Na zakończenie tego OT. Dodam ze symboliczna nagroda mogla by być wykonana tak jak nagrody czyli marnej jakości profilowa sylwetka wycięta z płyty paździerzowej
Na zakończenie tego OT. Dodam ze symboliczna nagroda mogla by być wykonana tak jak nagrody czyli marnej jakości profilowa sylwetka wycięta z płyty paździerzowej
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
Witam ponownie. Mimo wszystko chciałbym zebrać cały temat do kupy.
1. Co to może być i czemu stopiła się na tym izolacja (zdj. 1)
https://zapodaj.net/e912a5170c5cb.jpg.html
Cytat:
1. To jest masa bitumiczna i nie stopiła się, tylko to jest jak plastelina.
Obłożony jest nią zawór rozprężny klimatyzacji, a nie jak koledzy piszą nagrzewnicy.
Celowo jest odizolowany od otoczenia by zapewnić właściwe działanie klimatyzacji i prace zaworu. Dzieki temu zawór klimatyzacji działa w zależności od temperatury czynnika w układzie
Czy tutaj możecie mnie czymś wspomóc, nakierować gdzie szukać ?
4. Nie działa kontrolka otwartych drzwi ( swiatło w kabinie zachowuje się prawidłowo)
5. Nie działa kontrolka abs ( nie wydaje zaklejona )
6. Nie działa kontrolka TC
Gdzieś zniknął post SeniorA, niestety. Aczkolwiek pisał tam o komunikacji z ipk, czyli ogólnie z zegarami ?
Czytając forum mignął mi wątek, na temat uszkodzonych pinów na pompie absu, możecie mi podpowiedzieć, gdzie ją znajdę?
7. Jakie spinki polecacie do boczków, do listew progowych i do przytwierdzenia dywanu (wykładziny).
Cytat:
7. O spinkach poszukaj bo juz bylo a jesli chcesz to auto reanimować to spędzisz na forum i tak dluuuygie godziny.
8. Gdzie znajdę can bus i k bus?
Cytat:
Can i k to przewody przepływu informacji tak najprostszym jezykiem
Cytat:
przewody
9. Zauważyłem coś dziwnego, jak wpinam bezpiecznik od Radia pod schowkiem (chyba f22 15v- czyli znamionowy) zaczyna działać radio bez kluczyka, ale także włącza się podswietlenie modułu świateł i zapala się licznik przebiegu - gaśnie dopiero po wyjęciu bezpiecznika.
10. w przewodach pod siedzeniami z przodu tak wyglądają kabelki (chyba od poduszek ). Tutaj moje kolejne pytanie, czy jest to oryginalne ?
https://zapodaj.net/76ffef5e91a53.jpg.html
Cytat:
:o
Przeczytaj moj post wyżej... oglądałeś to auto przed zakupem czy brałeś w ciemno?
Skoro tu masz rezystory, tam sztukowane kable, polowa rzeczy na desce nie świeci to dziw ze to auto hamuje.
11. Nie działający obrotomierz i czujnik temperatury- po poruszaniu czujnikami absu i zweryfikowaniu połączeń ( przewody wyglądają na całkiem nowe ) ruszyła się wskazówka od temperatury z tym, że nie wychodzi poza niebieskie pole, po prostu delikatnie sie podnosi.
12.Elektryczne szyby (działa tylko od str. pasażera i tylko z przełącznika po stronie pasażera). - tutaj jest znowu troszkę inaczej. Jak podepnę bcu to szyby zaczynają działać ( z wyjątkiem kierowcy) i działają jakąś chwilę ( 5min), a po tym czasie przestają i wracamy do normy - działa tylko prawa przednia. Panel sterowania szybami od kierowcy... poza ustawianiem lusterek nic innego nie oferuje.
I teraz tak, podmieniłem bcu i panel szyb od kierowcy. Niestety sytuacja jak na moim starym zestawie. 5 minut działają trzy szyby, potem już tylko prawa przednia, sterowanie od kierowcy nie daję oznak życia.
13. Odcięty układ chłodzenia tzn. wentylator zrobiony na krótko pociągnięty kabel do środka i przełącznik. Wyjęty przekaźnik w skrzynce ten od pracy wentylatora.
To akurat jest ładnie opisane na forum, lecz na ten moment tego nie ruszam skoro nie działa mi wskaźnik temperatury.
14. Prędkościomierz czasami działa czasami.
Niestety Panowie, brak reanimacji nie wchodzi w tym momencie w grę.
Podczas zakupu wiedziałem, o 4/5 usterkach. Reszta wyszła, jak zacząłem próbować je naprawić.
Jeżeli macie jakieś pomysły, domysły, cokolwiek, to proszę piszcie, a ja to będę usiłował zweryfikować.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Kwi 12, 2017 21:20
Mateusz_Radom, napiszę jeszcze raz, w IPK jest centrum komunikacji multipleksowej (Can, K. NAV-bus ). W can-bus działa ABS, ECM i EAT/ECU. W K-bus BCU, LSM i immo. Nav-bus na razie nie istotne. Z objawów wynika ,że nie ma sprawnej komunikacji Can i K-bus z IPK. Dokładniej : nie ma kontaktu z ABS bo nie działa kontrolka TC , nie ma komunikacji ECM z IPK bo nie działa obrotomierz, nie ma komunikacji IPK z BCU bo nie świeci kontrolka otwartych drzwi . Trzeba jeszcze sprawdzić czy jest komunikacja między IPK i LSM ( jest jak działają światła awaryjne ). Z tego wynika , że trzeba porozpinać te moduły , poprawić kontakt przewodów i sprawdzić ciągłość przewodów Can-bus i K-bus ,czy nie ma w nich zwarć , przerw i kontaktu z masą.
[ Dodano: Sro Kwi 12, 2017 21:12 ]
Komunikacja Can-bus odbywa się wiązkami z przewodów żółto/czarnych i żółto/brązowych. Komunikacja K-bus jest przewodami biało/czerwono/żółty.
[ Dodano: Sro Kwi 12, 2017 21:20 ]
BCU po stwierdzeniu usterki w jakimś układzie, wyłącza ten układ , dlatego tak jest z szybami.
Zadam istotne pytanie, przekręcasz kluczyk i co zapala się na zegarach? Jakie ikonki działają co nie działa...
Mówisz o działającej szybie po resecie bcu... Czy musisz miec przekręcony kluczyk?
Zajął bym się najpierw sprawdzeniem poprawności zasilania stacyjki czy działa jak ma działać. Gdzie jest prąd a gdzie go nie ma...
Jak ktoś drutowal może zrobili cos z przekaznikami pod maską.
Co do wyświetlacza na zegarach, jesli świeci się po wlozeniu bezpiecznika, może wciśnięty jest przycisk kasowania przebiegu...
Dlatego zacznij od zasilania.
Rozbierz obudowę kierownicy.
Po lewej stronie będziesz mial duza kostkę. Po przekręceniu kluczyka zasilanie pojawia się na skrajnych bocznych pinach. Sprawdź.
Mateusz_Radom, napiszę jeszcze raz, w IPK jest centrum komunikacji multipleksowej (Can, K. NAV-bus ). W can-bus działa ABS, ECM i EAT/ECU. W K-bus BCU, LSM i immo. Nav-bus na razie nie istotne. Z objawów wynika ,że nie ma sprawnej komunikacji Can i K-bus z IPK. Dokładniej : nie ma kontaktu z ABS bo nie działa kontrolka TC , nie ma komunikacji ECM z IPK bo nie działa obrotomierz, nie ma komunikacji IPK z BCU bo nie świeci kontrolka otwartych drzwi . Trzeba jeszcze sprawdzić czy jest komunikacja między IPK i LSM ( jest jak działają światła awaryjne ). Z tego wynika , że trzeba porozpinać te moduły , poprawić kontakt przewodów i sprawdzić ciągłość przewodów Can-bus i K-bus ,czy nie ma w nich zwarć , przerw i kontaktu z masą.
[ Dodano: Sro Kwi 12, 2017 21:12 ]
Komunikacja Can-bus odbywa się wiązkami z przewodów żółto/czarnych i żółto/brązowych. Komunikacja K-bus jest przewodami biało/czerwono/żółty.
[ Dodano: Sro Kwi 12, 2017 21:20 ]
BCU po stwierdzeniu usterki w jakimś układzie, wyłącza ten układ , dlatego tak jest z szybami.
Dziękuję za podpowiedzi teraz są one już dla mnie w 100 % jasne. Jutro zabieram się za prześledzenie wiązek elektrycznych na podłodze, póki jest wyjęta wykładzina i chyba niestety czeka mnie również rozbieranie deski rozdzielczej. Dodam, też że przewody masowe, zwłaszcza przy prawych przednich drzwiach są mocno zaśniedziałe , przy sprawdzaniu miernikiem jest przejście, lecz jednak warto je teraz przeczyścić...
Dopytam, czy w przypadku odłączenia ecmu, a późniejszym podłączeniu powinienem się obawiać rozprogramowania ? Chcę zajrzeć wtyczki, tymbardziej, że po samym ecmie, a raczej jego dolnej obudowie widać niestety ślady korozji.
longer86 napisał/a:
Ogarniasz schematy elektryczne?
Nie przejmowałbym się na razie abs i TC.
Zadam istotne pytanie, przekręcasz kluczyk i co zapala się na zegarach? Jakie ikonki działają co nie działa...
Mówisz o działającej szybie po resecie bcu... Czy musisz miec przekręcony kluczyk?
Zajął bym się najpierw sprawdzeniem poprawności zasilania stacyjki czy działa jak ma działać. Gdzie jest prąd a gdzie go nie ma...
Jak ktoś drutowal może zrobili cos z przekaznikami pod maską.
Co do wyświetlacza na zegarach, jesli świeci się po wlozeniu bezpiecznika, może wciśnięty jest przycisk kasowania przebiegu...
Dlatego zacznij od zasilania.
Rozbierz obudowę kierownicy.
Po lewej stronie będziesz mial duza kostkę. Po przekręceniu kluczyka zasilanie pojawia się na skrajnych bocznych pinach. Sprawdź.
A więc tak, przy zapłonie standradowe kontrolki, ciśnienie oleju, airbag, kontrolka ładowania i zasadniczo nic więcej. Po odpaleniu zostają airbagi.
Odnośnie działania szyb, po podpięciu modułu przekręcam na zapłon i zaczynają działać szyb w/w wymienionego schematu. Po wyłączeniu zapłonu szyby zostają jeszcze chwilę aktywne, ale to tłumaczę sobie jako możliwość domykania szyb.
Panowie, będąc w okolicach schowka w momencie przekręcania zapłonu słychać, ciężko mi to określić, aczkolwiek dźwięk jest podobny do ładowania CD ROM'u. Po wyłączeniu zapłonu również. Nie jestem pewny, ale wydaję mi się, że ten dźwięk dochodzi z modułu.
Zauważyłem również, że za mocowaniem bcu też jest jakiś moduł, tam też również warto zajrzeć i sprawdzić 'suchość' ?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Kwi 12, 2017 22:58
Mateusz_Radom napisał/a:
w okolicach schowka w momencie przekręcania zapłonu słychać, ciężko mi to określić, aczkolwiek dźwięk jest podobny do ładowania CD ROM'u. Po wyłączeniu zapłonu również.
to słychać silniczki krokowe od sterowania klapkami w klimie.
[ Dodano: Sro Kwi 12, 2017 22:58 ]
Mateusz_Radom napisał/a:
tam też również warto zajrzeć i sprawdzić 'suchość' ?
nie ma komunikacji ECM z IPK bo nie działa obrotomierz
SeniorA napisał/a:
nie ma komunikacji IPK z BCU bo nie świeci kontrolka otwartych drzwi
Wszedzie to IPK. Wiec moze tam jest problem ? Ktos grzebal w liczniku aby zmienic przebieg i cos popsul.
Spróbowalbym wymienic licznik ja jakis inny ( moze byc angol).
Masz guziki od radia i tempomatu.
Podmien licznik, bez roznicy jaki wsadzisz. To cyz jest gorny wyswietlacz czy nie bez roznicy. Masz tylko sprawdzic czy cos to poprawi komunikacje ( komunikaty od ABS'u i otwartych drzwiach nie wyswietlaja sie na malych ikonkach tylko na duzym wyswietlaczu, jezeli takowy wsadzisz)
Dobrze dziękuję za informacje w najbliższym czasie podmienie licznik. Napiszę co to dało, a także skupię się na wskazówkach od Was. Niestety pogoda nie rozpieszcza w ostatnich dniach.
Zastanawia mnie fakt iż:
- Cały czas działa prawa przednia szyba elektryczna
- Sterowanie lusterkami
- El. Regulacja foteli i ich podgrzewanie.
- Podświetlenie od każdego przycisku do sterowania szybami działa
- Padło pytanie odnośnie awaryjnych i one działają
- Co do przycisku od podgrzewania tylnej szyby to po wciśnięciu nie zapala się on natomiast jest piknięcie
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Kwi 13, 2017 08:30
marcin.misek napisał/a:
SeniorA napisał/a:
IPK jest centrum komunikacji multipleksowej
SeniorA napisał/a:
nie ma kontaktu z ABS bo nie działa kontrolka TC
SeniorA napisał/a:
nie ma komunikacji ECM z IPK bo nie działa obrotomierz
SeniorA napisał/a:
nie ma komunikacji IPK z BCU bo nie świeci kontrolka otwartych drzwi
powinno być inaczej napisane, bo teraz widzę , że można to inaczej zrozumieć. Nie świecenie kontrolek świadczy o braku komunikacji odpowiednich magistrali z IPK a nie o usterce zegarów. Czyli : nie świeci TC i to świadczy o usterce liini Can-bus między ABS i IPK, nie działa obrotomierz bo nie ma komunikacji linią Can ECM z IPK , nie świeci kontrolka otwartych drzwi co świadczy , że IPK nie komunikuje się K-busem z ECM. Po prostu, do mikroproc. IPK nie dochodzą sygnały i nie mogą być konwertowane i rozsyłane.
[ Dodano: Czw Kwi 13, 2017 08:30 ]
Mateusz_Radom napisał/a:
Padło pytanie odnośnie awaryjnych i one działają
to świadczy, że jest komunikacja linią K-bus LSM z IPK. Te kontrolki zastępują testbook do zgrubnego szukania usterek.
Poszedłem z kolegą tropem zegarów, po wymontowaniu widać, że były one rozbierane i to w naprawdę okropny sposób, przednia szybka lata, tylna część również. Widać topiony plastik lutownicą w celu 'sklejenia'. O urwanych wszystkich zaczepach nie wspomne. Najprawdopodobniej jutro będę miał inne zegary w celu weryfikacji ogólnej poprawności ich działania.
Następnie przeglądając wątek o wyjmowaniu zegarów natrafiłem na informację odnośnie nie działania obrotomierza i wskazówki temperatury z powodu przetartego przewodu 1 biegu wentylatora. Zaintrygowało mnie to, gdyż tak jak nadmieniałem w moim samochodzie wentylator jest spięty na krótko, a opornik ze skrzyneczki pod maską jest wymontowany...
Teraz po deszczu znów pojawiła mi się woda w samochodzie, namierzyłem jej źródło, a mianowicie brak uszczelki w grodzi przy sprzęgle ( wysprzęgliku ? ). Czy mogę to rozłączyć i dopiero potem spiąć w celu założenia uszczelki ? Odpływy oczywiście drożne, woda momentalnie spływa pod samochód ( test wiaderka z wodą ) .
Jeszcze jedno pytanie, jak u Was, Panowie, działają światła. U mnie po odpaleniu automatycznie załączają się postojówki. Jest to normalne zachowanie ?
Po prostu, do mikroproc. IPK nie dochodzą sygnały i nie mogą być konwertowane i rozsyłane.
Badz dochodzą jednak IPK nie jest w stanie ich odpowiedni zinterpretowac gdyz jest cos uszkodzone.
A do czego wlasciwei IPK przy awaryjnych ? przeciez guzik od nich nie idzie po K-Bus, jeszt na sztywno podpiete do LSM. To potem LSM wysyla komunikat po K-BUS do IPK ze ma wlaczone takie swiatła. Aczkolwiek głowy sobie nie dam uciac ze tak na pewno jest.
Nie twierdze zawziecie ze IPK jest wlaniete, ale kontrolkę otwartych drzwi mozna wylaczyc.
Ponadto jak napisano wyzej, licznik ewidentnie rozbierany, wiec moze i dioda od ABS/TC wywalona.
Mateusz_Radom napisał/a:
U mnie po odpaleniu automatycznie załączają się postojówki.
Jestes pewien ze to postojówki ? moze to DRL ? w kazdym badz razie, nie bylo takiej opcji ( ale moze masz jakis smieszny automat zalozony wiec wszystko mozliwe)
Mateusz_Radom napisał/a:
- Sterowanie lusterkami
Sterowanie lusterek działa bo do tego nie jest wykorzystywany zaden moduł, to bezposrednie polaczenie kablami.
Cytat:
- El. Regulacja foteli i ich podgrzewanie.
To tez bezposrednie polaczenie( chyba ze masz pamiec forteli, to masz dodatkowy moduł).
Mateusz_Radom napisał/a:
Podświetlenie od każdego przycisku do sterowania szybami działa
Tyl steruje LCM, i tez nie potrzebuje z nikim sie skomunikowac aby to zrobic.
Mateusz_Radom napisał/a:
Padło pytanie odnośnie awaryjnych i one działają
a kontrolki na liczniku mrygają ?
Mateusz_Radom napisał/a:
Co do przycisku od podgrzewania tylnej szyby to po wciśnięciu nie zapala się on natomiast jest piknięcie
A to pikniecie skad dochodzi ? czy to nie przypadkiem slyszysz załączający sie przekaznik ?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Kwi 13, 2017 21:31
marcin.misek napisał/a:
A do czego wlasciwei IPK przy awaryjnych ?
LSM komunikuje się linią K-bus z IPK w celu sygnalizacji o działaniu i sprawności kierunkowskazów. LSM komunikuje się linią K-bus też z BCU i IPK z wykorzystaniem awaryjnych przy zamykaniu , otwieraniu auta i uaktywnieniu wyłącznika bezwładnościowego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum