Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Sprężyny zawieszenia - tył, przód
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Sprężyny zawieszenia - tył, przód
Autor Wiadomość
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 06, 2015 22:41   

Stosował ktoś z Was w ogóle zamienniki sprężyn do sedana od innego samochodu?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 06, 2015 22:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Pią Cze 12, 2015 20:50   

hej witajcie. Mam taki mały problem otóź mój kolega ma jedna sprężyne na tył nówka o oznaczeniu tzn jest na niej zielony napis 74480 t282441 za nic w świeci nie możemy znaleść sprężyny o tym oznaczeniu na internecie. Czy ktoś może wie jakiej to firmy może być sprężyna.... proszę o pomoc no niekupimy do pary.... no nie ma
 
 
Koenig 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 157



Wysłany: Pon Paź 10, 2016 18:27   

Odkopię temat, żeby nowego nie zakładać.
Mam pęknięte sprężyny z tyłu, muszę wymienić. Zależy mi na komforcie, ale nie chciałbym jakoś bardzo auta podnosić. W tej chwili leży bardzo nisko, więc wygląda bardzo dobrze :P no ale tak go przecież nie zostawię.
Polecicie jakiego producenta kupić? Podobno można zastosować także od innych aut. Podzielcie się doświadczeniem.

Edit.
Chodzi o sedana 2.0 V6
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 10, 2016 19:39   

Ja montowałem Kayaba za 310 PLN i jestem zadowolony, są troszkę sztywniejsze ale dla mnie na plus bo nadal jest komfortowo, a auto się lepiej czuje i prowadzi.
_________________
:pisze:
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 10, 2016 20:11   

Chcesz cos niższego... Zapytaj prebenny zakładał jakies z vectry
_________________
75 Red Edition
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 10, 2016 20:46   

Ja i Sandman mamy tylne z Vectry C.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Koenig 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 157



Wysłany: Wto Paź 11, 2016 07:28   

prebenny napisał/a:
Ja i Sandman mamy tylne z Vectry C.


Czy są niższe niż oryginalne?
No i czy do sedana pasują? Od jakiejś konkretnej wersji Vectry C czy wszystkie są takie same?
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 11, 2016 07:51   

Koenig co do wysokości - można kupić różne. Teoretycznie ja i Sandman kupowaliśmy z tej samej aukcji (jakieś tanie komplet/100zł) i on ma chyba trochę wyżej od fabryki a ja zdecydowanie niżej (po zmianie przodu na zawias z silverstone tył stoi 0.5 cm wyżej niż przód). Tylko faktycznie Marcin dostał sprężyny 29 cm a ja bodajże 27.5cm. Jak chcesz niżej to chyba te 'wzmocnione HD' są krótsze i twardsze - albo poszukaj od wersji GTS.

Co do tego czy do sedana podejdą - na 100% nie powiem ale wnioskując, że ponoć z sedana do kombi podchodzą to raczej powinny wejść.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Koenig 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 157



Wysłany: Wto Paź 11, 2016 08:16   

No właśnie zasugerowałem się tym, że AdaśkoC sprzedaje je jako różne do sedana i kombi. Na jego fotkach wyglądają zupełnie inaczej...
Może jednak skupię się na oryginałach :mrgreen:
"Leżący" sedan wygląda doskonale, jak wymienię sprężyny ciężko się będzie przyzwyczaić :mrgreen:
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 11, 2016 09:26   

Ja się sugerowałem tym co wcześniej inni pisali na forum ;)
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 11, 2016 10:29   

Koenig, sprężyny oryginalne są oznaczone kolorami co ma zapewne odzwierciedlenie w twardości, oryginały znajdziesz raczej tylko używane, reszta to loteria...

wiadomo że kombi odrobinę cieższe od sedana...
napisz do kolegi Marcin84:
https://forum.roverki.eu/profile.php?mode=viewprofile&u=38907

wymieniał sprężyny ostatnio i ma swoje na sprzedaż, poproś o zdjęcia, wszystko podesle, może się dogadacie ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Paź 12, 2016 11:27   

Potwierdzam :) mam komplet sprężyn na których mój CDT wyglądał tak jak na foto. Jak coś zapraszam na PW.
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Paź 12, 2016 13:03   

Marcin84, napisz jakie kupiłeś sprężyny , czy w Terlicku , jaki koszt i jak teraz auto stoi ( odległości 1 i 2 z foto ).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Paź 12, 2016 13:57   

Sprężyny kupione online w eAutosklep.pl:
- na przód Lesjofors 40 757 30, cena 148,84 zł za sztukę
- na tył Lesjofors 42 757 29, cena 142,75zł za sztukę
Razem z kurierem 599,18zł

Na foto na starych sprężynach ( też Lesjofors, nie znam modelu bo montował poprzedni właściciel ) odległość środka osi do rantu, przy każdym kole to 375mm.

Na obecnych jest wyżej, ale fabrycznych parametrów nie uzyskałem, jak będę miał chwilę to zmierzę dokładnie bo nie pamiętam i zrobię foto dla porównania.
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Paź 12, 2016 16:44   

Marcin84 napisał/a:
Na obecnych jest wyżej, ale fabrycznych parametrów nie uzyskałem
te 4075730 do przodu mają w stanie swobodnym około 380 mm ,więc mogą dać około 390-395 mm,to tak jak na zużytych oryginałach.Poprzednio widocznie były 4075729 (367 mm). Co się stało , że nic nie wyszło z zakupu w Terlicku ?.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Koenig 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 157



Wysłany: Sro Paź 12, 2016 18:28   

Marcin84 napisał/a:
Potwierdzam :) mam komplet sprężyn na których mój CDT wyglądał tak jak na foto. Jak coś zapraszam na PW.


Dzięki, ale już kupiłem. Czekam na paczkę :)
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Paź 12, 2016 19:26   

SeniorA napisał/a:
Marcin84 napisał/a:
Na obecnych jest wyżej, ale fabrycznych parametrów nie uzyskałem
te 4075730 do przodu mają w stanie swobodnym około 380 mm ,więc mogą dać około 390-395 mm,to tak jak na zużytych oryginałach.Poprzednio widocznie były 4075729 (367 mm). Co się stało , że nic nie wyszło z zakupu w Terlicku ?.


W Terlicku zero odpowiedzi na moje prośby i zapytania o wysyłkę do Polski, a w opcjach sklepu podczas zamówienia był wybór tylko Czechy lub Słowacja. Niestety nie miałem nikogo kto mógłby mi tam kupić i tu wysłać/przywieść.

Co do sprężyn z Lejsjoforsa to studiowałem to chyba ze dwa tygodnie na różnych stronach polskich i zagranicznych i wychodziło mi że to jest odpowiednik oryginału do CDT. Jestem zadowolony z efektu bo już nie haczę "sankami" o nic i jest bardziej miękko. Zobaczymy jak osłonę założę. Jak jutro nie będzie lało to zmierzę to dokładnie. Tak jak szybko mierzyłem po przekładce to kojarzę, że przód poszedł 25mm w górę (czyli 400mm) a tył 13mm (czyli jest 388mm). Zmierzę to napiszę :)
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Paź 12, 2016 20:28   

Marcin84 napisał/a:
to kojarzę, że przód poszedł 25mm w górę (czyli 400mm) a tył 13mm (czyli jest 388mm). Zmierzę to napiszę
Ok, dzięki .

[ Dodano: Sro Paź 12, 2016 21:28 ]
Marcin84 napisał/a:
W Terlicku zero odpowiedzi na moje prośby i zapytania
może i dobrze, bo te JCS956 (372mm) są niższe od Lejsjoforsa ( 380 mm) przy tej samej średnicy drutu ( 13,75 ), musiały by być JCS441, bo to to samo co kupiłeś i wyższych nie mają. Ja mam teraz założone nowe MONROE SP 3442, ale chciałbym wyższe i te Lejsofors 4075730 widać mogły by być . Czekam na pomiary.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Paź 13, 2016 08:40   

Jeszcze jako info podam, że do mojej wersji silnikowej i wyposażenia oryginalnie miałem oznaczenia:
Przód:
Front RH PK
Front LH JK
czyli zielono białe REB101420 a co za tym idzie wyszło to co kupiłem

Tył:
RR SPRING
RB
czyli RKB101420 tu chyba była mała rozbieżność z tym Lejsjoforsem co kupiłem, ale odpowiednika dokładnie tych co powinienem mieć nie znalazłem.

[ Dodano: Czw Paź 13, 2016 09:32 ]
Tył po wymianie 385mm - ale w bagażniku mam 12 calowy subwoofer i ponad pół baku paliwa, na fotce przed wymianą suba nie było. Przód prawe koło 400mm lewe 395mm. Ciężko powiedzieć, czy krzywo stałem,czy sprężyny się różnią, demontowałem też lewy błotnik kiedyś do wymiany zawiasów w drzwiach więc mogłem coś źle spasować :) Ogólnie z czystym sumieniem mogę napisać, że fajnie się na tych sprężynach jeździ, ale do fabrycznych wysokości im brakuje :) Na razie nie haczę już spodem, zobaczymy jak przyjdzie zima i założę osłonę silnika.

[ Dodano: Czw Paź 13, 2016 09:40 ]
Dla porównania zdjęcie samochodu kolegi Dawidovs z ogłoszenia jak sprzedawał auto (mam nadzieję, że nie ma nic przeciwko, że je tu wkleiłem :) ), a w ogłoszeniu pisał, że był po wymianie sprężyn. Niestety nie udało mi się z nim skontaktować żeby dopytać co montował, bo właśnie taki efekt chciałem uzyskać u siebie.
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Paź 13, 2016 09:33   

Dobrze , dużo się wyjaśniło , warto by było zdobyć jeszcze info od Davidowsa
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 75] i obniżenie zawieszenia jakie sprężyny od mg?
Matek93 Rover serii 75, MG ZT 22 Pią Paź 02, 2015 14:20
gedeon
Brak nowych postów [R75] Sprezyny przod Monroe
Svoy Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Lip 05, 2012 22:46
Svoy
Brak nowych postów [R75] wymiana sprężyny przód
kosaaro Rover serii 75, MG ZT 10 Pią Kwi 03, 2015 19:01
Balas87
Brak nowych postów [R75] Wymiana zawieszenia przód - koszt
Byron Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Lip 26, 2018 16:08
lukasz-89
Brak nowych postów [MG ZT] Sprężyny
bula3546 Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Lip 30, 2014 11:27
bula3546



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink