Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam serdecznie, mam pytanko bo naczytałem się o ogrzewaniu sporo ale nie dowiedziałem się niczego konkretnego.
W skrócie mój Roverek ciężko ma się dogrzać przy zasłoniętej całej chłodnicy. Po ok 8 km leci letnie powietrze i tak przez kolejne 8km. Wskazówka działa prawidłowo i odczytuje z niej temp poniżej normalnej tj 3/5 skali, jest w niecałej połowie.
Dodam że przejechanie 25km nie rozgrzewa go. Jazda z wyłączonym ogrzewaniem pozwala szybciej mu się rozgrzać ale i tak nie nagrzeje się tak jak powinien.
Myślę że to wina termostatu tak wynika z innych tematów bo może jest zablokowany na otwarciu albo nie domyka się.
Mam jeszcze mały wyciek płynu chłodniczego prawdopodobnie z nagrzewnicy ale czy to ma wpływ na ogrzewanie?
W trasie po postoju potrafił się ostudzić z normalnej temperatury i nie wrócić do normalnej temperatury roboczej i marzłem w dalszej drodze
Problem cieknącej pompy mam chwilowo za sobą ale chciałbym przygotować się na naprawy jak lody stopnieją i temperatura pozwoli wytrzymać w garażu bez ogrzewania
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 11, 2016 04:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Sty 11, 2016 17:25
Witam. Co prawda ja mam benzynę , ale układ chłodzenia jest bardzo podobny w dieslu. Nieszczelność w okolicach nagrzewnicy może powodować , że ta się zapowietrza. U mnie jak w temperaturze ok 0° wskazówka tylko drgnie do góry , z nawiewów na 2 prędkości wentylatora leci ciepławe powietrze. Termostat należy wymienić. Z miską w ręku i nie do końca wystudzonym silnikiem nawet przy zerze da się wymienić termostat bez przemarznięcia, tym bardziej w garażu. Można też sprawdzić czy zawór nagrzewnicy się otwiera podkręcając pokrętłem regulacji temp.
Powodzenia.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2014 Posty: 44 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Sty 12, 2016 10:45
To znaczy mam podkręcić pokrętło temperatury? Jest taka możliwość? Przy okazji jest gdzieś na forum wskazówka jak rozkręcić panel przedni? Wszyscy piszą że to proste ale samemu nie dałem rady a nikt nie raczy napisać jak to wyciągnąć
Chciałbym zobaczyć czy na jakiejś opasce nie mam poluźnionego przewodu od wody bo mam tam mokro za panelem środkowym. Wyraźnie czuć wilgoć w aucie i za panelem jest rurka z gąbką w dolnym punkcie i w niej zbiera się duża ilość wody.
Dziękuję za odpowiedź
U mnie było cały czas letnie i zdjąłem jeden z drutów ( pod kierownicą z prawej strony) odpowiadający za mieszanie powietrza, następnie przekręciłem pokrętło reg. temperatury z max ciepłego o 1/4 lub 1/3 obrotu, kolejno założyłem ten drut i roverek zaczął mi sie bardzo fajnie grzać, dodam że teraz pokrętło reg. temp. nie dochodzi do samego końca ale mój roverek bardzo fajnie sie grzeje nawet jak na diesla. PS. mam dobry termostat do sprzedania
[ Dodano: Sro Sty 13, 2016 14:38 ]
Mattheo tutaj masz manuala do accorda tam znajdziesz wszystko, w sumie jak by nie ten manual to już bym nie miał swojego roverka http://pl.scribd.com/doc/...-Accord-1993-98
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2014 Posty: 44 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Lut 06, 2016 01:08
Masz punkcik kolego za odpowiedź
Dziś wymieniłem termostat na verneta, stary rozpołowiłem wyjąłem środek wziąłem do domu i dwa razy zalałem wrzątkiem i nic zero reakcji czekałem aż woda ostygła i nic się nie działo
Dziwne ale cóż wydaje się że teraz roverek lepiej grzeje mimo że przejechałem nie dużo zobaczymy później na dłuższej trasie po ilu km się nagrzeje ale pierwsze wrażenia są na plus czyli chyba było to potem zedytuje i powiem jak sprawa się ma po czasie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum