Forum Klubu ROVERki.pl :: [r75] zmiana z 10w40 na 5w40
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r75] zmiana z 10w40 na 5w40
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Lis 18, 2015 08:10   [r75] zmiana z 10w40 na 5w40
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witam
Robił ktoś z Was takie przejścia z 10w40 na 5w40? Ja pomimo bardzo rożnych opinii, parę dni temu sie odważyłem i wlałem castrola edge 5w40. Motor ma 270 tys i od 3 lat jak mam auto jeździłem na 10w40 shell'oskim. Wrażenia są taki - na pewno lżej odpala, nie ma charakterystycznego zatrzęsienia silnikiem przy rozruchu i na razie tyle. Zrobiłem kilkaset km, nie ma kopcenia i innych negatywnych skutków. Czy spalanie spadło? - wydaje mi sie ze tak, ale dokładnie sprawdzę podczas tankowania.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lis 18, 2015 08:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
TomaszM 




Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 272
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 18, 2015 08:30   

Kilkukrotnie w różnych autach. Zawsze same plusy, szczególnie zimą.
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Sro Lis 18, 2015 10:02   

też stałem teraz przed tą decyzją , zalałem jednak motula 10w40 pisz czy faktycznie przejscie na 5w40 poprawiło ci spalanie...
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Lis 18, 2015 10:42   

według kompa spadło, ale na to może wpłynąć tez styl jazdy itd. Zorbie ze 3 tankowanie to będę wiedział co i jak - do tej pory spalanie miałem od 6,8-7,2
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
TomaszM 




Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 272
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 18, 2015 11:34   

5W40 to nie jest olej energooszczędny więc nie doszukiwałbym się. Spalanie mogłoby zejść na 5W30 i to w klasie A5/B5, lub na 0W30.

Olej 5W40 stosuje się nie po to żeby obniżyć spalanie, tylko żeby pomóc silnikowi - ułatwić zimne starty (5W40 szybciej dotrze na górę silnika i zacznie go smarować, w każdej porze roku ale w szczególności zimą) i zwiększyć stabilność termiczną przy rozgrzanym silniku (lepsza baza olejowa i dodatki). Zmianę więc robi się dla silnika i jego dłuższego życia, a nie dla oszczędności w paliwie :)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 18, 2015 12:02   

Castrol ? Zlej to poki nie bedzie za pozno, straszny syf.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Lis 18, 2015 12:05   

ale rzadszy olej to mniejszy opór, wiec może i spalanie spadnie. Co do 5w30 to juz bym sie trochę bal, ze tłok zerwie film olejowy i pociągnie po cylindrach na sucho. Z reszta na forum sa o tym informacje. Jaka by byla rzeczywistość nie wiem, ale szkoda by było załatwić dobry silnik
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lis 18, 2015 12:50   

Markzo napisał/a:
Castrol ? Zlej tmao poki nie bedzie za pozno, straszny syf.
ma rację, u mnie Castrol dwa silniki rozszczelnił masakrycznie

[ Dodano: Sro Lis 18, 2015 12:50 ]
Ja mam 5w30 w V6 od wyjazdu z fabryki obecnie mobila mam wlanego
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Lis 18, 2015 13:25   

w 416 7 lat jeździłem na castrolu, w 75 tez z rok na takim przelatałem i nie miałem problemu.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 18, 2015 14:24   

Miałem Castrola wcześniej, pełny syntetyk. Był to relikt poprzedniego właściciela - starszego pana, któremu chyba wmówili, że V6 to sportowy silnik i trzeba lać olej po 60-70zł za litr. Wszystko fajnie, ale na dłuższe trasu musiałem mieć litr oleju w bagażniku. Sadziło go rurkami odmy. Przy wymianie oleju zmieniłem na 10W40 i problemy zniknęły.

Sam olej to było błoto. Breja okropna mimo, że nie czekałem do właściwego momenty wymiany (zrobiłem to przedwcześnie) no i cały czas dolewałem do tego błota świeżego oleju.

Wiele dobrego słyszałem o niemieckim Manolu i chwilowo mam go w samochodzie, nie ma z nim żadnych problemów, ale może przerzucę się na Mobila.
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 18, 2015 16:26   

Castrol to gówno i tyle, po 12kkm w misce miałem 10mm szlamu, lałem castrol edge 10w40 czy jakoś tak. Teraz po blisko 40kkm jazdy tylko na valvoline w misce czysto, żadnego szlamu/błota w misce - w obu przypadkach miałem czyszczoną miskę. Także baaaardzo odradzam.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lis 18, 2015 18:11   

Markzo napisał/a:
po 12kkm w misce miałem 10mm szlamu, lałem castrol edge 10w40 czy jakoś tak.
Też miałem taki szlam po 15kkm na mobilu czysto jedynie olej ciemny
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Sro Lis 18, 2015 21:26   

Potwierdzam to co piszą wyżej widziałem dwie miski po castrolu - szlam a nie olej. Na moje nieszczęście dziadek też jeździł na castrolu. 3 płukanki motula zużyłem żeby przeczyścić silnik efekt taki że kontrolka od ciśnienia oleju gasła dużo szybciej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zmiana castrola na shell 10w40 - warto?
dawidd Rover serii 75, MG ZT 18 Czw Mar 28, 2013 13:53
kalafior
Brak nowych postów [R75] Zmiana zderzaka na MG ZT
dafit Rover serii 75, MG ZT 14 Sro Kwi 13, 2011 12:57
Aragorn
Brak nowych postów [R75]Zmiana map cdt na cdti
adas07072a Rover serii 75, MG ZT 26 Sro Maj 06, 2020 22:34
mrkz
Brak nowych postów [MG ZT] Zmiana podzespołów z UK na UE
artur1987 Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Mar 03, 2017 11:03
prebenny
Brak nowych postów [R75] Zmiana języka
damiwr Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Gru 04, 2008 20:52
damiwr



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink