Forum Klubu ROVERki.pl :: Tuning mechaniczny zdrowego vvc
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Tuning mechaniczny zdrowego vvc
Autor Wiadomość
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Wrz 21, 2016 19:54   

MultecFSO napisał/a:
Może inaczej. Po prostu przesiadam się w BMW


Chyba się tam do Ciebie przejadę i naprowadzę z powrotem na właściwe tory :twisted:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 21, 2016 19:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rzeski 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 74
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Wrz 22, 2016 10:40   

luke27 szacun dla wiedzy :roll:
Dorzucę troche swoich dobrych rad:

- uklad hamulcowy (kiedy ostatnio zmieniałem płyn?) tarcze, klocki ?
- opony z jakim DOTem mam na aucie, opona po 4 latach nadaje się na śmietnik
- amortyzatory wymienione po ostatnich 60tyś km ?
- sprężyny (nie są dożywotnie) często o nich zapominamy
- chłodnica w K-serii wymieniona ? czy zardzewiała ALE nie cieknie...
- termostat sprawny ? + korek zbiorniczka
- świece
- układ dolotowy sprawny, czysty nie pobierający byle jakim stożkiem gorącego powietrza nadmuchiwanego przez wiatrak chłodnicy

Postawienie wszystkich powyższych (podstawowych) warunków na 100% sprawności wymaga dobrej zasobności portfela.

Piszę tego posta ponieważ od lat spotykam się z chęciami wykręcania z K-serii dodatkowych PS przy kulejących powyższych. Moj dobry kumpel wsadził setki PLNów w zawieszenie heble silnik ale zapomniał o oponach bo na nie nie starczyło. Więc testował na tym co siedziało na felgach. Długi łuk wyjazd z lasu i czołówka. Oni przeżyli na szczęscie ale z auta zostały drzazgi.

luk27 przedstawił Wam bardzo profesjonalny zastrzyk wiedzy, ale pamiętajmy że brak sprawnego zawieszenia, układu hamulcowego nie pomoże nam kiedy wyciągniete 180PS z K-serii nie bedzię w stanie zatrzymać naszego pociągu do prędkości.


Pozdrawiam
Rześki
_________________
MG ZS British Racing Green
Ostatnio zmieniony przez Rzeski Czw Wrz 22, 2016 12:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Wrz 22, 2016 11:05   

Rzeski napisał/a:
...
- układ dolotowy ? obsługiwany przez stożek z nadmuchem z wiatraka chłodnicy ?
...


To chyba najgorsza rzecz jaką można zrobić z dolotem...
 
 
 
Rzeski 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 74
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Wrz 22, 2016 12:53   

ADI-mistrzu napisał/a:
Rzeski napisał/a:
...
- układ dolotowy ? obsługiwany przez stożek z nadmuchem z wiatraka chłodnicy ?
...


To chyba najgorsza rzecz jaką można zrobić z dolotem...


Dzięki już poprawione.
_________________
MG ZS British Racing Green
 
 
Khonju 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 90
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 22, 2016 14:49   

Dla niedowiarków był K16 VHPD z lotusa i był to mocno przerobiony 18K4 VVC.

Druga kwestia. Chcesz tuningować, to zacznij od hamulców i opon.
_________________
Nie sprzęt, lecz technika czyni z ciebie zawodnika.
 
 
mygyzyry 



Dołączył: 27 Maj 2015
Posty: 33



Wysłany: Czw Wrz 22, 2016 15:19   

dziekuje bardzo wszystkim za odpowiedzi.
cały czas staram się doprowadzac do fajnego stanu swojego zr.
W ostatnim msc wymieniłem w nim na prawdę sporo rzeczy,fakt faktem jeszcze mu troche brakuje do tzw "igły"Postanowiłem całkowicie nim zając się ,zeby była porzadna seria ,a jesli będzie większy przychód -przeróbka 2,0t. oczywiscie wliczam w to koszt lepszych hebli etc.
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Czw Wrz 22, 2016 17:54   

Khonju napisał/a:
Dla niedowiarków był K16 VHPD z lotusa i był to mocno przerobiony 18K4 VVC.

Druga kwestia. Chcesz tuningować, to zacznij od hamulców i opon.


Żadne mocno, ot głowica z przepływem jak VVC, mechanicznymi popychaczami, kompresja 11,2:1 i takimi sobie wałkami. To miało się nadawać na ulicę. Choć i w tym przypadku firma robiąca silnik wyłożyła się w kilku kwestiach. Od tego czasu sporo wiedzy na temat k-serii przybyło. Poniżej przykład 220koni, pojemność jeśli dobrze pamiętam 1,6 z głowicą VVC. Dość mocno zgrzebany choć jeszcze nie bardzo mocno. Kwestia przydatności na co dzień.
https://www.youtube.com/watch?v=5oMaIL-cyCk
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
Magic79 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 72
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pon Paź 24, 2016 19:46   

Cześć, szukam dość rozpaczliwie pomocy bo HGF mnie dopadł i chciałbym przy okazji nieco zmodyfikować swoje 1.8 o głowice z VVC. Obecnie miałem 145 km na standardowym silniku z wałkiem rozrządu od VVC na wydechu. Głowica jest już po 2 szlifach więc pożytku z niej juz nie będzie. Poczytałem trochę i może warto osadzić na bloku taką od VVC ale z jakimi wałkami?Pomyśąlem aby wywalić mechanizmy zmiennych faz i wałki ssące złączyć w jeden. Czy ktoś coś podobnego już przerabiał? Pozdrawiam!
_________________
MagicRover
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Pią Paź 28, 2016 15:26   

To 145koni to zmierzona wartość na hamowni ? Z samym wałkiem wydechowym to więcej jak 125koni nie będzie. Ba. Przy dwóch wałkach wydechowych z VVC bez strojenia będzie góra 130koni.
Co do głowicy VVC to problem polega na tym, że średnice zewnętrznych czopów wałków ssących mają 40mm, a nie 20 jak "zwykły" Rover. Rozwiązać można to na trzy sposoby :
- gotowy wałek Pipercamsa + blanking kit, czyli zestaw aluminiowych zaślepek, by zlikwidować HCU oraz młynki
- dorobienie panewek pod zewnętrzne czopy wałka rozrządu i montaż wałka ze zwykłego K16. Do tego tylna panewka musi kasować luz osiowy wałka, jak w zwykłym K16
- zablokowanie mechanizmu VVC, co wiąże się z zostawieniem elementów mechanicznych tego systemu. Kwestia przewiercenia HCU, nawiercenia trzpienia tłoczka, nagwintowania i wkręcenia śruby, którą będzie można ustawiać dowolnie tłoczek. Myk będzie polegał na ustawieniu wałków w pozycję w granicach 250-260st.

Każda z tych opcji jest raczej kosztowna, a dorobienie panewek dodatkowo dosyć skomplikowane - wymaga precyzyjnego wykonania + wyosiowania wałka.

Raczej poszedłbym w zwykłą głowicę w bdb stanie (możesz poszukać od Poloneza, są takie same, ale dużo tańsze, kwestia wymiany paska na 143 zęby) i poddać ją porządnemu portingowi + ewentualnie wstawienie nieco większych zaworów w fabryczne gniazda i dostosowanie kanałów do tej przeróbki. Plus oczywiście kolektor ssący z VVC + spasowanie z głowicą, wydechowy najlepiej równoodległościowy 4-2-1 z VVC160/TF135. Do tego oczywiście dwa wałki wydechowe VVC lub oszlifowane zwykłe wałki np. w Rewarze.
 
 
 
Magic79 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 72
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pią Paź 28, 2016 22:39   

Cześć,
Bardzo dziękuję za cenne wskazówki.
Zanim przejdę do poszczególnych punktów opiszę mój silnik i trochę poprawię się po ostatnim poście. Otóż jest to silnik przerobiony z 1.4 na 1.8 (w zasadzie pozostał tylko blok z 1.4). Jako wałek ssący zastosowano ostrzejszy - wydechowy wałek z VVC, pod czas gdy wydechowy pozostał ten sam. Dodatkowo ma usuniętą drugą sondę lambda za tłumikiem środkowym (emulator), pozostała tylko sonda przy kolektorze wydechowym. Poza tym mechanicznie to 1.8 w bloku i głowicy 1.6, także kolektor ssący jest plastikowy – przepustnica metalowa 52 mm. W warsztacie, gdzie był robiony zostałem poinformowany, że został komputer lekko zmodyfikowany ale nie mam żadnych szczegółów. Głowica była szlifowana, więc silnik był doprężony jeszcze bardziej. Kolektor wydechowy i wylot standardowy z usuniętym katem fabrycznym – za to wstawiony na wysokości tłumika środkowego kat zamiennik. Pomiary na hamowni nadwoziowej są następujące:
Seryjnie miał maksymalnie - 103 KM/6700 obr/min i 121 Nm/4650
Po tuningu: maksymalnie – 154 KM/6700 obr/min i 193 Nm/4600, tyle statystyk, o ile oczywiście są prawdziwe.
Głowica ma oznaczenie: ldf106290

1. Ta skorupa na tłoku jest tłusta? Oleista ? Czuć w niej zapach glikolu czy bardziej oleju silnikowego?
Ta skorupa na pierwszym od rozrządu tłoku jest najbradziej rzucajaca się w oczy, jest lekko oleista jakby spalony olej, jest cienka ale trudna do usunięcia. Podobnie wygląda czwarty tłok ale sen ala nagar jest znacznie mniejszy. Najlepiej wyglądają tłoki środkowe – są praktycznie czyste.

2. Obniżona kompresja może być spowodowana brakiem szczelności zaworów, szczególnie wydechowych. Kwestia dotarcia lub przeszlifowania gniazd.
Dwa lata temu miałem składany silnik z nowych elementów. Być może masz rację co do przyczyny obniżonej kompresji, jednak zauważyłem, że w najwyższym położeniu – tłok nr 1 jest znacznie poniżej krawędzi tulei pierwszego cylindra w porównaniu do sąsiednich cylindrów. Zmierzyłem odległość pomiędzy płaszczyzną tego tłoka a górna krawędzią tuli cylindra i wynosi ona około 3,1 mm. Na zdjęciach widać, jak zmieściły się moneta 1 zł i 50 gr jedna na drugiej w najgrubszym miejscu. Mam przypuszczenie, że być może jest tam wsadzony tłok i korbowód od 1.6 co sumarycznie daje mniejszą długość aniżeli całkowita długość korbowodu i tłoku od 1.8. Pozostałe tłoki nr 2,3 i 4 sa znacznie wyżekj względem krawędzi tulei – około 1,3 mm – wchodzi na płasko moneta 20 gr.

4. Wysokość tłoka w GMP jest raczej niepokojąca, bo brzmi jakby zamontowany był korbowód z silnika 1.8, ale on fizycznie nie pasuje do wału silnika 1.4/1.6, z racji większej średnicy czopa wału, panewki etc. Jesteś pewien, że tak to wygląda? Jesteś w stanie zrobić zdjęcie?
Zdjęcia podeślę na mila, jeśli podasz.
5. Co masz na myśli poprzez pojęcie szczelina, chodzi Ci o odległośc między gładzią cylindra, a tłokiem ? Jeżeli wynosi ona 1.5mm to nie jest dobrze. To, że tłok jest sztywny w cylindrze to dobrze, natomiast nie bardzo rozumiem pojęcie "bokiem", musiałbyś mi to lepiej opisać lub sfotografować.
Chodzi mi to to, że tłok w zależności od wysokości położenia w tulei ma różne odległości względem ścian tulei. Poza tym ta odległość jest różna i w najgorszym położeniu wynosi maks. ok. milimetra. Poza tym tłok palcami da się poruszać w tulei – tak powinno być? Druga sprawa, to gdy obracam wałem korbowym ro raz jest cięzej a raz lżej kręcić, mimo, że nie jest ani na biegu ani nie ma sprężania.

6. Wałem nie powinno się kręcić z dwóch powodów. Jeden to owalizacja panewek głównych, spowodowana brakiem sił działających na blok silnika, kiedy jest on skręcony długimi śrubami, a dwa to możliwość odklejenia i wysunięcia tulei cylindra. Ale w Twoim przypadku warto dowiedzieć się co jest nie tak kręcąc. Warto dorobić sobie "blokady" na tuleje, np. z rurki i dużych podkładek wykorzystując śruby głowicy, tak by dociskały tuleje.

Dodam, że tuleje minimalnie wystają ponad płaszczyznę bloku może to 0,1-0,2 mm.

7. Do 1.4 nie pasuje głowica z VVC, z uwagi na zbyt małą średnicę cylindra - 75mm, nastąpiłaby kolizja zaworów z tuleją cylindrową.

Tu sprostuję, mam tylko blok od 1.4, reszta to podobno 1.8.

I teraz mam wątpliwości, co bys na moim miejscu zrobił, czy dół silnika też walił i rozebrał na części pierwsze czy też nie. Nie kryję, że nigdy aż tak bardzo nie grzebałem w silniku i sam nie dam rady wszystkiego poskładać i zrobić jak należy. Co do głowicy to rozważam, czy nie dać jej do przeswietlenia na mikropęknięcia, chociaż gołym okiem nic nie widzę a mimo to płyn jakoś dostawał się w szczególności do pierwszego cylindra.

Podsumowując chciałbym zrobić z tego silnika coś porządnego i trwałego oraz niezwodnego ale nie mam doświadczenia.
_________________
MagicRover
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Paź 28, 2016 23:52   

Jezeli masz jeden deck tloka nizej niz pozostale to masz najpewniej krzywa korbe, ew panewke wywalona

Moze sie tak stac jak rzygnie plyn chlodzacy w dolot, ew uszczelka przepusci plyn na tloki - i jedno i drugie jest niestety mozliwe
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Sob Paź 29, 2016 08:33   

Jeśli potrzebujesz części z seryjnego silnika VVC to mam sporo korby tłoki... Zestawy do zaślepiania VVC będę miał za jakiś czas w sprzedaży za max 1/3 ceny pipera. Jeśli chcesz to zrobić porządnie to niestety trzeba rozebrać silnik w żyletki. Jeśli chodzi o głowice to finalnie najtaniej wyjdzie zaślepione VVC, zawory z VVC drogie, o wymianie gniazd nie wspomnę. W gniazda VVC wchodzą zawory ssące o 1mm większe (32,5mm), do kupienia w REC za przyzwoitą cenę. Jest to chyba najtańsza ewolucja.
Generalnie trzeba rozebrać, zawieźć dół do wyważenia i wypolerowania, przy okazji polecam modyfikację pompy olejowej, wyjąć tuleje, zmierzyć zużycie na owalu, jeśli się do czegoś jeszcze nadają to honowanie, jeśli nie to nowe, sprawdzić wznios na bloku, jeśli jest idealnie to uszczelka nowego typu, jeśli nie to planowanie i uszczelka nowego typu w przypadku uzyskania perfekcji lub earling jeśli nie jest idealnie lub zależy Ci na wyższej kompresji. Jak będziesz składał to rozwinę wątek jak to prawidłowo poskręcać. Głowica, zależy na co się zdecydujesz i ile jesteś w stanie zrobić sam, jak co to podam gdzie i ile trzeba wyfrezować.
Pisz jeśli będziesz potrzebował pomocy. Pomiar z hamowni prawdopodobny (matematycznie).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
Magic79 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 72
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Nie Mar 05, 2017 13:40   

flapjck1, niestety płyn się jakoś do cylindra pierwszego dostawał podobno przez uszczelkę kolektora ssącego. Zresztą ten plastikowy kolektor jest jakiś trefny bo powierzchnia jest odkształcona w jednym miejscu w sensie płaszczyzna nie jest idealnie płaska tylko lekko skrzywiona. Poza tym kiedyś tuż po uruchomieniu coą nagle pierdyknęło jakby młotem i silnik nagle zgasł. Co prawda udało mi się go uruchomić i dojechać do mechanika ale zarówno przed jak i po walił parą raz mniej raz więcej. Wówczas mechanik stwierdził, że w pierwszym cylindrze było dużo płynu. Więc to by uzasadniało twoja sugestię. Generalnie z bezradności sam zwaliłem głowicę i mam dylemat co dalej, bo mimo chęci nie mam doświadczenia z rozkładaniem silnika na elementy pierwsze. W sumie to i tak trzeba pewnie cały dół rozebrać, wyjąc wał, tłoki itd. Chyba, że ktoś z was może miałby ochotę pomóc mi w ogarnięciu tego silnika ? :wink: Pozdr!

[ Dodano: Sob Paź 29, 2016 09:46 ]
Bo tak zasadniczo to mieszkam od niedawna w Warszawie :mrgreen:

[ Dodano: Nie Mar 05, 2017 13:40 ]
Czy ktoś z was ma jakieś doświadczenie z wyważaniem wału korbowego i gdzie to zrobić za sensowne pieniądze? Poza tym poszukuję trochę części do k16 1.8 - korby, tłoki, może być także wał oraz nieplanowane od nowości głowica. Generalnie zabieram się za dół po awarii korby na 4 cylindrze.
_________________
MagicRover
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Mar 05, 2017 21:00   

Mam slupek/blok z 1,8vvc z defektem w postaci dziury w jednym tloku, uplynnie tanio

:) jakies inne fanty mam, np alu kolektor dolotowy z vvc wykonany z alu a nie z plastiku
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zasady kącika "Tuning mechaniczny"
piter34 Tuning mechaniczny 0 Pon Kwi 02, 2007 10:07
piter34
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [R 200/400 SD] Tuning SD czyli jak z 86KM zrobić wiecej
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Pią Lis 04, 2011 22:26
Remigiusz
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Tuning mechaniczny
Gość Tuning mechaniczny 5 Wto Kwi 28, 2009 11:54
Brt
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MG ZR 160] Tuning mechaniczny bezpieczny
j0zek Tuning mechaniczny 1 Nie Lip 14, 2013 21:23
Raptile
Brak nowych postów Tuning mechaniczny Roverka
luk7 Tuning mechaniczny 28 Czw Lut 18, 2010 21:17
flapjck1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink