Nie rozumiem tego co się dzieje. Jak pisałem wcześniej wskaźnik zaczął świrować. Kiedyś po zatankowaniu do pełna do 3 odbić, mogłem zrobić w trasie ok 70 km zanim wskazówka zaczęła opadać. Teraz spada zdecydowanie duuużo szybciej.
Tankowałem pare dni temu do pełna i wskazówka była poniżej górnej kreski. Przejechałem 237 km w trasie i wlałem prawie 19 litrów. Spalanie ogromne jak na trase. Wczoraj zrobiłęm znów tą samą trasę i miałem ileś km po mieście zrobionych w sumie było 268 km i jak tankowałem nawet na tym samym dystrybutorze, to weszło mi 17,08 . Prawie 2 litry mniej niż poprzednio a km więcej zrobionych. Teraz też wyszło że więcej spalił. Podczas jazdy komp pokazywał od 5,4-5,8 na 100km. Wiem że ostro kłamie. Patrzyłęm też poziom paliwa i też oszukuje. Przed trasą miałem stan 57 l a po powrocie zrobiło się 42,5 l. Czyli przeliczyłem że w trasie spali tak jak zawsze liczę 5,8l. Po wlaniu 17,08 l, powinno być na wskaźniku 59 litrów a bylo dalej 57. Dziś to samo było. Nie wiem czy auto zaczęło z dnia na dzień więcej palić czy co, czy dziura jakaś gdzieś jest.
[ Dodano: Sro Kwi 22, 2015 18:24 ]
Mam zrobione od ostatniego tankowania do pełna 600 km, z czego są dwie trasy po 240 km i 120 km po mieście. Trasy robione oszczędnie, 100-110 km i na tempomacie po ekspresówce. Trochę po mieście jak to w trasie. Reszta to moje miasto i krótkie odcinki. Wskaźnik paliwa pokazuje ciut więcej niż 1/4 baku. Od cholery znów zniknęło. Zobaczę na stacji ale mam nadzieję, że nie pali mi 14 w mieście albo coś takiego.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 22, 2015 18:24 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Cze 22, 2015 15:39
Witam.
To i ja się podzielę moimi doświadczeniami w temacie dziwnych wskazań.
Od dwóch tankowań, do pełna, wskazówka paliwa opada całkiem na dół i świeci się rezerwa. Komputer pokazuje różnie, np. w p. 6.0 (diagnostyki OBC) - 57L, a w p.6.2 jedyne 0.5L paliwa. Są też momenty, że w obydwóch punktach, stan paliwa jest 0
Oczywiście, po przejechaniu iluś kilometrów, wszystko wraca do normy - rezerwa gaśnie, wskazówka jest na godz.12-tej, a komp pokazuje maksymalną wartość czyli 57L. Nie wnikam w to dlaczego tak się dzieje, ale ciekaw jestem czemu, przy zerowym poziomie paliwa, auto nie gaśnie i mogę w ogóle je odpalić
gustav.pl nie zgaśnie, będziesz mógł odpalić. U Sandmana był problem, że wskaźnik po wymianie pompki w zbiorniku w ogóle nie działał, ale jeździć się dało.
Rowerkowy wskaźnik kapryśnym jest... u mnie zawinił serwis który wymieniał mi pompkę w baku. Generalnie wygląda to tak, że styki które przesuwają się po skali wskaźnika w baku - delikatnie się odginają i nie zawsze łapią wskazanie. Można je próbować delikatnie dogiąć (trzeba bardzo uważać!). U mnie pomogło, chociaż co jakiś czas wskazania są przekłamane - to za dużo pokazuje, to za mało, ale przy następnym uruchomieniu jest już zawsze ok.
Na jazdę nie ma to wpływu, tylko trzeba pamiętać ile się wlało paliwa i kontrolować kilometry
U mnie też kiedyś ześwirował po zatankowaniu pod korek, poziom rósł w czasie jazdy, a po kolejnym zatankowaniu pod korek zapaliła się rezerwa i zapisał błąd czujnika. Po kilku tankowaniach mniejszej ilości paliwa czujniki zaczęły działać prawidłowo i tak już prawie od roku
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 344 Skąd: Mazury
Wysłany: Wto Wrz 15, 2015 18:30
Od miesiąca mam problem ze wskazaniami ilości paliwa. Wskaźnik pokazuje max. mimo iż przejechane ponad 300 km. Test nr. 6 pokazuje same kreski zamiast wartości ilości paliwa w baku. , ponadto pokazuje 2_6.2 i same 0 , to chyba oznacza błąd czujników. Dobrałem się do pompki paliwa w baku z lewej strony. Miałem wepchniętą uszczelkę do baka i chlapiącą ropą nasiąkła mi gąbka wygłuszająca pod tylną kanapą - tragedia . Czy ta uszczelka mogła coś przegiąć np. pływak ? Jak dostać się do pływaków , jak wyciągnąć pompę paliwa z baku ? Robiłem reset w p. 21 testu. Po tym zabiegu wskaźnik pokazywał min. i rezerwę. Po ponownym resecie mam znów max paliwa.
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Wrz 20, 2015 09:42
Witam.
Czy w przypadku "świrowania" wskaźnika paliwa, pogmerać w baku, przy tych pływakach, potencjometrach i innych takich może każdy, średnio rozgarnięty mechanik, czy raczej zlecić to magikowi od Roverków?
Pozdrawiam
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 344 Skąd: Mazury
Wysłany: Nie Wrz 20, 2015 10:16
Słuchaj ja "pogmerałem " właśnie w swoim baku , najpierw z lewej strony od kierowcy - nic to nie dało , potem z prawej strony od pasażera i wskazówka zaczęła pokazywać prawidłowy stan ( chyba się podwiesił pływak). Nie wymaga to żadnej wiedzy a może czasem pomóc. Nie mam pojęcia jak wyciągnąć te wszystkie instalacje z baku, choć po wyjęciu tego wszystkiego z naprawą potencjometrów pewnie bym poradził.
Marek nie strasz... Wyciagalem kilka razy... Trzeba później tylko dobrze włożyć co Pablo masz na myśli z naprawą potencjometru? Bo oglądałem swój i wytarly się ścieżki
W tym rzecz Widziałem już auta, którym właścicielom się nie udało
Albo guma przyszczypana i paliwo leci do środka, albo na zewnątrz, albo poskładane źle po prostu.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Witam,mam pewien problem po wymianie pomp paliw zle wskazuje poziom paliwa i ile mozna przejechac,tez chcialbym sie dowiedziec czy pompe paliwa w baku powinno byc slychac czy nie,dodam ze auto dobrze pali i smiga wszystko dobrze,
Witam,
od poprzedniej odpowiedzi minął ponad rok.
Który sposób jest faktycznie sprawdzony jeśli chodzi o "wariację" wskaźnika paliwa?
Przywrócenie pustego eeprom, łożysko koła przedniego czy wymiana pływaka pompy w zbiorniku paliwa?
Dwa tygodnie temu nie mogłem odpalić auta. Miałem spalony regulator napięcia i do wymiany komutator. Oddałem alternator do regeneracji, po zamontowaniu wszystkiego do kupy zauważyłem, że właśnie skaczącą wskazówkę poziomu paliwa. Wczoraj włączając klimatyzację zauważyłem, że nie kręci się wentylator (miesiąc temu włączając AC wszystko działało). Teraz sam nie wiem od czego zaczynać?
Postawiłem najpierw na wskaźnik paliwa i chciałbym wiedzieć, czy mam wymienić łożysko, czy robić coś z eeprom, czy w baku grzebać?
A może to "standardowe" objawy jak padnie alternator?
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Adrian
Witam. Mam pytanko. W baku ok 1\4 paliwa, po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu prawie cały bak. Później znowu normalnie 1/4. Ze dwa razy pokazało mi więcej niż jest normalnie. Co się może dziać? Zacina się wskaźnik?
Hej arleta90 przeczytaj wątek od początku.
Jednego rozwiązania nie ma. Każdy użytkownik poradził sobie w różny sposób z tym problemem.
Prawdopodobnie przetarty potencjometr.
Odświeżę temat, może to się komuś z was przyda.
Odkąd kupiłem 75 miałem problem z wskazaniami paliwa. Co uruchomienie silnika albo się dotankowywał sam albo pół baku uciekało - nigdy nie wiedziałem jaki mam rzeczywisty stan, musiałem pilnować km po zatankowaniu do pełna.
Ostatnio jednak zmieniłem łożysko w przednim prawym kole bo wariował mi ABS i co się okazało miało też wpływ na wskazania paliwa.
Od czasu wymiany łożyska wskaźnik paliwa działa normalnie. Może komuś to pomoże, może czasem zamiast wymieniać potencjometry wystarczy na początek zmienić te łożysko.
Jak wiemy wpływa ono na prędkościomierz i właśnie wskazania paliwa.
Pozdrawiam!
Ja wyczyściłem wszystkie możliwe masy, styki i kostki w aucie. Na chwilę obecną wskazanie jest normalne.
jak mi padł kabel czujnika ABS prawego przodu to też zwariował wskaźnik paliwa ale świecił też ABS i TC
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum