Forum Klubu ROVERki.pl :: [r75] telepanie się
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r75] telepanie się
Autor Wiadomość
n0name 



Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 68
Skąd: Polska

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 17, 2016 16:37   [r75] telepanie się
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Hej,

Wczoraj jak wróciłem do domu i miałem juz wylaczac autko, zauważyłem, że auto zaczęło sie jakby "telepać". Jakby delikatnie zrywac
Jak wyłączyłem klime przestało (może zbieg okoliczności).

Jakie mogą być tego przyczyny? Będę obserwował i dam znać jak zobacze kiedy dokładnie to występuje.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 17, 2016 16:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 17, 2016 17:02   

n0name, prawdopodobnie kończące się koło pasowe wału korbowego. Jeśli wymieniać to na oryginał Corteco. Warto przy okazji przyjrzeć się też paskom, rolkom i napinaczom.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
n0name 



Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 68
Skąd: Polska

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 17, 2016 17:05   

Wellman,

Możesz mi podesłać link bezpośredni? bo nie mogę nigdzie znaleźć o.O.
Czy to ustrojstwo jest drogie?

http://allegro.pl/corteco...5936349413.html

Po czym poznać oryginał?
Czy zamówić u Mariusza w British Cars?


Pzdr
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 17, 2016 17:21   

To na tej aukcji jest Corteco, więc będzie ok.

Jeśli masz zjechane paski to wypadałoby wymienić też to (są dwa - jeden dłuższy od "wszystkiego" i drugi krótszy do sprężarki klimatyzacji) oraz rolki prowadzące i napinacz.

Gdy szukam części sprawdzam zawsze alledrogo, s-part (tu można czasem sporo taniej dostać), iparts i ewentualnie inne sklepy internetowe szukając po konkretnych numerach jakie mnie interesują.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
n0name 



Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 68
Skąd: Polska

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 17, 2016 17:30   

Ok.
Paski miałem stosunkowo niedawno wymieniane więc powinny być ok.

Dzięki za poradę, czy to jest do zrobienia na gwałt?
Czy mogę jeszcze trochę pojeździć? Cieńko z portfelem, wczoraj wydałem 1600 na wachacze, tuleje i geometrie...
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 17, 2016 17:38   

Zawsze możesz najpierw to sprawdzić. Od spodu lub po zdjęciu prawego nadkola ładnie widać koło pasowe. Jeśli będzie widać bicie lub będą się pojawiać z niego niepokojące dźwięki to jest definitywnie do wymiany.

Można też zrobić test z kredą (narysować w poprzek gumy kreskę na kole i jak po kilku minutach pracy ze zmienną prędkością się kreska rozjedzie znaczy, że czas na zmianę).

Może się okazać, że to rzeczywiście zbieg okoliczności i winne będą np. nierówno lejące wtryskiwacze (choć pewnie miałbyś tu jeszcze jakieś inne objawy). :-) Jeśli jednak wyszłoby, że koło pasowe, to bym nie zwlekał za długo z wymianą.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Cze 17, 2016 23:55   

A może tak dwumasa?
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 18, 2016 00:06   

j0zek, a może, tylko to by raczej nic nie miało wspólnego z włączaniem/wyłączaniem klimy, byłoby słychać dzwonienie i dało się czuć na sprzęgle przy ruszaniu.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Cze 18, 2016 10:54   

wellman napisał/a:
j0zek, a może, tylko to by raczej nic nie miało wspólnego z włączaniem/wyłączaniem klimy, byłoby słychać dzwonienie i dało się czuć na sprzęgle przy ruszaniu.


Jak dwumasa sie zaczyna konczyc to nie znaczy, ze od razu musi dzwonic i czuc na sprzegle.
U mnie tez np. telepalo przy gaszeniu i troche przy odpalaniu, wymienilem kolonpasowe na drogie corteco i paski i np. nic sie nie zmienilo po wymianie :)
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 18, 2016 10:58   

wymieniłes pół auta i wnioskujesz że dwumasa? bo tylko tego jeszcze nie ruszałeś?
_________________
75 Red Edition
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 18, 2016 11:04   

j0zek, dla odmiany mogę podzielić się doświadczeniem przeciwnym. :-)

Wymieniłem dwumasę, bo było już lekko słychać i czuć przy ruszaniu. Myślałem, że to będzie lek na całe zło i skończy się telepanie i wibracje.

Tymczasem zniknęło tylko lekkie stukanie przy wciskaniu sprzęgła i żaba przy ruszaniu. Za ciągłe drżenie budy (w tym wibracje przy gwałtownym przyspieszeniu i bujanie przy gaszeniu) - jak się później okazało - odpowiedzialna była poduszka-gruszka, która niby dobrze wyglądała, a okazała się wadliwa. :-)
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Cze 18, 2016 12:03   

Do wymienienia pol auta jeszcze duzo brakuje, a wnioskuje dwumas, bo czesto tez tak sie ludziom objawiaja poczatki zuzycia.

Wellman, tez ta poduszke wymienialem, ale u mnie akurat nie bylo zmiany po.
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 18, 2016 12:17   

longer86, jeśli ktoś tu prowadzi listę tych, co "wymienili pół auta" to możecie mnie dopisać. :P

j0zek, możesz mieć rację, bo początki dwumasy mogą się zaczynać bardzo różnie, ale nijak nie da się tego jednoznacznie sprawdzić.

Natomiast koło pasowe można zdiagnozować relatywnie prosto i organoleptycznie. :-) Koszty ewentualnej wymiany też dużo niższe niż dwumasy, więc na miejscu n0name właśnie od sprawdzenia tego bym zaczął. :-)
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink