Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZS] Sprzęgło
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZS] Sprzęgło
Autor Wiadomość
bad_gs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 119



Wysłany: Pią Maj 13, 2016 12:58   [MG ZS] Sprzęgło
Typ: TD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005

Witam... mam taki problem że biegi wchodzą mi dość ciężko i nie wiem co by to mogło być... jakieś pomysły?
- na wyłączonym silniku wchodzą idealnie
- na włączonym wchodzą ciężej ale tragedii nie ma
- na mocno rozgrzanym gdy na dworze słonko przygrzeje bardzo ciężko głownie 1 i 2

Wycieków z układu żadnych nie mam, płyn jest zalany pod korek, wysprzęglik jak i pompka w dobrym stanie. Zapowietrzony raczej nie jest bo wielokrotne wciskanie sprzęgła nie pomaga. Dźwignia na skrzyni biegów chodzi płynnie ( jedyny dziwny objaw to podczas ruszania ręką przycina się minimalnie ale dla reki to żaden opór, i mam możliwość delikatnego wepchnięcia lub wypchnięcia jej ze skrzyni biegów tak z 2 mm wtedy nie mogę jej ruszyć )

Dodam że od kupna samochodu czyli 3 lata nie zmieniałem oleju w skrzyni, ale był sprawdzany poziom rok temu...
A sprzęgło się nie ślizga mimo że mam wtryski sdi i podkręcone turbo...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 13, 2016 12:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 13, 2016 15:28   

Może docisk padać albo pompka/wysprzęglik. Wypnij pompkę z pedału sprzęgła, i przełóż zapięcie tak (ten bolec) żebyś na niego naciskał pedałem. Jeśli będzie lepiej - to pompka/wysprzęglik.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
bad_gs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 119



Wysłany: Pią Maj 13, 2016 18:53   

Już wcześniej sprawdziłem w podobny sposób, bo przełożyłem tą plastikową zawleczke przy wysprzęgliku co zmniejszyło dystans o 1 cm do dźwigni. I niestety bez zmian...
 
 
jerzy53 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 64
Skąd: Sochaczew



Wysłany: Pią Maj 13, 2016 20:19   

Od trzech lat miałem podobne problemy , nic nie pomagało , z wymianą oleju włącznie . Jesienią , zimą i wczesną wiosna było w miarę dobrze . Problemy zaczynały się w upały , a szczególnie po włączeniu klimatyzacji . Pomogło wreszcie ( może nie całkowicie idealnie , ale samochód ma przejechane 250 000 km. i nic w układzie sprzęgła nie było wymieniane ) wymiana płynu w układzie wysprzęglania . Auto ma 16 lat i sądzę , że nigdy nie był wymieniany . Trzeba tylko dokładne pozbyć się starego płynu z pompki i wysprzęglika i nie zapowietrzyć układu .
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sob Maj 14, 2016 06:56   

układ wysprzęglik pompa bym obstawiał, docisk w 25 na lince mi padał to inaczej się to trochę niż tutaj objawiało
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 14, 2016 08:18   

Cytat:

Już wcześniej sprawdziłem w podobny sposób, bo przełożyłem tą plastikową zawleczke przy wysprzęgliku co zmniejszyło dystans o 1 cm do dźwigni. I niestety bez zmian...

to tak nie działa, nie zwiększasz skoku tłoczka w pompie. Zmiany przy wysprzęgliku nic nie dają - sprawdzałem to wielokrotnie. Musisz podziałać przy pompce ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
bad_gs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 119



Wysłany: Czw Maj 19, 2016 16:52   

Jutro postaram się podziałać na pompkę i zobaczymy...

edit...
a więc tak po innym zamocowaniu pompki tak jak mówiłeś niestety nie ma poprawy...
Zauważyłem tylko ze u mnie ten bolec który jest montowany do pedału jest luźny i mogę go wyjąć, więc może w tym problem... zauważyłem też drobny wyciek ale płyn nigdy mi nie schodził wiec albo jest mały albo dopiero co uszkodziłem pompkę...



[ Dodano: Czw Maj 19, 2016 17:52 ]
Sorki za drugi post pod rząd ale nie chcę zakładać drugiego tematu...

Nie wiem czy objawy które mam to wina pompki, ale że zaczęła ciec to muszę i tak wymienić.

Pytanie do was to czy ktoś używa zamiennika... wiadomo oryginał kosztuje a kupując nadal pozostanę przy zestawie którego nie można odpowietrzyć, i który ponoć nie jest zbyt wytrzymały. Zestaw z freelandera jest jedynie tańszy, ale wady zostają te same.

Czytałem wiele postów i oprócz tych dwóch ponoć można wsadzić zestaw z hondy i daewoo, ale czy jakikolwiek działa? Jeździ ktoś na czymś podobnym a może pasuje jeszcze od czegoś innego.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 22, 2016 20:59   

Ja kupowałem komplet z Freelandera, pompka z wysprzeglikiem razem kosztowała chyba 240zl ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Maj 23, 2016 08:57   

Markzo, koło 300 chyba, ogolnie tam cos przy pedale sprzegła w tym trzeba przerobic i przewód jest za któtki więc trzeba oryginalny uzyc co był :ok:
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 23, 2016 09:22   

Bocku wymieniasz ucho pompki i przewod zostaje od LR, mam to u siebie :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Maj 23, 2016 09:51   

Markzo, za przeproszeniem kupa, inaczej wysprzegli umiejscowiony jest w dieslu, probowalem Twój przewód przeciez przymierzyc bo mi go sam wysłałeś i był za krótki, to samo ten z LR
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 23, 2016 15:47   

Chyba, że tak... ja mam wysprzęglik od frontu skrzyni, pcha łapę w kierunku silnika.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
bad_gs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 119



Wysłany: Pon Maj 23, 2016 20:31   

Czyli od freelandera odpada bo nie dość że jest grzebanie z podłączeniem do pedału sprzęgła to jeszcze za krótkie rurki są... no i nie potrzebuje kompletu bo samą pompkę.
A z pompką od hondy lub daewoo ktoś się bawił? Jak to wygląda z ciśnieniem, jest wystarczające do wysprzęglenia... testował ktoś?
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Wto Maj 24, 2016 08:44   

bad_gs, tu komplet kosztuje tyle co sama pompka :ok:
 
 
 
bad_gs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 119



Wysłany: Wto Maj 24, 2016 15:27   

Wiem tylko że trzeba bawić się z podłączeniem do pedału i długością rurki. A powiedzcie mi te rurkę idzie jakoś odkręcić od pompki czy jest to na stałe?
 
 
Precello 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 25



Wysłany: Nie Maj 29, 2016 12:19   

Też po zakupie auta musiałem kupić pompkę i wysprzęglik i zakupiłem zestaw od Freelandera - przewód odpina się i dopina się ten posiadany nasz - do pół godziny roboty ale łatwa rzecz
 
 
bad_gs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 119



Wysłany: Pon Cze 27, 2016 12:01   

Nie bawiłem się z kupnem tych plastikowych wynalazków, tylko przerobiłem sobie wszystko na zestaw z hondy civic. Koszt to jakieś 200 zł ( oczywiście tylko nowe części )

Gdyby ktoś chciał sobie coś takiego zrobić to potrzebuję:
- pompa sprzęgła honda civic 5 gen
- wysprzęglik honda civic 5 gen
- zbiorniczek na płyn hamulcowy
- 1 metr przewodu miedzianego hamulcowego
- 40 cm przewodu elastycznego hamulcowego
- około 25 cm płaskownika ( solidnego by nie pracował, ja użyłem o grubości 5 mm )

Co do montażu, to trzeba wydłużyć troszkę cięgno od pompki przy pedale ( ja wykorzystałem taką dłuższa nakrętkę koszt 80gr by dosztukować kawałek śruby i zniwelować za duży luz na pedale ). No i wygiąć odpowiednio płaskownik by przykręcić wysprzęglik.

Cała operacja zajęła mi jakieś 5-6 godzin ale tylko dlatego że nie posiadam imadła i większość tego czasu to odpowiednie doginanie i rozwiercanie płaskownika :mrgreen:

Sprzęgło po modyfikacji bierze mi w odpowiedniej wysokości, wcześniej brało przy samej podłodze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45 2.0 idt] Sprzęgło?
redcloud Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 41 Czw Kwi 04, 2013 12:23
lukasz17
Brak nowych postów [R45] SPRZĘGŁO
Wysoko stojący pedał sprzęgła
vanmarsel Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Lip 03, 2007 14:42
Cherman
Brak nowych postów [r45 2.0 idt] Sprzęgło
misiek409 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Czw Lip 14, 2011 20:25
misiek409
Brak nowych postów [r 400] sprzęgło
adamos Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sob Cze 11, 2011 12:55
adamos
Brak nowych postów [MG ZS 180] sprzęgło
Leopard Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Nie Paź 04, 2020 17:47
Jacek176



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink