Witam. Mam pytanie troszkę podobne a jednak z innej beczki . Wymieniałem jakiś miesiąc temu płyn chłodniczy w moim roverku i wszystko było ok, a teraz nie wiem co się stało że po przejechaniu nawet 15km silnik nie osiąga optymalnej temperatury czyli ciut poniżej polowy skali tylko jest tak z 0,5cm nad ta kreska co wskazuje zero albo i mniej, a powinno być przeciez ok.1,5cm tak mi się wydaje. I coś się długo nagrzewa bo przedtem po przejechaniu 3-5km temp. byla już taka jaka powinna być czyli troszkę ponizej połowy I mam pytanie czym to może być spowodowane? czyżby się zapowietrzył układ?
dodam jeszcze że nie mam możliwości naciskania tego grubego węża podczas odpowietrzania, co wychodzi z góry od chłodnicy ponieważ mi raz strzelił w jednym miejscu własnie podczas naciskania go przy odpowietrzaniu i musialem zamontować metalową rurke do środka i ścisnąć objemkami, bo nie mialem możliwości zakupienia takiego węża
yhy no jeszcze dzisiaj spróbowalem odpowietrzyć i zobaczę jak bedzie po ilu km osiągnie optymalną temp. i napiszę a termostat wymieniałem w tamtym roku.
[ Dodano: Pon Mar 11, 2013 19:38 ]
no i po odpowietrzeniu jest OK
Tacowski, mam pytanie, czy cięgno do zaworka nagrzewnicy Roverka 45 jest pojedyńcze czy muszę wymienić całość czyli trzy pokrętła: od wentylatora, nagrzewnicy? cięgno do zaworka/ i pokrętło do zmiany nawiewów. Mariusz
Roverkowicze potrzebuję rozjaśnienia umysłu. Żeby wyjąć nagrzewnice w 420 Di, muszę wymontować air condition? Niby śrubek niewiele, ale zawsze można by trochę czasu zaoszczędzić. Rave'a przekopałem chyba już wzdłuż i wszerz, ale nie znalazłem opisu krok po kroku do demontażu nagrzewnicy. Jakby ktoś jeszcze nie spał niechże łaskawy będzie....
Wszystko wyciągnięte. Zostało mi wyjąć nagrzewnicę z obudowy. Wszystko jest połączone z klimą. Pytanie, czy część z chłodnicą klimy można zostawić. Rave przekopałem. Znalazłem instrukcję jak wyjąć samą nagrzewnicę. Ale czy trzeba kimę rozebrać, nie mogę sie doszukać.
Zamieszczam foto. Po lewej nagrzewnica. Po prawej wentylator i chłodnica klimy. Chyba się nie mylę. Nie mogę zlokalizować śrub żeby wyciągnąć nagrzewnicę. I pytanie czy trzeba całość wyciągnąć? Kurna mam rave'a, ale nie mogę tego znaleźć.
To parownik. Chłodnica jest pod zderzakiem.
Musisz wyjąć jeszcze ten siwy kołek na dole.
Rave strona 1117 (Heater unit) a potem wyciągasz z tego nagrzewnicę (Heater matrix)
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Ok. Dzięki. Idę próbować. Wolałem zapytać, bo mam wrażenia, że jakaś śruba to trzyma razem do kupy i ani to drgnie. A syf taki w nagrzewnicy siedzi, że żadne środki z tym sobie nie poradziły i nastała konieczność wymiany.
Remigiusz, broń boże.... soda kaustyczna z wodą to wodorotlenek sodu, w połączeniu z metalami szlachetnymi wchodzi w reakcje z której wydziela się wodór.
Z powodu iż instalacja jest aluminiowa (metal szlachetny) powstają dwa zagrożenia:
1. Niebezpieczeństwo wybuchu z powodu dużego stężenia wodoru
2. Korozja chemiczna instalacji co może nie od razu ale z czasem spowodować nieszczelność instalacji chłodniczej/grzewczej
Nie mówiąc o tym że wodorotlenek sodu ma odczyn silnie zasadowy i może spowodować poparzenia.
Adi ma rację. Próbowałem środków do tego przeznaczonych. Ale nie będziemy tu o środkach. Problem tkwi w demontażu. I niestety okazuje się, że trzeba zdemontować całość (wentylator, parownik), żeby móc wyciągnąć nagrzewnicę. Utknąłem na parowniku.
Muszę znaleźć jak go odłączyć.
Kolega sTERYD podpowiadał, że nie trzeba całości demontować, ale moduł parownika niestety przeszkadza.
Drugi dzień "walki", i nie chciałbym się poddać. Motyla noga no.
ADI-mistrzu, nagrzewnica jest miedziana. Przynajmniej taka w 200 była. A o bhp raczej w używaniu sody nie na co pisać bo chyba powinno być jasne jak ktoś to używa.
Napisałem o tym jako ostania deska ratunkowa ponieważ wyciąganie nagrzewnicy jest masakra od względem czasowym
W Rave nie ma nic o klimie, jednak wystarczy wszystko odkręcic i ma to wyjść po prostu
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum