odpali to zaciąga. Czy jak mam kluczyk w poz II i jak ściągnę wężyk przelewowy to ma lecieć z niego paliwo?
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Lis 04, 2015 18:40   

phuss napisał/a:
Filtr powietrza i przepływomierz raczej nie odpowiada za odpalenie.
phuss napisał/a:
odpala tylko i wyłącznie jak jest całkiem zimny, jak jest ciepły tylko przy pomocy samostartu.
generalnie MAF/IAT i np. zatkany filtr powietrza nie odpowiada za odpalanie , ale w tej konkretnej sytuacji może, bo wygląda na to , że jest zachwiana właściwa proporcja paliwa , na ciepłym dostaje za dużo paliwa albo za mało powietrza.Trzeba wiedzieć jeszcze , że w przypadku braku sygnału z IAT , ECM przyjmuje domyślną temperaturę -5 st.C. Nie musi być to , ale są zamienniki przepływomierzy na których nie uruchomi się silnika. Równie dobrze na ciepłym wtryskiwacz może tracić szczelność.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Sro Lis 04, 2015 19:03   

No nawet jak masz rację, (dzięki serdeczne za dobre chęci) to po odpięciu przepływomierza i wyjęciu filtra powietrza to powinien zagadać?
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: [R75] Instrukcja obsługi po polsku - jak ktoś chce zapraszam
Kris Rover serii 75, MG ZT 0 Pią Wrz 14, 2007 08:09
Kris
Brak nowych postów [R75] Nie odpala na ciepłym silniku
gagadrago Rover serii 75, MG ZT 16 Wto Gru 21, 2010 17:59
koza-06
Brak nowych postów [R75] Stuka na ciepłym silniku
Hatson Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Kwi 03, 2008 13:29
Hatson
Brak nowych postów [R75] Nie odpala na ciepłym silniku
ipy Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Cze 05, 2018 12:13
christopher7
Brak nowych postów [R75] OBROTY FALUJA NA CIEPŁYM SILNIKU
Maniek Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Wrz 24, 2015 20:42
Maniek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink