Wysłany: Wto Mar 21, 2017 22:19 [r75] Płyn do spzęgła
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam jestem w trakcie wymiany sprzęgła zakupiłem tarcze i docisk z luka + wysprzęglik z tazu pompke jakąs z allegro za 350 ale to juz 2tygodnie temu kupiłem i tera zastanawiam sie jakim płynem najlepiej zalać dot 3/4 czy 5?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Mar 21, 2017 22:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pierwsze to bylo o tym wielokrotnie, drugie to jest o tym w rave i po ostatnie to jest to nawet napisane na zakrętce zbiorniczka pompki sprzęgła.
DOT 4
Zanim założyłeś temat nie pofatygowałeś sie żeby wpisać w wyszukiwarkę frazę jaki płyn do sprzęgła gdzie Google wyrzuca multum linków do naszego forum z gotową. Odpowiedzią
Pierwsze to bylo o tym wielokrotnie, drugie to jest o tym w rave i po ostatnie to jest to nawet napisane na zakrętce zbiorniczka pompki sprzęgła.
DOT 4
Zanim założyłeś temat nie pofatygowałeś sie żeby wpisać w wyszukiwarkę frazę jaki płyn do sprzęgła gdzie Google wyrzuca multum linków do naszego forum z gotową. Odpowiedzią
Niekoniecznie , używałem DOT4 i niestety szybko uszczelki pompki siadały , w jedenej wymienionej BMW E39 uszczelnienie zpapciało po 3 miesiącach , wymieniłem i zalałem płynem jaki mam w wspomaganiu Dextron 3 , jest mniej inwazyjny i szkodliwy dla uszczelnień ( literatura fachowa) narazie spoko!!!
Co nie zmienia faktu, że fabrycznie zalany jest tam DOT4. Jak po 3 miesiącach padły Ci uszczelki to nie wiem co tam było. Ja od 1.5 roku jeżdżę z wlanym DOT4 i nic się nie dzieje
Od 5 lat mam pompkę którą kupiłem używaną i jeżdżę na DOT 4. Nic się nie rozpuściło.
Jak padły Ci uszczelki po 3 mc to moze wczesniej w tej e39 byl zalany silikonowy dot5 i stad ta rozpuszczalność.
Jak , wcześniej?, pompka z e39 NOWA! ( nie wiem, może uszczelnienia tłoczka gorszej jakości ?, rozebrałem ją po demontażu i gumy jakieś takie sflaczałe)
Dextron to olej i pomimo jego niewielkiej gęstości względem innych olejów przekładniowych i hydraulicznych, w okresie zimowym pedał sprzęgła może stawiać większy opór podczas szybkiego wciskania, ponieważ wewnętrzne średnice rurek w tym układzie są niewielkie. Druga rzecz, to kwestia materiałów, z jakich wykonane są uszczelniacze tłoków. Dla układów hydraulicznych pracujących na oleju, najczęściej stosuje się typowy NBR, który jest odporny na oleje i wiele paliw płynnych, jednak nie toleruje glikolu. W układach zasilanych płynami hamulcowymi na bazie glikoli, zastosowanie mają przeważnie uszczelnienia wykonane z EPDM, któremu glikole nie szkodzą, ale oleje i smary już tak. Nie wiem, jakiego materiału używa producent pompek i wysprzęglików do R75, ale nie sądzę, żeby wkładał tam viton/FPM. Tak więc życie pokaże, co będzie dalej z Twoim sprzętem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum