Wysłany: Sro Sty 11, 2017 23:20 [R75] Ciepły nawiew na pasażera i tył
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam wszystkich forumowiczów. Jakiś czas nie miałem większych problemów, ale pogoda jest jaka jest i zauważyłem problem z ciepłym nawiewem. Ciepłe powietrze leci tylko na kierowcę a z nawiewow pasażera i tego środkowego na tył leci zimne. Gdzie jest klapka odpowiedzialna za rozdzielenie powietrza i jak najłatwiej się do niej dostać? Choć coś czuję że będę musiał rozebrać cała deske
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sty 11, 2017 23:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Kafar90, po stronie pasażera zdejmujesz trzymający się na jednej śrubce nawiew na nogi. Warto dla wygody ściągnąć też plastik nad nogami pasażera zasłaniający bezpieczniki (dwie plastikowe śruby przekręcasz o 90 stopni i wyjmujesz jedną spinkę z tyłu).
Teraz zdejmujesz obitą materiałem ściankę, która zasłania bok konsoli. No i tam będziesz miał siłownik nawiewu.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Kafar90, nagrzewnicę też będziesz widział po zdjęciu tego panelu, ale demontaż możliwy jest tylko od strony kierowcy. Tam podchodzą rurki.
Jeśli jednak z nawiewu po stronie pasażera masz zimne-zimne powietrze to na 99% siłownik klapy nawiewu. Zamulona nagrzewnica najczęściej objawia się letnim powietrzem, gdy z nawiewu po lewej mamy gorące.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Ok dzięki za informację i pomoc. Mam nadzieje ze dzisiaj albo jutro się uda. A ostatnie pytanie ten siłownik jest jakoś naprawialny czy do wymiany odrazu?
Kafar90, jest naprawialny. Na ogół problemem są styki. Wyjmij go, rozkręć, wyczyść powierzchnie styków, możesz użyć jakiegoś sprayu typu "kontakt", uzupełnić smar do mechanizmu i zobacz, czy zatrybi. Jeśli nie - wtedy wymiana.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Znalazłem silniczek, ale działa. Tylko że kończy swoją pracę przy ustawieniu 20 stopni od 20 stopni jak zwiększamy temperaturę to się już nie rusza nic. Tak ma być?
Kafar90, nie. Ma się poruszać w pełnym zakresie - po trochu, a przy HI oraz LO ma mocno się odkręcać. Jak rozkręcisz silniczek, do góry będzie taki mały potencjometr. Należy tam - jak napisano wcześniej - prysnąć kontaktem. Zwróć uwagę na smar w środku oraz na prowadnicy tego trzpienia z silniczka - co by wszystko miało szansę chodzić płynnie i bez oporów.
Rozebralem i psiknalem kontaktem. Niestety nadal jest tak że przy przejściu z low do 16 robi duży ruch a później cztery małe ruchy i już ma koniec możliwości ruchu. Tak więc już nie wiem.. Może ktoś już w tym grzebal wcześniej i jakoś poprzestawial coś w środku..
A sprawdziłem jeszcze kierowcę i tam zrobiło cały cykl po przejściu z low do 16 i potem już nic. Czy auto musi być zagrzane do temperatury roboczej?
Po rozgrzaniu też się rusza ale tylko w zakresie do 19 stopni ale leci ciepłe powietrze przez prawie cały czas a później zimne.
MD, , z tym jaki mają siłowniki wykonywać ruch to nie jest oczywiste. Sterowanie silniczkami od klapek nawiewów zależne jest nie tylko od zadanej temperatury, ale szeregu innych czynników (w tym chyba nawet wskazań "czujnika nasłonecznienia"). Zależnie od poszczególnych parametrów mogą się nie ruszyć poniżej/powyżej określonych nastaw, aż do czasu uzyskania np. odpowiedniej temp. płynu chłodzącego.
Myślę, że najlepiej testować przy rozgrzanym silniku.
wellman, zaprzeczę. U mnie padnięty był potencjometr od strony kierowcy, a klimatyzacja i tak nie wychwyciła problemów z nim. Prawdę mówiąc, jakikolwiek błąd z lewym serwo pojawił się... po całkowitym odpięciu serwa.
Wydaje mi się, że niezależnie od temperatury silnika, lo i hi zawsze działają, bo to są po prostu skrajne położenia bez kontroli temperatury. Chłodzimy lub grzejemy czym mamy. Każdy pośrednio stopień to już wyliczenia z temperatur, nasłonecznienia itd.
Ale mogem się mylić. Tyle, że u mnie problemy z serwem nie były zgłaszane w teście klimy.
Ok jutro zrobię test w dzień. Ale też mi się wydaje że test będzie ok bo robiłem na jesień i było dobrze ale jutro powtórzę. A jak test będzie ok to o mi pozostanie?
Do Wellman, link od Ciebie nie działa, możesz jeszcze raz wrzucić?
Dobra już znalazłem właściwy temat:)
Test zrobiony i wszystko jest ok. Co mogę jeszcze zrobić?
Mam dokładnie to samo co Ty, tj. tylko podszybie kierowcy grzeje ciepło, reszta lodówka. W następny weekend się zabieram. Mogę powiedzieć, że po podłączeniu do kompa nie ma żadnych błędów.
Mam ten sam problem na mnie leci ciepłe na pasażera zimne i co ciekawe mam 2 znajomych które są w posiadaniu 75 i mają ten sam problem to chyba jakaś wada fabryczna
bobek2525, jak było pisane wcześniej - może to być uszkodzony siłownik klapki nawiewu, choć osobiście stawiam (i tak było u mnie) na dokumentnie zakamienioną nagrzewnicę.
Niestety płukanie całego układu chłodzenia rzekomo specjalnie przeznaczonymi do tego celu i super-skutecznymi środkami nie pomaga na tą przypadłość za bardzo. Najlepiej kupić drugą nagrzewnicę (zwracając uwagę, czy nie jest od angola, bo to nie będzie pasować), sprawdzić, czy jest ok z użyciem 1l gorącej wody i ewentualnie przepłukać dodatkowo "chałupniczymi metodami" (np. z użyciem octu), by po tym zabiegu zainstalować w roverku i cieszyć się brakiem żali pasażera na nadmierny chłód.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum