Im bardziej niebieskie, tym bardziej nowoczesne. Zimny LED dobrze się sprzedaje, ale niezastąpione na mgłę pozostaną światła żółte. Osobiście wisi mi, jaki odcień będą mieć moje lampy mijania. Poza tym przy mocy LED niuanse w barwie zdają się być nieistotne.
Brak homologacji lampy i jeżeli nie diagnosta to przy nie daj Boże kolizji jak ktoś się dopatrzy płacisz za wszystko z własnej kieszeni a jak będzie ogarnięty policjant to dowód tez ci poleci.
manuel tu akurat Sknerko ma 100% racji. Brak homologacji = samochód niesprawny do jazdy (i nie ważne czy masz przegląd czy nie). W takim przypadku ubezpieczalnia może dochodzić od Ciebie zwrotu kosztów.
[ Dodano: Nie Cze 05, 2016 21:42 ]
Ubezpieczyciel może dochodzić zwrotu kosztów tylko w przypadku:
Cytat:
Art. 43. Zakładowi ubezpieczeń przysługuje prawo dochodzenia od kierującego
pojazdem mechanicznym zwrotu wypłaconego z tytułu ubezpieczenia OC
posiadaczy pojazdów mechanicznych odszkodowania, jeżeli kierujący:
1) wyrządził szkodę umyślnie lub w stanie po użyciu alkoholu albo pod wpływem
środków odurzających, substancji psychotropowych lub środków zastępczych
w rozumieniu przepisów o przeciwdziałaniu narkomanii;
2) wszedł w posiadanie pojazdu wskutek popełnienia przestępstwa;
3) nie posiadał wymaganych uprawnień do kierowania pojazdem mechanicznym,
z wyjątkiem przypadków, gdy chodziło o ratowanie życia ludzkiego lub mienia
albo o pościg za osobą podjęty bezpośrednio po popełnieniu przez nią
przestępstwa;
4) zbiegł z miejsca zdarzenia.
manuel, niestety tak jest..
Co prawda auto ma homologacje na xenon ale jak ktos bedzie mial dobrego prawnika a ktoś sie dopatrzy ze tam był bixenon - defakto nie mozliwe po wypadku bo nikt na to uwagi nie zwróci.. no ale nie wazne..
Auto nie ma homologacji na te swiatła.. Tak samo jak sobie założyc żarówki led zamiast wolframowych i ktos Ci wjedzie w dupe.. Twoja wina bo miałeś żarówke nie przystosowaną to tej lampy.. .
I skończcie juz z tymi 4300 / 6000.. JA polecam 4300 .. inni 6000.
Stanmy na srodku ze 5000 i koniec na ten temat rozmowy
MD - co do przepisu odnośnie świateł - przepis ten dotyczy światel mijania i drogowych - w przeciwmgłowych mozesz miec żółte - pytalem nawet ludzi z drogówki..
W kazdym razie montuj .. Poskładaj tą soczewke - nie zakladaj ringi i bedzie gitez Zrób oem look i zapomnij ze masz bixenon kiedykolwiek bo na 99% nikt nigdy sie nie dowali - wiem po sobie i swoim bmw
No właśnie w tym sęk że tak nie jest. Podaje Wam na tacy tekst ustawy brzmiący jednoznacznie a Wy nadal twierdzicie że jest inaczej nie mając na to żadnego paragrafu...
FYI aktualne badania techniczne nie mają znaczenia dla wypłaty odszkodowania z OC.
manuel kolego nie chce mi sie szukać ale mam kogoś kto sie zajmuje odszkodowaniami z OC i wiem to od niego, jak masz niesprawne auto lub niehomologowane lampy to TU ma cię w d..e i płacisz z własnej kieszeni jak tak zaje...cie znasz prawo to możesz się z nimi sądzić i wątpię by cię było stać na prawnika który wygra z ich prawnikami
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
idąc tymi tropami zmieniając palniki na inny kolor lampa automatycznie traci homologację ponieważ są zastosowane inne jak były fabrycznie
tak więc można mieć jedynie 4300 K
Ciach temat
W takim razie dlaczego policja podczas kontroli... Może zabrać Ci dowód jesli masz hid w lampie soczewkowej? Bo lampa nie jest homologowana do takiego źródła światła. Wiec w razie kolizji gdyby ktos się dopatrzył... Linia obrony pójdzie w stronę... Oślepił mnie bo ma takie akurat swiatlo... Kto wygra? Bo patrząc na to i postepowania TU wykpią się od wyplaty odszkodowania
longer86 TU wypłacić odszkodowanie MUSI. Inna kwestia jest taka, że potem będzie od Ciebie żądać zwrotu poniesionych kosztów. Dla mnie taki samochód jest niesprawny technicznie i nie powinien jeździć po drogach. Dla mnie taka sama sytuacja jest jak spowodujesz wypadek nie mając prawka.
ale temat jest o przeróbce lampy ksenonowej na bi ksenonową
Czyli po pierwsze na pierwszy rzut oka lampa jest w porządku
jedynie podczas jazdy na nieoświetlonych terenach pokazuje się drugie ja tak przerobionych lamp. a policja nie może przeprowadzać kontroli na nie oświetlonych miejscach. poprawcie mnie jeśli się mylę
Róznica jest taka jak miał kumpel.. Miał jakieś dziwne ząrowki .. nie wiem czy ledy czy nie ale przez to została uznana wina obojga kierowców bo auto nie powinno sie poruszać po drogach publicznych i kutanch z odszkodowania.. Fura rozwalona i se rób sam bo nie powinieneś wyjeżdzac na drogi publiczne tym według nich ulepem.. Zrozum to w koncu czlowieku. A to ze robiłeś w PZU.. Widać słabo doszkolony byłes jak juz nie robisz
dj_darco, prawda jest taka, że ... policja może zabrać Ci dowód jesli policjant ma wątpliwośc odnosnie stanu technicznego twojego auta.. Czyli jesli mu sie wydaje ze twoje światla oślepiaja a nie moze tego sprawdzić moze skierowac twoje auto na badanie techniczne które to potwierdzi lub nie.. Tak samo jest z ciemnymi szybami z przodu.. Policjant nie musi mieć miernika przy sobie.. wystarczy ze jemu sie wydaje ze masz za mocno przyciemnione szyby i moze Ci zabrać dowód i stacja diagnostyczna.. Na ogól z tego nie korzystaja ale mogą.. U Ciebie nie ma znaków odnośnie homologacji lampy wiec moze pomyśleć, ze auto miało zwykłe lampy tylko przerobileś od podstaw i juz problemy
Kiedyś widziałem prosty test.. Czysta kartka przyłożona jakoś tam do lampy która pokazuje czy soczewka dobrze odcina granice światlocienia.. jeśli źle - policjant w tym momencie ma podejrzenie i moze zabrać.. to samo jest z wydechem.. masz za głośny - facet moze zatrzymac dowód na podstawie podejrzenia wiec skończmy temat co policja moze a nie moze bo nasz kraj jest kur.. chory.. W nie którzych krajach takich jak szwajcaria ludzie nawet pierdółki nie robia bez homologacji bo wiedza ze to sie źle dla nich skończy a polska jak rosja.. kombinowanie co policja moze i czy mozemy cos przerobić..
Podsumowując - tak.. podczas wypadku moze byc ultra problem.. Wystarczy głupie powiedzenie ze ktoś kto w niego uderzył go oslepił etc.. policjant sprawdzi lampy i dupa.. nie ma homologacji - wina obojga kierowców.. pozamiatane.. i nie ma tłumaczenia ze tu ori był xenon i lampy swieca idealnie jak maja swiecic.. nie masz homogacji ... tak samo z dowodem.. Nie ma tłumaczenia.. nie masz homologacji oddaj dowoda..
Skończmy juz ten durny wywód.. Chłopak mniej więcej pokazał jak przerobić xenon na bixenon.. choć bardziej mniej bo ani nie powiedziałes z czego soczewki ani jak je zmienić - typu odkrecic 4 srubki z tyłu i przykrecic bixenony z bmw e39 w miejsce ori - pasują P&P (przykładowo mówie).. NO ale jest to możliwe i fajnie
Róznica jest taka jak miał kumpel.. Miał jakieś dziwne ząrowki .. nie wiem czy ledy czy nie ale przez to została uznana wina obojga kierowców bo auto nie powinno sie poruszać po drogach publicznych i kutanch z odszkodowania.. Fura rozwalona i se rób sam bo nie powinieneś wyjeżdzac na drogi publiczne tym według nich ulepem.. Zrozum to w koncu czlowieku. A to ze robiłeś w PZU.. Widać słabo doszkolony byłes jak juz nie robisz
Nie robię bo właśnie dość miałem tłumaczenia takim osobom że ustawa to ustawa a nie "moim zdaniem to" a na tym polegała moja praca. Rozmawiamy tutaj o regresie z OC a z tego co piszesz Ty kolega miał zupełnie inny przypadek.
ogólnie to miał być manual jak zrobić sobie bi ksenon z lampy ksenonowej i zapytanie odnośnie ringów które mi tu skutecznie wybito z głowy nie wiedziałem że będzie tu 3 wojna światowa przez to. Sukcesywnie będę wrzucać foty z budowy moich lampek bo to nie jest jedyna rzecz jaką robię z moim Roverkiem czyt MG ogólnie mam ogrom prac przy silniku wnętrzu zawieszeniu itd.
zapraszam do mojej prezentacji furki
dj_darco, moj stary podpis masz z szybkimi kierowcami haha
Dawaj fotki po kolei jak masz.. OEM, Oem rozebrane.. porównanie soczewek itd Ja tak robiłem na forum BMW
Ale była ta sama wojna co tutaj wiec wywalilem teamt i olałem gamoni.. jak nie chcą mieć lepszego światła to ich problem
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Nie Cze 05, 2016 23:08
bijecie piane o pietruszkę ... dejta se po razie i bedzie git, moim zdaniem autora tematu nigdy policja nie będzie trzepać pod kątem świateł oraz nie będzie miał nieprzyjemności podczas jakiegoś zdarzenia drogowego bo ma na to szanse zbliżone do trafienia 6 w totka,pomóżcie koledze rzeczowo jak zrobić te lampy aby dobrze świeciły, nie raziły i ładnie wyglądały a nie pitolicie o jakiś prawach co można co niemożna
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
sash997, sprawa jest ultra prosta..
Dobrać dobrą soczewke do lampy.. Ja po zdjęciu soczewek z lamp hella wsadziłem soczewki innej firmy z lamp od audi S4 B6.. Mocowania pasowały P&P i soczewka świecila idealnie w poziomie.. Cala przeróbka u mnie polegala na estetycznym zamontowaniu Hidow w mocowanie D1S bo akurat w BMW nie miałem OEM xenonu i podłaczeniu przesłon pod kable od drogowych.
W przypadku kolegi jak znajdzie takie soczewki to przeróbka jest prawie P&P.. Odkrecasz 4 srubki.. Zmieniasz soczewe.. Przykrecasz 4 srubki montujesz w auto.
Ciagniesz 2 dodatkowe kabelki i masz
Kwestia rozkminienia pasującej soczewki a to nie takie proste jak sie nie ma kilku róznych sztuk w rece aby przypasowac tą z dobrym mocowaniem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum