Ja zauważyłem, różnica nie jest duża ale występuje. Ponad 2 lata jeździłem bez dziury, teraz od roku jeżdżę z dziurą i maskownicą w półce. Różnice słyszałem przez pierwsze 2 tygodnie potem już przywykłem = osłuchałem się. Niemniej ta tuba to nie jest prawdziwy bas z tyłu daje rade a z przodu prawie niesłyszalna w większości utworów (rock/punk/hc), mam wyłącznik do tuby w schowku podłokietnika ... na pewno po wyłączaniu basu czuć że go nie ma jednak ubytek na tyle mały że spokojnie można się bez niego obejść
Podniosłem klapę bagażnika, wsiadłem, nie czuję jakiejś wyraźne różnicy, zamknąłem klapę, wsiadłem, nie czuję jakiejś wyraźnej różnicy.
Ale czemu chciałbyś czuć różnice na fabrycznym H/K? przecież to sub zamknięty i cały dźwięk który wydobywa się do kufra jest tłumiony kanapą i skrzynią suba. dźwięk który dają głośniki basowe do kabiny idzie tunelem w skrzyni suba do otworu w półce
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Liczyłem że coś usłyszę, zasugerowałem się wpisem rafalmis1'a:
"Punx, otwórz bagażnik, usiądź za kierowcę, włącz muzykę i napisz co słyszysz"
Dodam tak od siebie, że na wyłączonym silniku sub nawet z przodu jest wyraźnie słyszalny, ale jak pracuje silnik to w zasadzie sub gdzieś się gubi. Z tyłu nawet na pracującym silniku jest ok.
rozbierałeś to? bo ja mogę się mylić ale widziałem od środka suba i tam jest zawinięty tunel w tej puszce i ma dość sporą długość (ale mógł być to sub od innego auta)
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ja mówię o tunelu od wyjścia z tuby to maskownicy - to ma kilka cm. Do samej tuby nie zaglądałem, ale wydaje mi się że to taka plastikowa trumna, pusta w śrdoku
ale wydaje mi się że to taka plastikowa trumna, pusta w śrdoku
No właśnie nie jest tak jak mówisz. Dźwięk produkuje głośnik i długość tunelu do wylotu jest ważna. Fala basowa ma długość do 4m nawet.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Wiesz w moim tanim kinie domowym (BR za chyba 970pln w 2012r) jest mała skrzynka z bass reflexem i ten bas jest duuużo przyjemniejszy mimo że tylko 1 głośnikowy. skrzynka ma wymiary ok 25x25x10 cm tam nie ma miejsca na żaden tunel. Ja myślę że ta tuba H/K przekombinowana jest, aczkolwiek ładnie się komponuje z bagażnikiem i nie zabiera aż ta dużo miejsca
Wiem jak się liczy obudowy głośników i w aucie niestety jest trudniej bo nie ma miejsca na fale basową (dlatego lepiej bas słychać poza autem jak w nim) dlatego robi się długie tunele przy małych głośniczkach żeby dawały radę. w domu masz odległości większe i słyszysz zwykle fale odbita i dlatego mały głośniczek daje radę, wsadź go do auta i nagle będzie grał gorzej
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Czw Maj 19, 2016 08:38
sknerko napisał/a:
Punx napisał/a:
No nie nazwałbym tego tunelem, raptem kilka cm
rozbierałeś to? bo ja mogę się mylić ale widziałem od środka suba i tam jest zawinięty tunel w tej puszce i ma dość sporą długość (ale mógł być to sub od innego auta)
Byłbyś w stanie zrobić na kartce jakiś szkic jak te przegrody mniej więcej leciały? Nigdy nie rozbierałem suba samochodowego. Jestem w trakcie budowy własnego suba w miejsce fabrycznego i właśnie zastanawiałem się jak bardzo pozawijali ten środek. Czy przegrody były symetrycznie czy raczej nie w celu wyeliminowania fal stojących, ale przy tej budowie to raczej nie powinny się tworzyć. I ogólnie pamiętasz może czy tam było jakieś wygłuszenie na konkretnych ścianach? W głośnikach z BMW E60 które będę wykorzystywał zastosowali tylko takie krzyże plastikowe odlane rozpraszające dźwięk. Ogólnie to będzie z płyty wiórowej 18mm, a boki i kanał bass reflex z drewna, grubość wezmę z obudów od E60 ponieważ wtedy głośnik będzie pracował w zbliżonych warunkach (odległość membrany od ściany). Wymiary zewnętrzne też już sobie dopasowałem, tylko cały czas myślę na tymi przegrodami i wygłuszeniem.
one były takie symetryczne zawinięte chyba z dwa razy ale już nie pamiętam szczegółów bo to widziałem dobrze ponad rok temu. A i wygłuszeń żadnych nie pamiętam
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ten sub jest dziwny fabryczny, male głośniczki, dość duza pojemność, nie widzialem tego na zywo, ale z tego co kojarzę to umiejscowienie głośników tez jest dziwne i moim zdaniem lepszy efekt byłby przy umiesxczeniu głośników na końcach suba...
Ja od 3 lat zbieram sie do zrobienia odlewu z włókna i żywicy, żeby zamontować suba w bok bagażnika, po wyjęciu bocznego dywanu z lewej strony można uzyskać calkiem sensowna rozmiarowo skrzynke, o ile mnie pamięć nie myli fabryczny sub montowany w kombi byl właśnie zabudowany w ten sposób i chyba jest aktualnie na alledrogo
Glosniki wcale takie male nie sa i sa na koncach tuby:
Coś ok 13cm to sa duże głośniki?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum