sknerko w dieslu wentylator się chyba tylko dla klimy włącza
Odłącz czujnik temperatury silnika na chwilę i zobaczysz że wyntyl jest tez od silnika choć zagotować taką wannę płynu jest ciężko
prebenny napisał/a:
Swoją drogą macie może jakieś 'teorie' dlaczego po włączeniu klimy samochód nie ma mocy?
Ja mam ale to nie teoria tylko fakt, przed włączeniem klimy też jest mało mocy a jak ona się włączy to zabiera coś 20KM więc czemu miało by być jej dużo? diesle generalnie słabe są hihi mój ma teoretycznie 150KM i też łapie lekkiego muła na klimie. Po remoncie jak klima miała świeżą sprężarkę i chłodnicę to nie obciążała tak mocno jak przed remontem z zatkaną chłodnicą. U ciebie może być już mocno zużyta sprężarka, chłodnica zatkana muchami i komarami i innym syfem, więc jest jej ciężko i zamula
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ja mam ale to nie teoria tylko fakt, przed włączeniem klimy też jest mało mocy a jak ona się włączy to zabiera coś 20KM więc czemu miało by być jej dużo? diesle generalnie słabe są hihi
Za ostatnie zdanie zaraz dostaniesz w nos
A po za tym kiedy potrzeba mocy deptasz pedal mocniej, nie wiem jak w v6 ale diesel ma na tyle inteligentny sterownik ze rozlacza kompresor przy dużym obciążeniu silnika
A po za tym kiedy potrzeba mocy deptasz pedal mocniej, nie wiem jak w v6 ale diesel ma na tyle inteligentny sterownik ze rozlacza kompresor przy dużym obciążeniu silnika
o tym nie wiedziałem, to co jadac na klimie jak depnę max gaz to klima sie wyłączy?
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Nie Maj 21, 2017 09:08
prebenny napisał/a:
Swoją drogą macie może jakieś 'teorie' dlaczego po włączeniu klimy samochód nie ma mocy?
Muszę powiedzieć że to mnie zaskoczyło bo u mnie jest wręcz odwrotnie- po włączeniu klimy wyraźnie auto dostaje kopa i wydaje się jakby mu przybyło mocy, z resztą kiedyś (parę lat temu) ktoś też o tym pisał na Forum. Mam diesla z wgraną mapą CDTi 6 lat temu.
prebenny, uwierz mi przejechałem 100km z zatartą sprężarką tak że pasek ślizgał się po kole i nie odczułem drastycznego spadku mocy. Jak się zatrzymałem to koło było tak gorące że stopiło pasek pamietam to jak dziś bo laweta z pod Kołobrzegu wcale tania nie była
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Panowie , czy możliwe jest ,że wentylator chłodnicy , nie włącza się ( w trybie auto) bo jest zbyt małe ciśnienie w układzie ?
Zdjałem zderzak i wyjąłem czarną puszkę z przekażnikami od wentylatora (przy chłodnicy , za lewym klaksonem) i próbowałem odpalić wentylator na ostro , podawałem napięcie na wszystkie kable , oprócz czarnego (masa) i nic ...) może coś zle robię? żeby go sprawdzić z pominięciem puszki , dodam,że przy podawaniu napięcia było słychać ciche cyknięcia (styczniki?)
Klima chłodzi , przy wyższej prędkości , ale w korkach i na postoju , już nie
Druga sprawa to odciecie jakby paliwa przy większym przyspieszaniu (samochód gaśnie ,
Miałem k razy taką sytuację ,że przy gwałtowniejszym przyspieszaniu samochód (także podczas redukcji np:na autostradzie) ale wystarczyło wcisnąć sprzęgło , czy wrzucić luż ponownie przkręcić kluczyk i bez problemu odpalał i jazda dalej , co to może być
Pompka przy aku???
Dodam,że na postoju , beż problemu osiąga te 4800-4900 obr/min , a przy poprzedniej uszkodzonej ledwo 2500obr/min
Czy wymiana czynnika i uzupełnienie cisnienia , nie rozerwie układu? , przy nieobracajacym sie wentylaorze (ciśnienie!)
Tak twierdzi fachura z klimy ( o ile dobrze zrozumiałem...) dlatego radzi , aby zająć się najpierw wentylatorem ...
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Przy zbyt wysokim ciśnieniu czujnik (presostat/trinary Switch) odlaczy kompresor powyżej pewnej granicy, nie pamięta ile bar dokladnie
Dzieki! , więc niech fachowiec sprawdzi aktualne ciśnienie (ewenualnie uzupełni/wymieni czynnik ) i zobaczymy co dalej..., ale czy faktycznie możliwe jest,że krytycznie niskie ciśnienie , powoduje że wentylator nie rusza???
w moim ostatnio przy pustym układzie wentyl kręcił, choć nie wiem na 100% czy koleś trochę nie mataczył z tym pustym układem
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum