Dołączył: 25 Sie 2007 Posty: 43 Skąd: okolice wawy
Wysłany: Sro Lip 27, 2016 18:34 [R75] Czyszczenie węży wody
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001
Witam, w moim R75 przy wymianie węża wody zauważyłem coś tłustego i czrnego w przewodzie od wody, ta maź jest strasznie lepka wiec zapewne to objaw uszczelki pod głowicą, ma ktoś jakiś pomysł jak wyczyścić rurki z tego syfu i czy trzeba oczyszczać też chłodnice i nagrzewnice?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lip 27, 2016 18:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Są specjalne środki do płukania układów chłodzenia np. http://www.hil.pl/-p-47.h...CFQHbcgod1MoHgg
Wg mnie czarna, lepka maź wcale nie świadczy o hgf'ie ale raczej o tym że układ chłodzenia ma już swoje lata. Maź ta to może być chociażby osad z węży.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Dołączył: 25 Sie 2007 Posty: 43 Skąd: okolice wawy
Wysłany: Sro Lip 27, 2016 23:18
No właśnie to jest dziwne bo jeden mechanik robił mi test na hgf i stwierdził, ze nie ma oznak uszczelki pod głowicą, później drugi mechanik stwierdził, ze skoro jest osad na przewodach i auto się grzeje to napewno jest hgf, w dodatku auto wcześniej mi się często grzalo i przewód od wody mi strzelił ten przy nagrzewnicy, czasem auto rano kopci i nie chodzi na wszystkich cylindrach przez chwilkę.
[ Dodano: Czw Lip 28, 2016 00:18 ]
Jeszcze jedna sprawa byłem w warsztacie polecanym na forum , nie podam nazwy by nie psuć im dobrej opini bo może akurat jak ja tam byłem to mieli zły dzień, powiedzieli mi po polizaniu oleju i sprawdzeniu korka oleju ze to hgf, bez żadnego testu i rozkręcenie silnika myślę sobie ok może i hgf, pytam o cenę to powiedzieli mi 1600 zl. Dodając, ze nie wiadomo czy warto robić to auto bo może okaże się, ze dojdzie coś dodatkowo i wtedy kwota może wzrosnąć do 5 tysięcy, w tym momencie moja dziewczyna się rozplakala bo to jej auto w dodatku kocha markę rover i ten model był jej autem marzeń.
Z tego co sugerował nam mechanik wynikało by dac auto na złom, dlatego zabrałem od niego R75 do mechanik z mojego miasta za robocizne wymiany uszczelki weźmie 500 zl. Plus części, (komplet uszczelek 350 zl.)
dobrym i tanim sposobem jest użycie proszku do prania do wyczyszczenia układu po hgf. Rozpuszczasz trochę w butelce i wlewasz w układ - musi pochodzić z 15 min. Wylewasz i zalewasz woda i znów z 15 min - tak aby poszło na chłodnicę(dobrze jest lac ciepłą wodę - szybciej sie otworzy termostat) Płukanie robisz tak długo i tyle razy az przestanie lecieć woda z detergentem - ok 5 razy w praktyce. Metodę z proszkiem na r416 wypraktykowałem i sprawdza się.
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Czw Lip 28, 2016 21:05
Jeśli olej lub ten osad pod korkiem oleju jest słodki to HGF z pewnością.
A co do wymiany uszczelki w K-serii to nie takie hop siup by pojeździł spokojnie przez lata. Doświadczeni mechanicy rovera mają opracowane metody wymiany uszczelki głowicy, oparte na wieloletniej praktyce
Odpowiednie poskładanie tego silnika i rozsądne jego użytkowanie to klucz do sukcesu.
Dołączył: 25 Sie 2007 Posty: 43 Skąd: okolice wawy
Wysłany: Sob Lip 30, 2016 08:48
W poniedziałek daje auto na wymianę uszczelki pod głowicą, kupiłem zestaw uszczelek na allegro za 350 zl.
Macie jakieś wskazówki dla mojego mechanika by czegoś nie uszkodził bo z tego co czytam to nie jest taka prosta sprawa by wymienić uszczelkę w silnikach z seri K
Wskazówki dla mechanika?
Wraz z uszczelką powinna być karteczka z instrukcją montażu, klucz dynamometryczny i do roboty. Ten silnik nie jest kosmicznym wynalazkiem, wystarczy się przyłożyć sumiennie do roboty a nie robić na czas bo następne auto czeka.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Dołączył: 25 Sie 2007 Posty: 43 Skąd: okolice wawy
Wysłany: Sob Lip 30, 2016 19:31
Mechanik mi powiedział, ze przy tych silnikach jest trochę zabawy bo trzeba się dostać do wału korbowego bo tam są długie śruby.
[ Dodano: Sob Lip 30, 2016 12:39 ]
Dzelo23 tu masz rację trzeba się przyłożyć, a wiadomo jak większość robi by jak najszybciej auto wyjechało z warsztatu
[ Dodano: Sob Lip 30, 2016 20:31 ]
Jeszcze mam jedno pytanie czy przez uszczelkę pod głowicą auto może szybko łapać temperaturę? Bo
Jadąc do mechanika auto momentalnie po przejechaniu 4 kilometrów zlapalo mi temperetaure prawie na Maxa
wskazówki - jesli nie robil silnika serii k to poszukaj innego mchanika. Jesli jednak będzie go robił to niech przyjrzy sie kołom rozrządu walka ssacego i wydechowego, można je zalozyc dwojako.
Jeśli po zdjęciu głowicy będą kolki plastykowe - koniecznie niech wymieni na metalowe które powinny byc z uszczelka.
Niech usunie kulkę z zaworka w kolektorze ssącym.
Blok powinien byc dotarty.
Śruby głowicy koniecznie sprawdzone lub nowe.
Glowice niech sprawdzi na szczelność + planowanie, max 0.2mm (przy większym moze byc spalanie stukowe i inne cuda, chociaż ja pociagnąlem znacznie znacznie więcej )
Szklanki najlepiej rozebrać, wymyc i na olej poskładać
Górną cześć glowicy, glowiczka składa sie nie na silikon tylko na klej
tak ogólnie to co na szybko pamiętam - moze inni cos dołożą
A i koniecznie od strony rozrządu wymień wszystkie simeringi (uszczelki walków i walu)
Dołączył: 25 Sie 2007 Posty: 43 Skąd: okolice wawy
Wysłany: Sob Lip 30, 2016 22:56
Dzięki za pomoc dawidd Przekaże mu wskazówki
[ Dodano: Sob Lip 30, 2016 23:56 ]
Jeszcze jedno pytanko czy po takim planowaniu będę miał spokój chociaż na dłuższy czas ? Bo chce tym autem jechać na wakacje a boję się ze nie dojadę
planowanie to tylko jeden etap naprawy. Jeśli wszystko inne będzie zrobione dobrze, to z pewnością pojeździsz. Warto tez zastanowić sie nad przerobieniem termostatu na prt, ale to juz osobny temat
Uszczelkę pod głowicę polecam victor reintz, silikonowa. Te wzmacniane warstwowe ... rożnie z nimi bywa.
Opisów jak prawidłowo wymienić uszczelkę w k serii jest na forum mnóstwo, pod r 400 tez popatrz, 1.6 to praktycznie to samo co 1,8 w r75
[ Dodano: Nie Lip 31, 2016 07:37 ]
aa i ważna rzecz - dokręcasz śruby głowicy najpierw wszystkie na 20 Nm, a później 2x po 180 stopni - od to ci taka dziwna metoda zalecana przez producenta.
Jest jeszcze "normalny" sposób każdą co 10 Nm dokręcić az dojdziemy do 55Nm, chociaż ja bym polecił ta pierwsza metode
tu masz tez sporo info o silniku
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=31387
Nie czytałem teraz tego tematu, ale w jednym z nich oprawca poleca metodę składania glowiczek (nie pomyl z glowica ) na szkło wodne - gosci naprawdę sie zna dobrze, ale ta metoda akurat jest do niczego i nie polecam takich eksperymentów. Tylko klej anaerobowy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum