Wysłany: Sro Gru 30, 2015 20:55 [R75] Problem z odpalaniem, błędy !!!
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Od jakiegoś czasu borykam się z problemem z odpalaniem w moim roverku. Na początku najczęściej nie odpalał kiedy przejechałem jakiś odcinek zatrzymałem się na chwile np do sklepu i zgasiłem samochód na kilka/kilkanaście minut i chciałem znowu odpalić. Samochód odpalał dopiero po jakimś czasie. Ponadto zdarzało się to jedynie kiedy samochód gasiłem na gazie, wiec od jakiegoś czasu zawsze jak gaszę autko to przełączam na chwile przed na benzynę i było OK jednak wczoraj nawet to nie pomogło. Po sprawdzeniu komputer wyrzucił następujące błędy:
p1477 - Variable intake Butterfly Valves (coś z przepustnicą)
p1472 - Variable intake Butterfly Valve, always open ( j.w.)
p0481 - Cooling Fan Relay Hihg Speed (coś z przekaźnikiem wentylatora chłodzącego)
p0304 - Misfire detected cylinder 3 (Wykryto przerwy zapłonu cylinder 3)
p0340 - Camshaft Sensor no signal (Czujnik wałka rozrządu nie ma sygnału)
p0330 - Knock Sensor Even Bank Noise Level Too Low (tego nie mogę rozszyfrować)
Co powinienem zrobić by pozbyć się tych błędów, a najważniejsze problemu z odpalaniem. Może ktoś miał podobne problemy i podzieli się doświadczeniem.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Gru 30, 2015 20:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
p1477 - Variable intake Butterfly Valves (coś z przepustnicą)
p1472 - Variable intake Butterfly Valve, always open ( j.w.)
p0481 - Cooling Fan Relay Hihg Speed (coś z przekaźnikiem wentylatora
p0304 - Misfire detected cylinder 3 (Wykryto przerwy zapłonu cylinder 3)
p0340 - Camshaft Sensor no signal (Czujnik wałka rozrządu nie ma sygnału)
p0330 - Knock Sensor Even Bank Noise Level Too Low (tego nie mogę rozszyfrować)
1 bład visa
2 błąd visa cały czas otwarty
3 tym sie nie przejmuj
4 Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze do sprawdzenia (cewka/świeca /przewód)
5 Brak sygnału dla czujnika .Dlatego nie pali (uszkodzony czujnik )
6 Błąd czujnika spalania stukowego (pewnie przez wypadający zapłon na 3 cylindrze)
1,2. czyli co visy do wymiany ?
3,5. przewody i świece nie dawno wymieniałem czyli zostaje cewka, chociaż sprawdzę jeszcze na starych przewodach
4. tak myślałem, chociaż mam jeszcze nadzieje że to będzie jakiś przewód a nie czujnik. ostatnio zmieniałem rozrząd, czy przy wymianie rozrządu rozbiera/rozłącza się ten czujnik ? czy jest możliwość że przy wymianie rozrządu po prostu coś nie tak podłączyli ?
może wystarczy rozebrać i wyczyścić z oleju i wymienić luty na płytce plus czyszczenie klapki żeby się nie zacinała.
3 to błąd przekaźnika najwyższego biegu wentylatora co raczej jest uszkodzonym wentylatorem chłodnicy lub instalacja do niego.
tomi24lbn napisał/a:
3 tym sie nie przejmuj
tym się przejmuj ale jak auto będzie odpalać dopiero
koziol1612 napisał/a:
, przewody i świece nie dawno wymieniałem czyli zostaje cewka, chociaż sprawdzę jeszcze na starych przewodach
obstawiam cewkę padniętą
tomi24lbn napisał/a:
5 Brak sygnału dla czujnika .Dlatego nie pali (uszkodzony czujnik )
to będzie przyczyna kiepskiego odpalania w połączeniu z wypadającym zapłonem nawet bardzo trudnego, chodzi oczywiście o czujnik wałka rozrządu
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
p0481 - Cooling Fan Relay Hihg Speed (coś z przekaźnikiem wentylatora
Zobacz czy za śmigłem wentylatora chłodnicy tak na godzinie 14 masz duży rezystor w aluminiowej obudowie, jeżeli masz to masz wentylator 2 biegowy, może się taki wtedy błąd pojawiać dlatego że masz po prostu taki wentylator i wówczas nie trzeba się tym przejmować. Napisz z kąt jesteś może ktoś z forumowiczów będzie mógł ci pomóc jak mieszkasz nie daleko.
wentylator właśnie miałem wymieniany bo poprzedni się spalił
sknerko a z tą cewką to jesteś prawie pewien czy tak tylko domniewasz ?
tak się zastanawiam który to jest 3 cylinder, czy jest on z przodu gdzie jest przewód zapłonowy czy z tyłu gdzie go nie ma... jakie jest rozłożenie w roverze ?
[ Dodano: Czw Gru 31, 2015 11:45 ]
a aktualnie przebywam w Gdańsku ale raz na jakiś czas też jestem w okolicach Olsztyna / Ostródy
Zobacz czy za śmigłem wentylatora chłodnicy tak na godzinie 14 masz duży rezystor w aluminiowej obudowie,
Z rocznika wnioskuję że jest 4 przewodowy bez rezystora ale
koziol1612 napisał/a:
wentylator właśnie miałem wymieniany bo poprzedni się spalił
Pytanie na jaki i czy wymiana zgodnie ze sztuką.
koziol1612 napisał/a:
sknerko a z tą cewką to jesteś prawie pewien czy tak tylko domniewasz ?
Mnie to nie spotkało, ale znam kogoś komu pomagałem w sprawie braku odpalania i u niego cewka miała przebicie i tak to się objawiało jak u ciebie. Też miał auto PB/LPG.
kolejność cylindrów jest: przód od lewej 1-3-5 i tył od lewej 2-4-6
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Rozumiem że sami to wymienialiście ? Dużo przy tym zabawy, czy można spokojnie to samemu zrobić ? Znalazłem na allegro używane cewki po kilka/kilkanaście zł więc warto spróbować....
Kumpel sam wymieniał cewki, mnie już przy tym nie było
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Przemieniłem cewki z 3 cylindra na 1, z 1 na 3. Błędy od czujnika i wypadania zapłonu znikły. Silnik zaczął o wiele lepiej pracować ponieważ wcześniej na gazie nie równo chodził. Jednak po dojeździe do domu podłączyłem ponownie komputer i błąd odnośnie wypadania zapłonu znowu się pojawił i znowu na 3 cylindrze, dodatkowo auto zaczęło znowu nie równo chodzić i szarpać jednak i tak pracuję dużo lepiej niż wcześniej. Jak na razie zniknął problem z odpalaniem samochodu, od ostatniej naprawy jeszcze się nie zdarzyło żeby nie odpalił. Na czwartek jestem umówiony z mechanikiem spróbujemy jeszcze zamienić świece, może coś pomoże...
[ Dodano: Pią Lut 19, 2016 17:51 ]
po przełożeniu świec zero poprawy.... troche nie wiem czego już się czepnąć bo miało być świeca, przewód lub cewka. Wszystko zostało po zmieniane a samachód dalej pracuje jak pracował. Widać że po otatnich kombinacjach poprawa była lecz usterka nie znikła do końca. Jakieś pomysły ?
Przynajmniej problem z czujnikiem znikł
[ Dodano: Czw Mar 17, 2016 10:57 ]
Ostatnio czytałem wiele forów i w większości przypadków problemem okazywały się cewki. Wymiana wszystkich to nie mały koszt ponieważ jedna nowa kosztuje od 70 do 130 zł na allegro w sklepach pewnie jeszcze wiecej... Czy znalazł by się ktoś z Gdańska lub ewentualnie Ostródy kto ma rovera 75 2.0 V6 nie koniecznie z gazem i zgodził by się na spotkanie i chwilową podmiane cewek
jak nie masz kłopotu na innych cylindrach a tylko na 1 i 3 to od nich zmień cewki na nowe
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pytanie czy wypadanie zapłonu występuje też przy pracy na benzynie. Trzeba skasować błędy i zrobić z dziesięć kilometrów tylko na benzynie. Jeżeli na benzynie błąd nie wystąpi to trzeba szukać problemu w instalacji LPG.
Może jak powiem że świece są nowe to skłamie ale zarówno świece jak i przewody były wymieniane kilka miesięcy temu właśnie z powodu tego problemu.
Wypadanie zapłonu występuje wyłącznie na 3 cylindrze. Ostatnio właśnie kazałem zamienić mechanikowi 1 z 3 i przez jakies 15 km samochód fajnie jechał pozniej juz lekkie szarpanie i co raz gorzej. W domu podlączylem autko do kompa i znowu wypadanie zaplonu na 3 cylindrze.
Spróbuje jeszcze tak jak mowi pepe ale musze chwile po czekac bo pozyczylem swojego kompa ojcu a u mechanika to zaraz mnie skasuja za kazde podlaczenie...
jak wróciło po krótkim czasie wypadanie zapłonu na 3 cyl. to szukaj tam błędu czyli cewka, fajka i świeca do przejrzenia. Świeca może ma delikatnie za dużą szczelinę, albo jest zwyczajnie felerna od nowości (takie też się zdarzają)
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Mar 18, 2016 08:38
może się nie znam ale pepe123 zadał bardzo ważne pytanie. Bo jeżeli problem występuje tylko na LPG to może winna jest po prostu instalacja LPG a konkretnie wtryskiwacz 3 cylindra. Jeżeli wtryskiwacz szwankuje i daje za mało gazu to uboga mieszanka może powodować wypadanie zapłonu
gdzie napisał że tylko na gazie to występuje? Ma kłopoty z odpalaniem, zakładam że raczej odpala na benie co?
[ Dodano: Pią Mar 18, 2016 08:54 ]
jak by była zbyt uboga mieszanka na jednym cylindrze to by jeszcze dość mułowaty był, ale to V6 i może niekoniecznie.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Mar 18, 2016 10:22
sknerko ale nigdzie nie napisał także, że występuje to na benz. i LPG. Błąd który spowodowany jest przez LPG będzie pokazywał nawet jak będzie odpalał na benz.
Poza tym opis z 1 postu koziol1612 wskazuje na reduktor który przepuszcza gaz do dolotu. Przy rozruchu silnik ma za bogatą mieszankę stąd problemu z odpaleniem. Dlatego też po zgaszeniu na benz. gaz z reduktora zostanie przepalony i potem tego problemu nie ma.
Poza tym ile można wymieniać przewody, świece i cewki skoro błąd cały czas dotyczy 3 cylindra. Jeżeli wymianach tych elementów nic nie dała to raczej należy szukać problemu gdzie indziej.
Z tego co się też orientuję to jeżeli instalacja LPG chodzi niepoprawnie to po dłuższym czasie może wystąpić coś takiego jak rozjechanie mapy benzyny stąd może być też problem z odpalaniem na benz. mimo gaszenia na niej. Ale to tylko przypuszczenia.
koziol1612, znajdź przewód podciśnienia który idzie od reduktora do kolektora dolotowego. Odepnij go i wsadź do szklanki z wodą. Jeżeli będą uchodziły bąbelki to reduktor do wymiany.
Możesz też zacząć jeździć tylko na benz. i sprawdzić czy z czasem odpalanie się nie poprawi i czy zniknie problem wypadania zapłonu.
na ustawienie map pb wystarczy odpiąc aku i zrobić reset kompa. Wiem ze błąd będzie na PB jak wyskoczy na LPG.
Dam-Kam napisał/a:
Poza tym ile można wymieniać przewody, świece i cewki skoro błąd cały czas dotyczy 3 cylindra.
świece zmienił raz już dawno, kable też, cewki ma stare i fajki pewnie teżjak zmienił między cylindrami miał chwile dobrze to znaczy że trzeba szukać przyczyny w 3 cylindrze w zapłonie bo raczej LPG na chwile sie nie naprawiło akurat wtedy jak cewki przekładał co?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum