Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Bardzo duża temperatura auta,silnik się przegrzewa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Bardzo duża temperatura auta,silnik się przegrzewa
Autor Wiadomość
GRPac 



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 54



  Wysłany: Czw Lut 16, 2017 00:18   [R75] Bardzo duża temperatura auta,silnik się przegrzewa
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam serdecznie.
Czasem moją głowę zaprząta sobie problem z duża temperaturą silnika podczas jazdy.Raz na 2-3 miesiące było tak,że wskaźnik temperatury szedł do góry na czerwono i pokazywało sie " Engine overheating".
Odczekiwałem 10 minut,wlewałem płynu i problem zanikał.
2 tygodnie temu problem powrócił,ponowiłem czynności z dolaniem płynu chłodniczego i ruszyłem w drogę,jednak dzisiaj po tankowaniu postanowiłem dolać denaturatu do zbiornika z benzyna żeby paliwo nie zamarzało i po mniej więcej 3 km drogi temperatura znowu ruszyła do góry i komunikat "Engine overheating" powrócił,więc zatrzymałem się na awaryjnych i zaczekałem te kilka minut.

Moim zdaniem płynu ubywa za szybko,ale myślicie że to mogło nagle się stać przez denaturat dolany do benzyny?
Wlałem płynu chłodniczego i zostawiłem auto na parkingu,ale chce coś z tym zrobić żeby nie zepsuć silnika.
Wentylator w tym samochodzie bardzo szybko się uruchamia,co prawda korzystam z ogrzewania ale to i tak nie powinno tak być.

Macie jakieś pomysły co tu może nawalać i jak się do tego zabrać od podstaw?
Znalazłem na forum bardzo podobny temat,ale u mnie troszeczkę inaczej to wygląda więc postanowiłem po prostu zapytać.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 16, 2017 00:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 16, 2017 00:31   

a nie zdziwiło Cię że płyn znika z zamkniętego układu?

Już dawno powinieneś szukać miejsca wycieku, bo pogarszasz tylko sytuację.
_________________
75 Red Edition
 
 
GRPac 



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 54



Wysłany: Czw Lut 16, 2017 00:37   

Masz racje,to mój błąd dlatego chce go naprawić żeby nie zapędzić się w głębsze kłopoty.
Kiedy dolewałem płynu chłodniczego,to po odjechaniu z miejsca parkingowej zatrzymałem się obok i żadnej plamy nie było.
Jak polecasz się do tego zabrać?
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Czw Lut 16, 2017 00:45   

Czuć zapach płynu na nagrzanym silniku ?

Sprawdź podstawowy element czyli termostat czy nie masz wycieku.

Toafem możesz sprawdzić dodatkowo wentylator, ewentualnie włącz
na liczniku pozycję 7 zobacz czy startuje przy 100.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 16, 2017 00:47   

a płyn znika ? gdzie? uszczelka kolektora?
_________________
75 Red Edition
 
 
GRPac 



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 54



Wysłany: Czw Lut 16, 2017 00:58   

Cytat:
Czuć zapach płynu na nagrzanym silniku ?

Sprawdź podstawowy element czyli termostat czy nie masz wycieku.

Toafem możesz sprawdzić dodatkowo wentylator, ewentualnie włącz
na liczniku pozycję 7 zobacz czy startuje przy 100.

Nie czuć. Okej,sprawdzę ale spotkałem się z opinią że to nie jest termostat bo gdyby tak było,to ogrzewanie w aucie by szwankowało a z tym nie ma problemu. Ma to jakiś związek?

Cytat:
a płyn znika ? gdzie? uszczelka kolektora?


Wydaje mi się,że znika. Skoro 2 tygodnie temu wlałem mu 2,5 litra i po tych 2 tygodniach,gdzie auto przez tydzień stało u mechanika bo naprawiali próg i temperaturę znowu wywala do góry,to coś tutaj nie gra.
Zastanawiam się jak to sprawdzić...może np. podjechać na kanał,wlać płyn i obserwować ? Ciężko mi teraz powiedzieć dlaczego płynu tak szybko ubywa.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 16, 2017 07:37   

Płyn w tych silnikach może zniszczyć na kilka sposobów. Raz że przez pompę wody przecieka, dwa gdzieś na instalacji gazowej, trzy termostat (było by widać jak po patrzysz między głowice) cztery uszczelka kolektora ssacego, pięć zjada go silnik. Mogą też być inne powody, ale zaczął bym od tego co wymieniłem.
Ogólnie sam sobie jesteś winien, jak już raz znikł, to tobie powinna zaświecic czerwona lampka. Druga sprawa, ponad 2 l to bardzo dużo, układ w roverze nie odpowietrza się po prostu jak tylko wlejesz płyn wiec trzeba być ostrożnym.
Jeszcze jeden punkt sobie przypomniałem, który warto sprawdzić, mały wężyk po lewej na górze zbiorniczka czy nie jest zatkany, sam zbiorniczek też
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
franki01 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 100
Skąd: Toruń

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 16, 2017 08:18   

Mi płyn znikał w dużych ilościach i za nic nie potrafiłem znaleźć wycieku. 2-3 tygodnie temu kupiłem inny korek do zbiorniczka wyrównawczego i od tamtego czasu trzyma poziom. Sprawdź, czy korek masz szary czy czarny. Ja miałem szary, na forum pisali, że szwankuje, posłuchałem się i poskutkowało :)

Jeszcze co do przegrzewania. Na forum w jakimś temacie był problem, że termostat się nie zawsze otwierał albo otwierał się nie do końca. Jednym z efektów była częściowo zimna chłodnica (dolna część).
 
 
GRPac 



Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 54



Wysłany: Sob Mar 04, 2017 14:46   

rafalmis1 napisał/a:
Płyn w tych silnikach może zniszczyć na kilka sposobów. Raz że przez pompę wody przecieka, dwa gdzieś na instalacji gazowej, trzy termostat (było by widać jak po patrzysz między głowice) cztery uszczelka kolektora ssacego, pięć zjada go silnik. Mogą też być inne powody, ale zaczął bym od tego co wymieniłem.

Dzięki,pomyśle nad tym. Jutro jadę do znajomego mechanika,który obejrzy auto i powie co tu może być grane. Rano dolałem jeszcze ok 100 ml płynu.
Porobiłem dodatkowo parę zdjęć,bo chyba udało mi się ustalić źródło wycieku.
Jest to tuż obok wlewu płynu chłodzącego.

http://www.fotosik.pl/zdjecie/cabbadec7e1ce4bf
http://www.fotosik.pl/zdjecie/518ad61284f2a3b7
http://www.fotosik.pl/zdjecie/ee9792e7e1a2eba9

franki01 napisał/a:
Mi płyn znikał w dużych ilościach i za nic nie potrafiłem znaleźć wycieku. 2-3 tygodnie temu kupiłem inny korek do zbiorniczka wyrównawczego i od tamtego czasu trzyma poziom. Sprawdź, czy korek masz szary czy czarny. Ja miałem szary, na forum pisali, że szwankuje, posłuchałem się i poskutkowało :)

Kupiłem dzisiaj nowy korek,dużo nie jeździłem bo zrobiłem tylko 16 km ale problem się nie pojawił także może to coś pomoże i chociaż temperatura nie będzie rosła. Oby:)

Edycja:
Byłem u mechanika,woda leje się z dołu także wygląda to bardzo słabo. Po przejechaniu 15 km musiałem zatrzymywać się do 1,3 km bo temperatura silnika szła w górę. Dolewałem najpierw wodę,później kupiłem płyn i wlałem razem 3 litry,ale za moment tego płynu po prostu nie ma i on nawet nie wycieka z dołu,chyba wyparowuje na skutek dużej temperatury silnika...sam już nie wiem.
Może to pompa wody,mam nadzieje że obędzie się bez wymiany rozrządu bo jutro mam wizytę w warsztacie,także powiedzą więcej...szczescie,że warsztat jest 1 km od miejsca zamieszkania.
Lipa jednym słowem.

[ Dodano: Sob Mar 04, 2017 14:46 ]
Troszkę temat odświeżę.
Diagnoza częściowo ustąpiła. Wymieniłem profilaktycznie rozrząd,bo rolka była pęknięta, termostat, pompę wody i zrobili mi również konserwacje rur.
Temperatura silnika nie leci w górę,no ale coś znowu zaczyna się złego dziać.

Przejechałem 160 km od momentu naprawy i kiedy zostawię samochód,to pod nim pojawia się plama na dole z przodu od strony pasażera. Kapie po kropelce do pewnego momentu. Płyn ulatnia się obok nagrzewnicy i tamtędy lekko kapie.
Co sądzicie na ten temat? Co tu może nie grać?
 
 
Malikos 



Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 1



Wysłany: Sob Mar 04, 2017 16:14   

Troszkę nie do tematu ale chce zapytać. Ile zapłaciłeś za wymianę rozrządu z robocizną?
Sam musze u siebie zrobic.
 
 
ARTUR1983 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 177

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 04, 2017 17:34   

Malikos napisał/a:
Troszkę nie do tematu ale chce zapytać. Ile zapłaciłeś za wymianę rozrządu z robocizną?
Sam musze u siebie zrobic.

nie lepiej zapytać w prywatnej wiadomości?

A co do wycieków to najlepiej sprawdź każdy przewód gumowy czy nie jest sparciały i gdzieś nie puszcza. Ja przez ostatni rok wymieniłem chyba z 6 różnych elementów przewodów bo jak mi gryzoń nie przegryzł to ze starości przewód sam puszczał.
Dlatego jeżdżę bez osłony silnika pod spodem.
 
 
 
karol77787 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 292



Wysłany: Nie Mar 05, 2017 11:40   

Cytat:

Nie czuć. Okej,sprawdzę ale spotkałem się z opinią że to nie jest termostat bo gdyby tak było,to ogrzewanie w aucie by szwankowało a z tym nie ma problemu. Ma to jakiś związek?

To bie reguła. Mialem kiedys wyciek z termostatu i ogrzewanie było jak zawsze
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Silnik nie nagrzewa się a temperatura na desce -30.
Motson Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Lut 06, 2016 20:50
Motson
Brak nowych postów [R75] Silnik wentylatora od innego auta?
patrysgn Rover serii 75, MG ZT 8 Pią Paź 17, 2008 13:14
patrysgn
Brak nowych postów [R75] Rover się przegrzewa
dgaleza Rover serii 75, MG ZT 11 Sro Maj 11, 2011 08:29
SyntaX
Brak nowych postów [Rover 75] Przegrzewa się
Timon93 Rover serii 75, MG ZT 22 Sro Lip 03, 2013 12:13
wschodni
Brak nowych postów [R75] Na biegu jałowym przegrzewa się
minos4u Rover serii 75, MG ZT 7 Pon Gru 02, 2013 11:05
minos4u



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink