Jak już masz ten wał zdjęty to podejdź do sprawy kompleksowo.
Sprawdź podpory i ew.wymień.
Odkręć wiskozę i sprawdź ją na kluczu dynamometrycznym bo takie testy chodzi nie chodzi to wiesz.
Jak jest wał zdjęty to ja bym dla świętego spokoju wykręcił sobie podpory dyfra i obejrzał dokładnie podpory.
Tył do góry i pokręcić kołami nasłuchując czy coś nie szumi z łożyska.
Poszarp półosiami z tyłu zobacz czy nie ma luzów na przegubach.
Olej z dyfra wyssać i przecedzić do jakiegoś słoika przez tetrowa pieluchę.
To samo z olejem IRD skrzynia.
Olej wiele Tobie powie o stanie zespołu napędowego.
Akurat masz weekend wiec ja bym tak to porobił.
Można szukać w ciemno.
Ja tak szukałem co mi stuka przy hamowaniu.
Wydałem chyba 200 zł na wizyty na szarpakach itp.
I Panie tu wszystko idealnie.
Szlak mnie trafił kupiłem elektryczny udar i rozebrałem wszystko na części pierwsze robiąc przy okazji gruntowny przegląd.
Okazało się że jakiś patafian (Pewien zakład w Łodzi) źle zamontował poduszkę amortyzatora (zapomnieli dokręcić nakrętki) i się poluzowało.
Na czterech szarpakach i 2 płytach ślizgowych wyszło jedynie że jeden amortyzator o 7% mniej tłumi drgania.
Przy okazji wyszło że o ile sworznie jak nowe o tyle wahacze już powoli zjada ruda.
wymieniłem wszystko. Przesmarowałem.
Kolega za kratę piwka i karkówkę z grilla po mojemu zrobił mi geometrię 3D.
Kolega ma plac wielki gdzie stoją TIR'y
60km/h hamowanie z puszczoną kierownicą - idzie jak po sznurku zero stuków puknięć.
Masz rozebrane pół auta - wykorzystaj ten fakt do dokładnego przeglądu.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Kwi 22, 2016 09:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1.Podpory wału są do wymiany to nie ulega żadnym wątpliwościom,
2.No właśnie SyntaX powiedz mi jak to dokładnie sprawdzić na imadle bo największe wątpliwości mam do tego sprzęgła czy średnio zużyte czy złe czy bardzo złe
3.Podpory dyfra dobre
4.łożyska dobre nic nie szumi więc wymiana w piastach trochę bez sensu.
5. Na półosiach nie ma luzu ale mam drążki geometri/zawieszenia do wymiany bo rdza je załatwiła nigdzie nie mogę znaleźć nowych ani nawet numer części ma ktoś?.
6.Ole w skrzyni biegów wymieniony na MTF94 i jest lepiej ale wiadomo niech się "ułoży" i będzie jeszcze lepiej.
7. Można spuścić oleje i zobaczyć co się dzieje też fakt. Tekturowa pieluszka przepuści te olej?
Z innej beczki jak prawidłowo odpowietrzyć ogrzewanie, skubaniec przestał mi grzać płyn w zbiorniczku dolany po wymianie rozrządu chwilę pogrzał i znowu dupa. Cały czas zimne powietrze leci, termostat też bym wymienił taki będzie prawidłowy czy zamóić coś innego http://landrowerowy.pl/la...-pel500110.html
bo największe wątpliwości mam do tego sprzęgła czy średnio zużyte czy złe czy bardzo złe
Twój samochód to rocznik 2000, ile to auto ma przebiegu? jeżeli na wiskozę nie ma papieru że była wymieniana przy 150-190 tyś to z klucza w rocznikach 98-00 jest do wywalenia. I tyle w tym temacie, dyfer w starej rewizji można trzymać do czasu aż się nie rozwali - potem jego naprawa to nonsens - trzeba kupić poprawioną wersję w nowej rewizji. IRD tak samo.
Ostatnio zmieniony przez Winu Pią Kwi 22, 2016 09:45, w całości zmieniany 2 razy
Zgadzam się winu ale podejrzewam że wisko było wymienione, tylko nie wiem przy jakim przebiegu. Biorąc pod uwagę ile rdzawego nalotu było na innych częściach to wisko i wał wyglądają jak nowe ;-P
Zawieszenia do wymiany bo rdza je załatwiła nigdzie nie mogę znaleźć nowych ani nawet numer części ma ktoś?.
Mam komplet nowych GEN na cały tył, ale propozycja musiała by być rozsądna abym się z nimi rozstał
2x RGD000060 - to regulacja.
Cytat:
4.łożyska dobre nic nie szumi więc wymiana w piastach trochę bez sensu.
Jak wyjmiesz z piasty do piaskowania to musisz dać nowe...
Cytat:
Z innej beczki jak prawidłowo odpowietrzyć ogrzewanie,
Na wejściu rurek w gródź masz korek do tego celu.
Termostat zależy jaki masz. Tam była modyfikacja. Przeniesiono termostat z bloku na węże chłodziwa. Jeżeli sterczy poza blokiem to ten jest OK. Jeżeli nie to trzeba układ zmodyfikować i termostat przenieść zgodnie z wytycznymi producenta.
Ostatnio zmieniony przez Winu Pią Kwi 22, 2016 09:49, w całości zmieniany 1 raz
Jak wyjmiesz z piasty do piaskowania to musisz dać nowe...
No tak racja, piach w łożysku.
Mam ten po modyfikacji wisi na wężach biały w wcześniejszej rewizji chyba był czarny.
Nie wiem kiedy był wymieniany a jak już wymieniam zbiornik z korkiem i sprawdzam całą klimę to go też chcę wymienić. Chyba że go zdejmę i sprawdzę w gotującej się wodzie czy się otwiera.
Wyjąć wiskozę wsadzić w imadło.
Najlepiej rozpiąć sobie mufę na krzyżaku.
Przekręcić 5 razy.
Potem założyć klucz dymamometryczny.
W mufę wkładasz przedłużkę 1/2 z przesuwnym adapterem 1/2.
Nie wiem jak to fachowo nazwać ale chyba wiesz o co mi chodzi
Jak nie odpuszcza przy 110Nm to już klei i trzeba się nim zająć.
140Nm to w zasadzie już śmietnik i prawie na pewno tarczki będą przepalone/pogięte
Nowe puszczają przy 80-90Nm.
Da się to podratować tak na 50.000-100.000km ale wiadomo że to trochę pudrowanie syfa.
Nie mniej jednak jak nie ma kasy na nowa jest to pewien ratunek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum