Wysłany: Wto Kwi 19, 2016 13:23 [Freelander 2.0 TD4] czasem dymi na niebiesko !POMOCY!
Typ: TD4 Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam wszystkich jestem nowym forumowiczem i od niedawna posiadam swojego wymarzonego Frelusia . Mam mały a może i wielki problem moje autko czasami jak zatrzymuje się na światłach zaczyna drżeć a za mną pokazuje się niebieska chmura spalin
po jakiś 5 max 10 sek od ruszenia autko już nie kopci droczy forumowicze doradzcie co może być przyczyną takiego zachowania mojego cuda .
Ostatnio zmieniony przez tomtim44 Wto Kwi 19, 2016 14:02, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 19, 2016 13:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jak niebiesko to niedobrze. Sprawdź czy turbina nie puszcza oleju (sprawdź w czy intercooler nie pływa w oleju). I tak nie strasząc lepiej szybciej niż później co by silnik wścieklizny nie dostał
Dziwne, bo niebieski dym to o ile pamiętam spalony olej a najczęściej turbo/ic. 2003 rok to pewnie już masz silnik z BMW - filtr odmy sprawdzałeś (teraz już zgaduje )?
O filtrze odmy nie pomyślałem za 2h sprawdzę jak wyjdę z pracy .Mam jeszcze jedno pytanko mam MINI INTERFEJS OBD 2 ELM327 BLUETOOTH jaki program diagnostyczny do tego użyć przy moim autku?
Elmem raczej za dużo nie zdziałasz. Jak masz silnik z BMW to poszukaj kabla do Inpy. Pewien w 100% nie jestem ale wydaje mi się, że powinna Inpa (albo TOAF ale znowu - pewien nie jestem trzeba by Marcin.Misek zapytać) gadać z silnikiem.
Mówiąc szczerze nie jestem pewien czy to ma znaczenie. Zależy czy EGR jest 'standardowo' otwarty czy zamknięty. Jak zamknięty to EGR po prostu nie działa (czyli nawet lepiej, bo nie zasyfia dolotu spalinami ).
Niebieski dym oznacza spalanie oleju.
Kontroluj jego poziom.
TD4 bardzo nie lubi przelania oleju.
Powinno się go trzymać na poziomie lekko powyżej połowy.
Jakim olejem masz zalany silnik.
Te silniki bardzo nie lubią Oleju Castrol
Jeżeli problem pojawia się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów lub chwilowo zaraz po odpaleniu silnika świadczyło by to o problemach z uszczelnieniem zaworów.
Zacznij od zmiany oleju.
Ja obecnie mam Shel Helix Ultra Diesel 5W40
Koniecznie wymień jeżeli masz stary filtr odmy - Może dawać takie same objawy.
[ Dodano: Pią Kwi 22, 2016 10:21 ]
EGR standardowo jest w pozycji zamkniętej.
Teraz kolejna kwestia.
Pod kolektorem dolotowym masz zawór sterujący jego pracą.
Jeden wężyk leci do niego od plastikowego trójnika który z kolei połączony jest ze zbiorniczkiem podciśnienia.
Drugi wężyk wychodzi na EGR.
I teraz pytanie czy ten drugi wężyk jest na zaworze.
Jeżeli jest to kolejne pytanie czy jest zaślepiony.
Jeżeli go nie ma wcale to tutaj może być problem, aczkolwiek wtedy bardziej powinien na czarno przekopcić.
Z tego co pamiętam to EGR otwiera się przy wysokich obrotach ale również przy schodzeniu silnika z obrotów.
https://www.youtube.com/watch?v=QEBw2KnGjUM
Tutaj masz filmik jak on działa w BMW E46
To ten sam silnik
Niebieski dym może się tez pojawiać na skutek nagromadzenia nagaru w silniku.
Koniecznie wymień olej a przed wymianą zainwestuj w porządną płukankę do silnika.
Odkręcił bym też i umył EGR oraz kolektor dolotowy, oczywiście dając nowy zestaw uszczelek.
I już nie dymi . Wielkie podziękowanie za pomoc . Wymieniłem olej , wszystkie filtry i autko zaczęło działać jak należy. Ponadto wymyłem dolot i EGR to co tam zobaczyłem to było straszne , do dolotu niedało się palca wsadzić tak był zawalony
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum