Wysłany: Pią Mar 11, 2016 18:02 [R75] Manetka wycieraczek
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam,
podczas poszukiwania gdzie w R75 mogę umieścić dodatkowe 2 przyciski tak aby się je wygodnie włączało i nie rzucały się w oczy ... w moim czerepie zrodził się szalony pomysł ...
... zamiast przycisków wykorzystania manetki od wycieraczek a konkretnie użycie w sedanie manetki od combi = wykorzystanie sobie pokrętła od tylnej wycieraczki. Zaraz zapewne posypia się gromy "co to za głupi pomysł" ... ale uwierzcie nie ma w 75 sensownego miejsca gdzie można umieścić przycisk fizyczny gdyż jego wielkość i kształt powodując ze będzie rzucał się w oczy. Fajnie by było nad zapalniczka coś umieścić ale tam tak mało miejsca ze tylko microswitche się zmieszczą. Aktualnie dodatkowy włącznik mam w schowq podłokietnika ale mało wygodnie się go używa ...
... ale do sedna, moje pytania to:
1. Czy przełącznik tylnych wycieraczek ma swój osobny kabel w wiązce od kierownicy, jeśli tak co jest nim wysyłane ? Sterowanie ? Puszczane napięcie na silniczek wycieraczki ?
2. Czy wiązka od sedana od miejsca taśmy jest taka sama jak w combi ?
3. Czy przy takiej zmianie konieczny jest inny sterownik ?
4. Jak najprościej przerobić aby takie pokrętło w zależności od pozycji włączało mi inny element w aucie (puszczało prąd na odpowiednio dołożony kabelek) ?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Mar 11, 2016 18:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
masz fotki takiego przełącznika z kombi? Pokaż bo nigdy się nie przyglądałem a pomysł jest moim zdaniem genialny
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Łoooo Zarąbiste tam są 3 położenia? i neutralne tak?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ma zastąpić obecny przełącznik - wyłączanie tuby basowej coby dziecq uszy w zdrowiu zachować. Aktualnie aby wyłączyć tubę muszę:
1. Prawa ręką unieść podłokietnik
2. Lewą ręką sięgnąć w prawą stronę do schowka
3. Macać i szukać przełącznika
4. Modlić się aby kierownica mi nigdzie nie skręciła samoczynnie
Dla drugiej pozycji przełącznika też bym znalazł zastosowanie np. przełącz informacje generowane przez TOAF'a (na stacji 2din) albo innego arduino na główny LCD między zegarami
Ostatnio zmieniony przez Punx Pią Mar 11, 2016 20:17, w całości zmieniany 1 raz
coś sie wymyśli np. podepnę sterowanie radia z radia..... można by sobie zrobić dodatkowy sik na lampy.... możliwości jest sporo
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
tylko że włączając drugą opcję musisz na chwilę włączyć opcję pierwszą
Ja bym pokusił się o zbudowanie jakiegoś układu na IR. Wtedy tylko czujnik jakiś potrzebny do odbioru sygnału i moduł, który będzie to obsługiwał
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pilot jest fajny dla pasażerów ... jako kierowca wolałbym przycisk gdzieś przy kierownicy Wiem że manetka od spryskiwacza szyby tylnej jako włącznik/wyłącznik woofera to co najmniej popelina ale za to wygodna popelina
A jakby zrobić tak z tym pokrętłem manetki:
1 - nie wykorzystywane
2 - włączanie/wyłączanie w urządzenia (Webasto, solardach, cokolwiek innego)
3 - neutral
4 - włączanie/wyłączanie tuby
Tylko trzeba by zadbać o to żeby była dwu-stanowość (każde 1 kliknięcie = zmiana pozycji włącznika/wyłącznika na przeciwną) do tego pewnie potrzebny jakiś prosty układzik ?
MaReK, przyciski od titotka na kierownicy są zarezerwowane do gry w snake'a przy wersjach z dużym wyświetlaczem na zegarach.
Punx, nie lepiej do istniejacej manetki którą posiadaszdorobic na końcu switch ,działający impulsowo on/off na wzór lewej manetki z przyciskiem od kompa?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum