Wysłany: Czw Lut 25, 2016 08:24 [R200] Wysokie obroty po odpaleniu
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1999
Witam
Pilnie potrzebuję waszej rady i opinii . Mam problem z moim autkiem a mianowicie jak go odpalam i jest zimny to obroty ma już ponad 2000 pochodzi tak z 10-15 minut i gdy wcisnę gaz i obroty dojdą do 600 wszystko ustaje i obroty są poniżej 1000. W trakcie jazdy znowu sytuacja się powtarza obroty czasem rosną a czasem są normalne.Co to może być ? Dodam że chyba czujnik temperatury nie działa bo wskaźnik się nie podnosi . Czy to może być przyczyna czy może coś innego ?
POMOCY PANOWIE .
Ostatnio zmieniony przez EWELL Czw Lut 25, 2016 08:36, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lut 25, 2016 08:24 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czujnik temperatury nie ma z tym nic wspólnego. Pokazuje on tylko wskazania na zegarach i nic więcej.
W Twoim przypadku zacznij od sprawdzenia najprostszej rzeczy.
Podnieś maskę i sprawdź czy linka od gazu chodzi płynnie bez zacięć i czy sprężynka powrotna dobrze działa. Jeśli linka jest zbyt naprężona możesz ją delikatnie poluzować.
http://obrazki.elektroda.net/94_1291136879.jpg
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Krokowiec i przepustnica do czyszczenia - to nigdy nie zaszkodzi. Dodatkowo sprawdziłbym czujnik położenia przepustnicy potencjometrem czy daje dobry sygnał.
Przepustnica jest plastikowa? Spróbuj ją docisnąć jak obroty się zawieszą i sprawdź czy to obniży obroty - jeśli tak to się po prostu nie domyka. U mnie szalejące obroty uspokoiła ostatecznie dopiero wymiana przepustnicy na aluminiową, bo oryginalne - plastikowe strasznie się wyrabiają.
Co do czujnika temperatury to są 2. Jeden daje sygnał na zegary, a drugi jest od sygnału do komputera silnika i gdyby ten padł to nie mógłbyś odpalić gorącego silnika i spalanie by znacznie wzrosło.
Pierwszy też bym pilnie zrobił, bo przy tym co ostatnio przechodzą to ten czujnik i wskaźnik uratował mi silnik nie raz
eden daje sygnał na zegary, a drugi jest od sygnału do komputera silnika i gdyby ten padł to nie mógłbyś odpalić gorącego silnika i spalanie by znacznie wzrosło.
Spalanie wzrośnie, prawda, ale silnik da sie odpalic normalnie
_________________ Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
U mnie jak padł czujnik to się nie dało ciepłego (gorący na chwilę po zgaszeniu odpalał) silnika odpalić lub był z tym ogromny problem - odpięcie czujnika pozwalało odpalić "od ręki". Do tego silnik miał ciągle podwyższone obroty na luzie jakby nie wyłączał ssania...
Czytałem, że to dlatego że silnik dostawał większą dawkę paliwa na start i w ogóle na jałowych obrotach jakby był zimny i go zalewało, ale ekspertem nie jestem więc nie wiem do końca jak to działa.
Fakt faktem, że po wymianie czujnika pali "na dotyk" i obroty spadły.
Jak czujnik od kompa padnie a jest problem z odpaleniem wystarczy odpiąć wtyczkę z tego czujnika i komputer pobiera dane zastępcze z czujnika temperatury oleju.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Jak czujnik od kompa padnie a jest problem z odpaleniem wystarczy odpiąć wtyczkę z tego czujnika i komputer pobiera dane zastępcze z czujnika temperatury oleju.
W memsie 1.6 i 1.9 nie ma takiego czujnika. Dopiero w mems 3 go dołożyli, czyli w roverach 25 od 99 roku.
_________________ Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
Wierzę Wam ale nie wziąłem tej informacji z gwiazd tylko ze strony http://www.mgfcar.de/sensor/index.htm gdzie w tłumaczeniu na polski mowa jest ogólnie o czujniku temperatury MEK100060
Tekst po przetłumaczeniu wraz z błędami brzmi dokładnie tak:
Czujnik temperatury płynu chłodzącego (ECT) brązowy / brązowy
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest umieszczony w chłodziwa Auslassknie na głowicy cylindrowej, a także zapewnia ECM sygnał, który umożliwia określenie wartości temperatury silnika. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest zamknięty termistor o ujemnym współczynniku temperaturowym (NTC), który jest wystawiony na działanie cieczy chłodzącej. ECM wykorzystuje temperaturę silnika w celu obliczenia dopływu paliwa i Zündeinstellungsparameter przy rozruchu silnika. Umożliwia również korekcję temperatury zasilania paliwa i zapłonu, gdy silnik nagrzewa się, normalna temperatura robocza ma lub przegrzany. Sygnał ECT stosuje się ECM do regulacji wentylatora silnika.
Jeżeli czujnik temperatury płynu chłodzącego lub sygnał awarii, ECM w oparciu o wartości zamiennych w oparciu o czujnik temperatury oleju silnikowego. Ten stan jest kierowca niekoniecznie widoczne, ale zapisuje kody błędów ECM, które można odczytać za pomocą TestBook. Wartość rezerwy powoduje również szybkie działanie wentylatora, gdy silnik jest uruchomiony.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum