Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] brak mocy, kopci
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] brak mocy, kopci
Autor Wiadomość
curaasan 



Dołączył: 03 Maj 2016
Posty: 30
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Sob Sty 28, 2017 23:56   

longer86 napisał/a:
a moze jednak zacinał sie i nie działał w pełnym zakresie


Może. Choć jak sprawdzałem, to wydawało się OK. "Oryginalna" zaślepka (którą ponownie założyłem) miała w środku otwór, około 5mm średnicy. Muszę wykombinować coś "pełnego", coby mi syf do kolektora nie leciał :-/
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 28, 2017 23:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Sty 29, 2017 01:28   

Ale co w końcu nie domaga? Elektrozawór, membrana puszcza czy zapieczony?
Gdyby to była usterka elektryczna/elektroniczna powinieneś mieć błąd w sterowniku silnika. Możesz jeszcze wyłączyć go w mapie.

Nie wolisz go jednak usprawnić? Z moich doświadczeń oraz dyskusji na forach poświęconych tuningowi wynika, że jednak zaślepienie zaworu EGR powoduje podwyższone spalanie paliwa w cyklu miejskim. Oczywiście co szkoła to inna... są też zwolennicy tej metody i każdy tuning zaczynają od fizycznego pozbawienia zaworu recyrkulacji spalin ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 29, 2017 08:02   

MaReK może i spalanie zwiększa... Ale jak zobaczyłem kolektor dolotowy... To niech sobie zwiększa spalanie ale przynajmniej nie będę miał takiego syfu w kolektorze jak wcześniej gdzie ponad połowa 'prześwitu' była zasłonięta nagarem...
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
curaasan 



Dołączył: 03 Maj 2016
Posty: 30
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Nie Sty 29, 2017 11:02   

MaReK napisał/a:
Ale co w końcu nie domaga? Elektrozawór, membrana puszcza czy zapieczony?

A tego dokładnie nie zdiagnozowałem.
MaReK napisał/a:

Gdyby to była usterka elektryczna/elektroniczna powinieneś mieć błąd w sterowniku silnika.

TOAF nic nie pokazuje.
MaReK napisał/a:

Możesz jeszcze wyłączyć go w mapie.

Jak?
MaReK napisał/a:

Nie wolisz go jednak usprawnić? Z moich doświadczeń oraz dyskusji na forach poświęconych tuningowi wynika, że jednak zaślepienie zaworu EGR powoduje podwyższone spalanie paliwa w cyklu miejskim. Oczywiście co szkoła to inna... są też zwolennicy tej metody i każdy tuning zaczynają od fizycznego pozbawienia zaworu recyrkulacji spalin ;)

No nie wiem, zastanawiam się. Sam zawór wydaje się być sprawny (choć może się nie znam). Dochodzi jeszcze tylko kwestia syfu w kolektorze... a Szanowny Kolega jak ma u siebie?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Sty 29, 2017 13:37   

prebenny napisał/a:
To niech sobie zwiększa spalanie ale przynajmniej nie będę miał takiego syfu w kolektorze jak wcześniej gdzie ponad połowa 'prześwitu' była zasłonięta nagarem...

Jeżdżę już trochę i syfu w nie mam. Jest brudno, ale nie na tyle, żeby coś było w stanie zalepić prześwity :) Przy okazji wymiany filtrów jak mam chwilę czasu to sobie kolektor wyczyszczę, ale nie żebym się nad tym jakoś rozckliwiał. Widziałem kilka już silników gdzie ludzie nie wymieniali filtra odmy, albo lekceważyli problem oringów, niewydolności ICków... widziałem to o czym piszesz - towot z gruzem. Jednak na tyle lat użytkowania u siebie nigdy nie miałem takich doświadczeń.

curaasan napisał/a:
Jak?

Zrzuć mapkę swoją TOAFem (tabele) to Ci odeślę ze zmianami.

curaasan napisał/a:
No nie wiem, zastanawiam się. Sam zawór wydaje się być sprawny (choć może się nie znam). Dochodzi jeszcze tylko kwestia syfu w kolektorze... a Szanowny Kolega jak ma u siebie?

Zobacz czy wężyki od podciśnień są sprawne (niepoparciałe), sprawdź czy są odpowiednio założone. Załóż wężyk na ten grzybek przy kolektorze i pociągnij powietrze ustami... jak będzie stawiał opór to okej, a jak nie, to masz go do wymiany. Ja tak miałem i wtedy występował częściej problem z opadającymi obrotami przy dojeżdżaniu do świateł i wysprzęglaniu.

Ja u siebie mam fabryczne rozwiązanie. Czyli pracujący zawór. Chwilowo odpięty przepływomierz...
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 10, 2017 09:07   

i mnie dopadł problem EGR. Zaczął się od demontażu kolektora dolotowego w warsztacie naprawiającym pompy i wtryski w Nadarzynie (nazwę na razie zachowam dla siebie). Po odbiorze auta po naprawie wtryskiwacza silnik nie faluje na jałowym, natomiast przy próbie mocniejszego wciśnięcia gazu NIE ZAWSZE reaguje, co podczas jazdy (np wyprzedzanie lub włączanie się do ruchu) jest w ciul niebezpieczne. Oddałem auto na reklamację, zbadali, dziś dostałem info, że za takie zachowanie odpowiedzialny jest układ EGR, w który nie ingerowali, jak twierdzą.

Czy żeby zdjąć kolektor dolotowy trzeba coś kombinować z EGRem? Coś odpinać, coś przepinać. Bo nie wiem jak z nimi rozmawiać za bardzo. Dodam, iż podczas wnoszenia reklamacji przejechałem się z mechanikiem i kompem diagnostycznym i był objaw że podczas mocnego przyspieszania na początku brakowało mu dawki paliwa.

Rzadko proszę o pomoc, ale no koledzy, pomóżta :D
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 10, 2017 09:53   

Żeby zdjąć kolektor musisz odkręcić od niego egr, na 4sruby.

Moze wężyk podciśnieniowy od egr nie założony? A moze jak ściągnęli egr to ruszyli kolanko od IC i jest nieszczelność. Kierownik wciska pedal, rządu więcej a turbo nie moze napompować i paliwa tez braknie po odczytach z MAP'a

Jak zakładali kolektor to moze cos z uszczelkami kolektora, moze ściągając odłączyli czujnik ciśnienia na listwie lub MAP i podłączając cos nie styka.

Możliwości troche jest
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Lut 11, 2017 10:25   

Odebrałeś auto, jeździ. Dowiedz się, co Ci naprawili - skoro zrobili to w ramach "gwarancji" :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 15, 2017 12:11   

MaReK, jak się przejadę autem to Ci powiem. Wiem, że zaślepili EGR, przy ojcu moim który mój wózek odbierał. Ja jeszcze dochodzę do siebie po operacji, ale już w sobotę będę miał możliwość przejechać się Roverkiem. Mam na laptopie TOAFa ale nie mam kabla kurczę, co mi trochę psuje możliwości podejrzeć co tam się w livedata dzieje ;) Dam znać jak najszybciej.
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Brak mocy, kopci na siwo.... padła turbina?
oparek Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Lis 17, 2011 20:34
oparek
Brak nowych postów [R75] brak mocy , nie kopci , nie czuć turbo dziury
kdamian1996 Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Mar 01, 2018 23:33
MaReK
Brak nowych postów [R75] brak mocy kopci na czarno gdzie i czego szukac
markoni00 Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Lis 01, 2013 12:23
markoni00
Brak nowych postów [R75] Wypadanie zapłonu, brak ładowania, brak mocy.
Ramzes120 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Lip 22, 2019 19:17
Ramzes120
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] brak mocy
vonglass Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Gru 11, 2012 20:52
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink