Wiadomo, dziękuje za odpowiedzi, ale co do 140 km, nie wracałbym na nich w żadnym wypadku, chodziło mi raczej o to, żeby je kupić i do bagażnika. Dojechałbym do domu i na spokojnie bym "przebrał" i pojechał spokojnie po mieście zobaczyć czy nie ściąga itd. Ale w sumie lepiej do wulkanizatora, mieszkam w miasteczku 10 tyś, do wulkanizatorów mam 2 km i chyba z 3 "serwisy" takie więc podjadę.
Czyli mój temat można uznać za zamknięty.
Pozdrawiam i dzięki!
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lip 07, 2016 10:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam, posiadam oryginalne alufelgi Rovera po lift.
Rozmiar felg 16". W tabelce przedstawionej w tym wątku jest napisane, iż przy takiej feldze rozmiar opony to 215/55/16. Obecnie mam założone 205/55/16. Muszę teraz zmienić opony i stąd moje pytanie czy prawidłowo powinienem mieć 215/55/16 i zmienić na te? Są dużo droższe niż rozmiar, który mam obecnie.
Są faktycznie sporo droższe. Może nie taka różnica jak 225/40r18 a 225/45r18 ale jednak. W jeździe raczej nie poczujesz. Co najwyżej prędkościomierz będzie mocniej przekłamywał.
Rożnicy na 4 sztukach jest 480 zł. Dla jednego to sporo, dla drugiego już nie.
Dziwi mnie to, iż mając R 75 ponad 6 lat, dopiero teraz zastanowił mnie fakt prawidłowości dostosowania opony do felgi. Przy rozmiarze 15" jest ogromny przedział ogumienia, natomiast przy 16" tylko 215/55/16. Jakby to miało jakieś ogromne znaczenie....
Są faktycznie sporo droższe. Może nie taka różnica jak 225/40r18 a 225/45r18 ale jednak. W jeździe raczej nie poczujesz. Co najwyżej prędkościomierz będzie mocniej przekłamywał.
Kolega wyżej ma problem tylko z szerokością opony, a nie z jego profilem. W jego przypadku prędkościomierz nie będzie przekłamywał.
Witam,
Czyli felgi 17" et35, ale szerokość 7,5j powinny się zmieścić w fabryczny obrys pojazdu? Czytałem tu gdzieś, że przy et35 chlapie po samochodzie, ale koledzy nic nie pisali o szerokości. Dość długo szukałem 17-stek ze wzorem podobnym do felg z mg zt. Mój wybór padł na alutec zero. Jednak wydawało mi się, że fabryczne felgi miały et40, wróciłem do wyszukiwarki a tu niespodzianka
sknerko napisał/a:
Jest na forum kilka aut na felgach VW ET35 i szerokich 8J
Normalnie taki wpis by mnie upewnił, ale widziałem więcej przeróbek r75 niż spodziewałem się zobaczyć gdy kupowałem auto. Zacząłem się zastanawiać czy ktoś nie poszerzał sobie nadkoli..
Mam 17 et37, ale szerokość felgi 7j i sa tak na styk, akurat, obawiam się, że 7,5j może być odrobine za szeroka.
Przy et38 - 7j opona o szerokości 225 opona chowa się w nadkolu za rantem błotnika.
Przy 7,5 nie powinna wystawać poza błotnik ale jest ryzyko że opona będzie obcierać o rant błotnika na dziurach jeśli samochód ma obniżone zawieszenie.
Aha jak będziesz dopasowywał to najpierw na przedniej osi, bo z tyłu błotniki są jakieś 0,5 cm szersze (tzn opona na tej samej feldze o te 0,5 cm) mniej wystaje.
Przy takim et minus jest taki, że wali błotem po przednich drzwiach - chyba że zamontujesz chlapacze albo poszerzenia błotników. Potrafi też walić kamieniami po drzwiach i zostają mikro ryski w lakierze.
Tak że ten tego - umyjesz i zaraz będzie brudne
koci_flak jak będzie opona idealnie pod linią błotnika to niezależnie czy obniżony zawias czy nie - będzie obcierać na dziurach. Zawias z 75 jest na tyle miękki, że bez problemu do tego dobije.
Nie chce zakładać nowego tematu,więc zapytam tutaj.
Mam możliwość kupienia felg 18 5x112 z oponami 235/45. Sądzicie,że pasowałyby do R75 czy konieczna byłaby wymiana sprężyn na sportowe?
Rover ma rozstaw śrub 5x100. Opona 235 troche szeroka co za tym idzie i średnica koła wieksza, do tego nie wiadomo jakie ET tych felg wiec mogli by trzęś przy skręcie,
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum