Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 72 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wto Cze 26, 2012 19:15
U mnie problem ten sam. Niestety mam sterownik low-line. Potrzebuję YWC000760. Od jego podłaczenia zacznę całą przygodę, choć MaReK ma rację, że nalezy sprawdzić przede wszystkim bezpiecznik.
_________________ MagicRover
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 26, 2012 19:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 72 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sro Cze 27, 2012 19:34
Masz rację, jak znajdę trochę czasu to popracuję chyba nad adaptacją tego co mam, czyli skupię się nad własnym sterownikiem. Jak coś wykombinuję to się podzielę wiedzą na razie muszę trochę wyhamować, bo z czasem krucho. Pozdr!
[ Dodano: Sro Cze 27, 2012 19:34 ]
ale to ostateczność, bo wolałbym oryginalny sterownik z tymi kluczykami co mam i rozszerzeniem sterowania o 2 tylne szyby. Brzmi to całkiem sensownie by przekopiować dane konfiguracyjne ze starego sterownika do nowego i w tym nowym rozszerzyć schemat sterowania o dodatkowo tylne szyby. W końcu to nie są jakieś super zaawansowane technologie i układy wielkiej skali integracji
longer86 w innym wątku napisałeś, że miałeś zmieniane immo i cały zestaw do odpalenia... W takim razie zmieniałeś też BCU w komplecie tak ?
nie, BCU było wymienione samo w celu dołożenia szyb na tył z prostej przyczyny posiadania BCU low line.
zestaw do odpalania był zakupiony dużo później jak padł EWS chyba dobrze kojarzę że EWS jest od kluczyka.
to były osobne sprawy,
sprawa z BCU wyglądała tak, że podjechałem do PHJOWI, zamieniliśmy BCU, chwila na T4 i działało wszystko jak na starym.
Może się kojarzyć w tym momencie sprawa BCU i centralnego zamka bo miałem z nim wtedy problem taki, że otwierał się z pilota ale juz nie zamykał, ale rozwiązaniem okazała się wymiana akumulatora, był za słaby i auto nie dawało się zamknąć.
longer86 nie szukaj błędów w instalacji Wszystko masz dobrze
Dzisiaj przy pomocy Mariusz418 oraz podpowiedziach PHJOWIego zrobiliśmy podmiankę BCU oraz jego softu Faktycznie jest tak, że odczytuje się dane z modułu LOW LINE, następnie na żywca podłącza drugi moduł i robi zapis konfiguracji. Wszystko miodzio. HIGH LINE zaprogramowane, działa zamek z pilota, czujnik deszczu i można by już świętować gdyby nie pewien mały problem... malutki
NIE DZIAŁAJĄ SZYBY Z TYŁU Mimo, że przed wgraniem softu do HIGH LINE działały
Teraz soft każe myśleć modułowi, że szyb elektrycznych z tyłu nie ma!!
Zatem nie stało się nic innego jak to, że moduł HIGH LINE pracuje jako LOW LINE
Teraz mała nadzieja w PHJOWI, że uda mu się wyczarować sposób na zaprogramowanie BCU HIGH LINE do wersji mojego samochodu
Buziaki dla wszystkich majsterkowiczów
Podziękowania dla Mariusz418, PHJOWI oraz p. Adama z Zakorczymia
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
otóż to, ja w miedzy czasie posprawdzałem bezpieczniki, posprawdzałem przejscie na kablach z bcu do tylnych drzwi.
wszystko gra, poza tym że, mam BCU high line z danymi z bcu low line.
jak ktoś obcyka temat to miło... siłowniki czekają na strychu
[ Dodano: Pią Lip 13, 2012 14:55 ]
dodam że na jednym z angielskich forów doczytałem się, że jest mozliwa konfiguracja tylnych szyb tylko w BCU są jakieś sumy kontrolne, ciągi liczb opisujące daną konfigurację.
No jeśli tylko udałoby się zmusić BCU do tego żeby zechciał przyjąć ZCS Cody z włączonym Rear Windows to jest taka opcja Generalnie posiłkując się postami niejakiego MONKA z angielskiego forum udało mi się rozkminić mój SA kod i wykryć że właśnie szyby z tyłu są wyłączone.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Tak! Oficjalnie mogę się przyznać, że udało mi się uruchomić szyby z tyłu, po wcześniejszej dokładce (zamianie z manualnych na elektryczne).
Nie udałoby się to pewnie gdyby nie pomoc:
mariusz418 - odstąpienie części potrzebnych do podmiany. Wielokrotne podłączanie mojego wehikułu pod T4. Cierpliwość i zaangażowanie
Tomi - pomoc w montażu oraz zorganizowanie w atrakcyjnej cenie kilku modułów BCU do testów.
PHJOWI - podpowiedzi jak skopiować zawartość BCU przy pomocy T4 oraz za obiecanki cacanki o wysłaniu oprogramowania, które to bez problemu łączy się z Roverowskim BCU i limitowanej wersji oprogramowania PASoft, o której nawet producent tego oprogramowania nie ma pojęcia, że je zrobił
Ciężko napisać takie oprogramowanie gdyż Omitec i Rover nie udostępnili nigdy na zewnątrz dokumentacji do modułu komfortu GM6. Są na rynku urządzenia, które potrafią się komunikować z BCU Rovera ale tylko w ograniczonym zakresie, a ich cena dla samego faktu posiadania zabija
Stu (X-Part) - za wygenerowanie i wysłanie kodów ZCS z sumą kontrolną.
W skrócie co musiałem zrobić:
- zamienić BCU z LOW-LINE na HIGH-LINE
- skopiować zawartość BCU LOW-LINE do HIGH-LINE (za pomocą T4)
- zamówić (40 funtów / kod) kod ZCS do mojego samochodu od firmy X-Part
- wymusić na T4 opcję podawania kodów ZCS i zaprogramować od nowa wszystkie ECU w aucie
X-part oraz fora angielskie opisują opcję wymuszenia podawania kodów ZCS na T4. Jednak ich opcja łączy się ze żmudną robotą - podmianką modułu EWS z innego samochodu i ponownym podłączeniu oryginalnego. Razem z mariusz418 wykonaliśmy to inną - mniej inwazyjną metodą - bez brudzenia sobie rąk
Kluczem do sukcesu są kody ZCS, bez których myślę, że nie da się zaprogramować BCU.
Teoretycznie można podmienić kody na siłę w innych modułach i wykonać rekonfigurację ECUs na odłączonym BCU i podłączeniu go podczas zapisywania, ale to dość ryzykowne.
Same kody ZCS to żadna sztuka sobie zrobić. Najtrudniej jest uzyskać do każdego z nich sumę kontrolną, a to potrafi póki co X-part oraz jeden z użytkowników angielskiego forum, chociaż i tutaj byłbym ostrożny. Oferowany na forach zagranicznych koder ZCS do Rovera nie zawsze działa - tak wynika z postów innych próbujących.
Nie jestem przekonany, czy kody ZCS i suma kontrolna mają się w parze z numerem nadwozia VIN. Jeśli nie byłoby takiego związku, to posiadamy dwa kody ZCS z sumą kontrolną dla
MG ZT 2.0 CDTi z wyposażeniem: czujnik deszczu, czujnik parkowania, diesel, 18 cal. koła, czujnik parkowania z sygnalizatorem, alarm z sensorem ultradźwiękowym, tempomat, xenon, automatyczna klimatyzacja, cztery szyby
ROVER 75 Tourer z bogatym wyposażeniem: tv, czujnik deszczu, ogrzewanie postojowe, szyberdach, kontrola trakcji, tempomat, czujnik parkowania z sygnalizatorem, elektryczne fotele z pamięcią, sensor ultradźwiękowy, automatyczna klimatyzacja, cztery szyby
Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Wiele od tamtego czasu się nauczyłem
W sumie poinformować T4 o szybach z tyłu można dwoma ruchami. Wtedy istnieje możliwość włączenia opcji bez generowania kodów ZCS. Kody ZCS rozkminić nie było trudno, ale sumę kontrolną owszem. To także już mam opanowane więc... zamiast pisać do anglików można pisać o mnie
Programowanie kodów ZCS w aucie nie jest wcale takie trudne. Nie trzeba aż tak bardzo się męczyć. Z mariusz418 technikę mamy już opanowaną. Dzięki temu udało się przywrócić do życia już kilka aut. Wszystkie te, które mają posraną elektronikę w aucie, mają dokładki z innych modułów, można śmiało zaprogramować tak jakby wyjechały z fabryki
Musiałem to napisać, żeby co poniektórzy nie myśleli, że mają wyłączność na generowanie kodów ZCS. A jak się wkurzę, to napiszę na stronę główną obok sprawdzajki VINu, generator kodów ZCS
Pozdrówki,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
jestem trochę w plecy z tematem.... szyby nadal czekają na strychu a widzę, ze da sie to uruchomic... czy całosc to kwestia podpięcia kabli i jedna krótka sesja na t4?
fajnie było by w koncu dopossazyc i wietrzyc tył elektrycznie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum