Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Wto Lis 08, 2016 21:20
longer ten sterownik nie komunikuje sie z INPA dlatego też toaf nie gada z nim bo takich w bmw nie stosowali a marcin.misek przy diagnozie pieca wzorował sie na komunikacji z INPY
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lis 08, 2016 21:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
sash997, to ciekawe, bo mój piecyk gada z INPą, a nie gada z TOAF-em. W INPA mogę zobaczyć błędy, wyczyścić, włączyć pompkę paliwa, aktywować grzanie i podglądać parametry pacy live.
WTT oczywiście potrafi jeszcze więcej, ale do podstawowego sprawdzenia INPA u mnie wystarczy. Ostatni raz łączyłem się w ten sposób nie dalej jak dwa tygodnie temu, gdy sprawdzałem pompkę cyrkulacyjną przed i po wymianie.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
sash997, sash naprawiałes mój sterownik , który łaczył się z INPA.
Pokazywał prędkośc wentylatora itd, można śledzić cały proces rozpalania, webasto działa, ale jak podłączę CAN to sieje błędem i mam problem z centralnym zamkniem
Mi sie bardziej wydaje to zalezy czy K-line jest wpieta z Webatsa do instalacji wtyczki w aucie jezeli tak to komunikacja bedzie mozliwa przez sprzet z wtyczki. Tylko tylko kwestia protokolu na K-line jeżeli jest podpięty.
Choc nie wiem jak to w 75/ZT jest podpięte
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Wto Lis 08, 2016 22:51
longer ale ty masz taki sterownik jak na zdjęciu? czyli piec z nr z końcówką C czy B ? bo B miały sterownik BMW i napewno łączy sie z INPA a ten ze zdjęcia według wszelkich prawideł nie powinien sie łączyć inpą bo nigdy nie stosowali go w bmw
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Numeru niestety nie pamiętam. Jak jest założony to nalepkę zasłania mocowanie, a jak miałem wyciągnięty to zapomniałem zrobić zdjęcia. Ale skoro na zdjęciu jest 98570B to będzie pewnie ten sam. No i INPA gra i buczy.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Wto Lis 08, 2016 23:30
No więc na razie bez przełomu. WTT nie łączy się z piecem ani wpięte w OBDII ani bezpośrednio w K-line do pieca z odpiętą wtyczką od auta. Wersja WTT to 2.13, com ustawiony zgodnie z com-em kabla. Pompka paliwa sprawdzona, słychać ją po podaniu +12 na pin 6. Programu INPA nigdy nie udało mi się połączyć z autem - gadało jedynie radio i parctornic być może to przez mój system Vista Biznes 32-bity. Przed erą wszechmogącego TOAFa korzystałem z programu Carsoft, ale to raczej bez znaczenia obecnie Nadal wychodzi mi, że mam uwalony sterownik.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Wto Lis 08, 2016 23:35
jutro sprawdze te ustawienia coma bo dla tego sterownika czasem trzeba je poprzestawiać bo jest wymagający, o znalazłem na kompie coś to wkleje ale jutro sprawdze na kompie od piecóf czy sie zgadza:
liczba bitów na sekundę: 2400
Bity danych: 8
Parzystość: Parzyste
Bity stopu: 1
Sterowanie przepływem: Brak
Jeśli mamy interfejs na USB z emulacją portu COM, to musimy zmienić również kilka rzeczy w opcjach zaawansowanych:
Wielkość transferów USB:
- Odbioru (Bajty): 1024
- Transmisji (Bajty): 1024
Opcje BM:
- Czas opóźnienia (msek): 1
Reszta opcji - bez zmian.
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sro Lis 09, 2016 00:16
sash997 napisał/a:
jutro sprawdze te ustawienia coma bo dla tego sterownika czasem trzeba je poprzestawiać bo jest wymagający, o znalazłem na kompie coś to wkleje ale jutro sprawdze na kompie od piecóf czy sie zgadza:
liczba bitów na sekundę: 2400
Bity danych: 8
Parzystość: Parzyste
Bity stopu: 1
Sterowanie przepływem: Brak
Jeśli mamy interfejs na USB z emulacją portu COM, to musimy zmienić również kilka rzeczy w opcjach zaawansowanych:
Wielkość transferów USB:
- Odbioru (Bajty): 1024
- Transmisji (Bajty): 1024
Opcje BM:
- Czas opóźnienia (msek): 1
Reszta opcji - bez zmian.
Jak już skonfiguruje poprawnie te porty to połączy się przez gniazdo w aucie , czy trzeba wlutować się do pieca?
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Lis 09, 2016 10:37
pin 7 z kabla do pinu 2 w 6cio pinowej kostce przy piecu czyli na k-bus (przewód biały z czerwonym paskiem) no i zasilanie na interfeis 16 pin +12 i 5 pin do masy
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sro Lis 09, 2016 23:03
Sash997 podłączyłem bezpośrednio jak pisałeś, skonfigurowałem port według Twoich wskazówek, jest jakiś efekt, ale bardzo dziwny. Jak ustawiam w WTT urządzenie jako do Rover lub BMW to nie gada, natomiast w automacie wykrywa tak jak widać na print screenach. Podaje temp. i zasilanie, ale poza tym nie da się za bardzo uruchomić żadnego testu komponentu, bo od razu wywala "przerwę w obwodzie lub zwarcie danego komponentu. Wklejam kilka screenów jak to wygląda.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Lis 09, 2016 23:19
w testach komponentów każdy po kolei jak włączasz to wywala błąd?ten stan urządzenia mi sie nie podoba... powinno być "wyłączony" a tam jakieś numery, masz może internet w miejscu gdzie podłączasz sie kompem do tego pieca?jeśli tak jak piszesz wywala błąd po teście każdego elementu to bardzo prawdopodobne że masz uwalony program w sterowniku lub procesor, spawałeś coś może w aucie? lub ładowałeś akumulator jakimś dziwnym prostownikiem?
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sro Lis 09, 2016 23:27
sash997 napisał/a:
w testach komponentów każdy po kolei jak włączasz to wywala błąd?
Przy kołku żarowym zapaliła się żółta lampka i kreska skoczyła na 33% ale nic się dalej nie działo.
sash997 napisał/a:
ten stan urządzenia mi sie nie podoba... powinno być "wyłączony" a tam jakieś numery, masz może internet w miejscu gdzie podłączasz sie kompem do tego pieca?
mam
sash997 napisał/a:
jeśli tak jak piszesz wywala błąd po teście każdego elementu to bardzo prawdopodobne że masz uwalony program w sterowniku lub procesor, spawałeś coś może w aucie? lub ładowałeś akumulator jakimś dziwnym prostownikiem?
Prostownik mam mikroprocesorowy, co do spawania w aucie poprzedni właściciel progi wymieniał, ale w "luksusowym" warsztacie.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Lis 09, 2016 23:38
ok to napisz jeszcze co sie dzieje z resztą, jak włączasz pompke obiegową to ją słychać? jak włączasz pompke paliwa to puka? a jak włączasz kołek żarowy to oporność rośnie czyli wykrywacz płomienia ? jeśli chcesz to możemy sie ustawić na team viewera i może coś zdziałamy, sprawdź na krótko czy pompka wody pracuje i wentylator dmucha
co do luksusowych warsztatów to ja mam już wyrobione zdanie na ich temat najbardziej luksusowo to najczęściej kasują i nic poza tym
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Czw Lis 10, 2016 09:38
sash997 napisał/a:
ok to napisz jeszcze co sie dzieje z resztą, jak włączasz pompke obiegową to ją słychać? jak włączasz pompke paliwa to puka?
Po odpięciu sterownika i podaniu napięcia z aku na poszczególne elementy
-pompka paliwa puka
-pompka obiegowa pompuje
-dmuchawa kręci
-kołek żarowy się nagrzewa (czuć tego zapach)
sash997 napisał/a:
jeśli chcesz to możemy sie ustawić na team viewera i może coś zdziałamy
Jeśli jest taka opcja to jak najbardziej
sash997 napisał/a:
co do luksusowych warsztatów to ja mam już wyrobione zdanie na ich temat najbardziej luksusowo to najczęściej kasują i nic poza tym
Ja unikam warsztatów jak ognia, ale to jest najlepiej wykonana robota blacharska jaką widziałem na żywo przy wymianie maski malowali nawet wnęki między ożebrowaniem maski
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Czw Lis 10, 2016 10:19
kołka żarowego nie podłączaj jeśli go niemasz wyjętego bo od napięcia z akumulatora może sie uszkodzić,ze sterownika nie dostaje tyle prądu, sprawdź jeszcze oporność pompki wody i kołka żarowego, dla kołka żarowego powinna być 0,2-0,4 Ohm a dla pompki wodnej ok 10 kOhm aha i jak masz program odpalony to podaj +12V na 1 a później na 3 pin w 6 pinowej kostce i zobacz czy w programie zaświecają sie diody zielone MS i SHR, jeśli szlak trafił program w sterowniku to go postawimy na nowo,jutro święto więc raczej bede w domu i możemy podziałać,na pw ustalimy dokładniej co i jak ok? jeszcze sprawdź z tyłu na sterowniku czy masz na naklejce nr 84727 E , jeśli masz inny to podaj jaki
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Czw Lis 10, 2016 14:50
sash997 napisał/a:
kołka żarowego nie podłączaj jeśli go niemasz wyjętego bo od napięcia z akumulatora może sie uszkodzić,ze sterownika nie dostaje tyle prądu,
Zrobiłem to raz na kilka sekund, więcej tego nie zrobię
sash997 napisał/a:
sprawdź jeszcze oporność pompki wody i kołka żarowego, dla kołka żarowego powinna być 0,2-0,4 Ohm a dla pompki wodnej ok 10 kOhm aha i jak masz program odpalony to podaj +12V na 1 a później na 3 pin w 6 pinowej kostce i zobacz czy w programie zaświecają sie diody zielone MS i SHR,
Dziś wieczorem pomierzę i podam napięcie, dam znać.
sash997 napisał/a:
jeśli szlak trafił program w sterowniku to go postawimy na nowo,jutro święto więc raczej bede w domu i możemy podziałać,na pw ustalimy dokładniej co i jak ok?
byłoby super, dogadamy się na PW
sash997 napisał/a:
jeszcze sprawdź z tyłu na sterowniku czy masz na naklejce nr 84727 E , jeśli masz inny to podaj jaki
jest dokładnie taki numer, zdjęcia płytki które wkleiłem kilka postów wyżej są to zdjęcia mojej płytki
Druga kwestia co do kołka jest taka, że podłączysz go na krótko to on zadziała ale jak będzie miał za dużą oporność to sterownk go 'odetnie' (mimo, że na krótko działa jak ta lala).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum