Wysłany: Pią Sie 05, 2016 11:29 [LR Freelander 2.0 TD4] Zimy dymi na niebiesko
Typ: TD4 Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam serdecznie mam problem ze swoim Land Roverem, otóż z ranna po odpaleniu silnik nie równo pracuje i dymi strasznie na niebiesko dodatkowo w spalinach czuć spalanie oleju. Filtr odmy został wymieniony na nowy. Kompresja na wszystkich cylindrach jest równa i wynosi 24bary. W przewodzie odmy podłączonej do turbiny zbiera się olej.
Z góry dziękuje za pomoc .
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sie 05, 2016 11:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A jak dokładnie sprawdzić czy to koniec turbiny ? Silnik po rozgrzaniu chodzi bardzo dobrze.
Podobono kiedyś za poprzedniego właściciela była ściągana głowica , Czy takie objawy pasowały by do przestawienia rorządu !??
Sprawa banalna
Zdjąć rurkę idącą od przepływomierza do turbiny
Umyć zmywaczem wirnik po zimnej stronie i poczekać aż dokładnie wyschnie.
Umyć węże dolotu.
Za kilka dni zdjąć ponownie i zobaczyć dokładnie wirnik na turbo.
Jak spocony albo co gorsza lata to turbina do robienia.
Land rover zrobiony okazało się że to jednak wina, złego ustawienia rozrządu.
Ustawienie rozrządu i samochód chodzi rewelacyjnie.
Dziękuje za pomoc. Temat do zamknięcia.
przeciez TD4 mają łańcuch rozrządu, to co rozbierałeś silnik?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Niestety ale oba wałki rozrządu były przestawione(nie mocno ale były), rozbierałem silnik ustawiłem rozrządu jak na filmie : https://www.youtube.com/watch?v=cWKILw2Y-L4 .
Samochód jak na razie chodzi rewelacyjnie , olej w przewodach od odmy nie zbiera się tak jak wcześniej.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Wcześniej pisałem że poprzedni właściciel ściągał głowice i na pewno nie zabezpieczyli wału itp.
Dodatkowo łańcuch rozrządu nie zawsze jest taki dożywotni, ponieważ widziałem już bardzo porozciągane łańcuchy które były przyczynami złej pracy silnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum