Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Ciepły nawiew na pasażera i tył
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Ciepły nawiew na pasażera i tył
Autor Wiadomość
Kafar90 



Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 37
Skąd: Krzeszyce, Lubuskie



  Wysłany: Sro Sty 11, 2017 23:20   [R75] Ciepły nawiew na pasażera i tył
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Witam wszystkich forumowiczów. Jakiś czas nie miałem większych problemów, ale pogoda jest jaka jest i zauważyłem problem z ciepłym nawiewem. Ciepłe powietrze leci tylko na kierowcę a z nawiewow pasażera i tego środkowego na tył leci zimne. Gdzie jest klapka odpowiedzialna za rozdzielenie powietrza i jak najłatwiej się do niej dostać? Choć coś czuję że będę musiał rozebrać cała deske :|
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 11, 2017 23:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 11, 2017 23:30   

Z kratki na tył leci zawsze zimne :p na pasażera jesli leci zimne to klapka regulacji lub przytkana nagrzewnica
_________________
75 Red Edition
 
 
Kafar90 



Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 37
Skąd: Krzeszyce, Lubuskie



Wysłany: Czw Sty 12, 2017 04:48   

A to dziwne no ale ok. A gdzie jest ta klapka regulacji żebym ja sprawdził?
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 12, 2017 08:14   

Kafar90, po stronie pasażera zdejmujesz trzymający się na jednej śrubce nawiew na nogi. Warto dla wygody ściągnąć też plastik nad nogami pasażera zasłaniający bezpieczniki (dwie plastikowe śruby przekręcasz o 90 stopni i wyjmujesz jedną spinkę z tyłu).

Teraz zdejmujesz obitą materiałem ściankę, która zasłania bok konsoli. No i tam będziesz miał siłownik nawiewu.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
Kafar90 



Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 37
Skąd: Krzeszyce, Lubuskie



Wysłany: Czw Sty 12, 2017 12:27   

Dzięki bardzo za wszystkie odpowiedzi. A jeszcze wrazie czego gdyby coś się okazało z nagrzewnica to gdzie jest i jak najłatwiej się dostać do niej?
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 12, 2017 13:09   

Kafar90, nagrzewnicę też będziesz widział po zdjęciu tego panelu, ale demontaż możliwy jest tylko od strony kierowcy. Tam podchodzą rurki.

Jeśli jednak z nawiewu po stronie pasażera masz zimne-zimne powietrze to na 99% siłownik klapy nawiewu. Zamulona nagrzewnica najczęściej objawia się letnim powietrzem, gdy z nawiewu po lewej mamy gorące.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
Kafar90 



Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 37
Skąd: Krzeszyce, Lubuskie



Wysłany: Czw Sty 12, 2017 13:17   

Ok dzięki za informację i pomoc. Mam nadzieje ze dzisiaj albo jutro się uda. A ostatnie pytanie ten siłownik jest jakoś naprawialny czy do wymiany odrazu?
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 12, 2017 13:19   

Kafar90, jest naprawialny. Na ogół problemem są styki. Wyjmij go, rozkręć, wyczyść powierzchnie styków, możesz użyć jakiegoś sprayu typu "kontakt", uzupełnić smar do mechanizmu i zobacz, czy zatrybi. Jeśli nie - wtedy wymiana.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
Kafar90 



Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 37
Skąd: Krzeszyce, Lubuskie



Wysłany: Sob Sty 14, 2017 16:47   

Znalazłem silniczek, ale działa. Tylko że kończy swoją pracę przy ustawieniu 20 stopni od 20 stopni jak zwiększamy temperaturę to się już nie rusza nic. Tak ma być?
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 14, 2017 16:49   

Kafar90, nie. Ma się poruszać w pełnym zakresie - po trochu, a przy HI oraz LO ma mocno się odkręcać. Jak rozkręcisz silniczek, do góry będzie taki mały potencjometr. Należy tam - jak napisano wcześniej - prysnąć kontaktem. Zwróć uwagę na smar w środku oraz na prowadnicy tego trzpienia z silniczka - co by wszystko miało szansę chodzić płynnie i bez oporów.
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
Kafar90 



Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 37
Skąd: Krzeszyce, Lubuskie



Wysłany: Sob Sty 14, 2017 18:28   

Rozebralem i psiknalem kontaktem. Niestety nadal jest tak że przy przejściu z low do 16 robi duży ruch a później cztery małe ruchy i już ma koniec możliwości ruchu. Tak więc już nie wiem.. Może ktoś już w tym grzebal wcześniej i jakoś poprzestawial coś w środku..
A sprawdziłem jeszcze kierowcę i tam zrobiło cały cykl po przejściu z low do 16 i potem już nic. Czy auto musi być zagrzane do temperatury roboczej?
Po rozgrzaniu też się rusza ale tylko w zakresie do 19 stopni ale leci ciepłe powietrze przez prawie cały czas a później zimne.
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 14, 2017 21:47   

MD, , z tym jaki mają siłowniki wykonywać ruch to nie jest oczywiste. :-) Sterowanie silniczkami od klapek nawiewów zależne jest nie tylko od zadanej temperatury, ale szeregu innych czynników (w tym chyba nawet wskazań "czujnika nasłonecznienia"). Zależnie od poszczególnych parametrów mogą się nie ruszyć poniżej/powyżej określonych nastaw, aż do czasu uzyskania np. odpowiedniej temp. płynu chłodzącego. ;-)

Myślę, że najlepiej testować przy rozgrzanym silniku.

Zrób jeszcze test modułu climatronika. Tu masz opisane co i jak: http://forum.roverki.eu/v...p=112015#112015 (test 3).

Jeśli będziesz testować po zmroku (lub w garażu) to błędy 21 i 22 są normalne. Każdy inny to wskazówka. :-)
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 14, 2017 22:01   

wellman, zaprzeczę. :P U mnie padnięty był potencjometr od strony kierowcy, a klimatyzacja i tak nie wychwyciła problemów z nim. Prawdę mówiąc, jakikolwiek błąd z lewym serwo pojawił się... po całkowitym odpięciu serwa. :D

Wydaje mi się, że niezależnie od temperatury silnika, lo i hi zawsze działają, bo to są po prostu skrajne położenia bez kontroli temperatury. Chłodzimy lub grzejemy czym mamy. Każdy pośrednio stopień to już wyliczenia z temperatur, nasłonecznienia itd.

Ale mogem się mylić. :P Tyle, że u mnie problemy z serwem nie były zgłaszane w teście klimy.
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 14, 2017 22:03   

To pewnie prosty układ, silniczek działa? Działa no to nie ma bledu bo obwód zamknięty.
_________________
75 Red Edition
 
 
Kafar90 



Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 37
Skąd: Krzeszyce, Lubuskie



Wysłany: Sob Sty 14, 2017 23:47   

Ok jutro zrobię test w dzień. Ale też mi się wydaje że test będzie ok bo robiłem na jesień i było dobrze ale jutro powtórzę. A jak test będzie ok to o mi pozostanie?

Do Wellman, link od Ciebie nie działa, możesz jeszcze raz wrzucić?
Dobra już znalazłem właściwy temat:)

Test zrobiony i wszystko jest ok. Co mogę jeszcze zrobić? :(
 
 
JaCu 




Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 61

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 15, 2017 14:53   

Mam dokładnie to samo co Ty, tj. tylko podszybie kierowcy grzeje ciepło, reszta lodówka. W następny weekend się zabieram. Mogę powiedzieć, że po podłączeniu do kompa nie ma żadnych błędów.
 
 
Kafar90 



Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 37
Skąd: Krzeszyce, Lubuskie



Wysłany: Nie Sty 15, 2017 15:10   

No to super. Będziesz wszystko rozbieral?
 
 
JaCu 




Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 61

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 15, 2017 16:49   

Zapewne tak. Nie wiem, co tam zastanę bo autko kupiłem niedawno :?:
 
 
bobek2525 



Dołączył: 03 Paź 2016
Posty: 32



Wysłany: Nie Sty 15, 2017 17:14   

Mam ten sam problem na mnie leci ciepłe na pasażera zimne i co ciekawe mam 2 znajomych które są w posiadaniu 75 i mają ten sam problem to chyba jakaś wada fabryczna :P
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 15, 2017 17:24   

bobek2525, jak było pisane wcześniej - może to być uszkodzony siłownik klapki nawiewu, choć osobiście stawiam (i tak było u mnie) na dokumentnie zakamienioną nagrzewnicę.

Niestety płukanie całego układu chłodzenia rzekomo specjalnie przeznaczonymi do tego celu i super-skutecznymi środkami nie pomaga na tą przypadłość za bardzo. Najlepiej kupić drugą nagrzewnicę (zwracając uwagę, czy nie jest od angola, bo to nie będzie pasować), sprawdzić, czy jest ok z użyciem 1l gorącej wody i ewentualnie przepłukać dodatkowo "chałupniczymi metodami" (np. z użyciem octu), by po tym zabiegu zainstalować w roverku i cieszyć się brakiem żali pasażera na nadmierny chłód. ;-)
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] od strony pasażera zimny nawiew ciągle przyczyna??
borsuk88 Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Sty 08, 2014 00:43
sqiddy25
Brak nowych postów [R75] Nie odpala ciepły silnik
emilpaszek Rover serii 75, MG ZT 8 Wto Wrz 16, 2008 12:36
jacekmarus
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem gdy ciepły
Bulek Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Lis 05, 2011 19:11
mimo66
Brak nowych postów [R75] Ciepły silnik nie wkręca się na obroty
Agac Rover serii 75, MG ZT 18 Pon Gru 10, 2007 22:08
Agac
Brak nowych postów [R75] Ciężko odpalał ciepły,rano już nie odpala
mlody1940 Rover serii 75, MG ZT 20 Czw Paź 13, 2016 09:07
Arkadio89



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink