No i powiedz mi jeszcze że od 20 lat sa w hamulcach stosowane smary silikonowe? Nie gadaj bzdur że silikonowe smary się nie zapiekają, pracuję z takimi smarami w urządzeniach typu drukarka itp. nie chcesz wiedzieć ile syfu łapie smar silikonowy i jak potrafi się zapiec. prowadnice jak to nazywasz (śruby pływające) były zawsze smarowane miedzią i to nie jest wynalazek PRL. Trochę stary już jestem i co nieco widziałem. A i jeszcze jedno, na jakiej podstawie twierdzisz ze smar miedziany jest droższy od silikonowego?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
SPAMU¦
Wysłany: Nie Cze 25, 2017 16:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie twierdzę że smar miedziany jest droższy.
Co mówili producenci 20 lat temu nie wiem, ale teraz chyba wszyscy odradzają smary miedziane.
Smar silikonowy łapie syf, ale w miejscach w których pracuje nie ma z nim kontaktu-gumki. W innych miejscach(prowadnice klocków jeśli nie mają pracować na sucho) jest smar-pasta(plastilube) która nie łapie syfu. Po prostu trzymam się tego co zaleca producent układu hamulcowego.
Po prostu trzymam się tego co zaleca producent układu hamulcowego.
Chcesz powiedzięć ze Rover takie smary zalecał jak robił swoje auta? no to czekam może gdzieś nie doczytałem.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Tu jest temat 20 letniego prawie rovera a nie producentów klocków, jak nikt w serwisówce nie pisał o takich smarach to czemu mechanik ma je używać? a ty kupując klocki i tarcze szukasz smaru do tego tak? ilu ludzi tak zrobi? czy raczej pójdą i kupią w markecie stary dobry smar miedziany a ty chcesz tu brać roverową nawracać. Są mechaniki co to wiedza i tak robią ale bez przesady szukać smaru jak samemu klocki zmieniasz w starym aucie.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Tu jest temat 20 letniego prawie rovera a nie producentów klocków
*producentów układów hamulcowych montowanych w tym roverze
Każdy robi jak chce, ja tylko piszę jak powinno być "zgodnie ze sztuką". Wszyscy najwięksi producenci mają takie same albo prawie takie same zalecenia, więc dwa smary wystarczą mi do ogarnięcia praktycznie każdego samochodu
To że wielu ludzi robi inaczej słaby argument. Wielu ludzi wstawia rezystorki zamiast poduszek, wielu ludzi jeździ nie zaglądając do hamulców aż przestaną hamować, nie zmienia tarcz zjechanych o 3mm "bo jeszcze coś tam jest", wielu ludzi leje 15W40 "bo silnik stary i czeba lać gensty olej".
Czy to 2-letni czy 20-letni samochód dla mnie bez różnicy, wolę zrobić porządnie, żeby działało sprawnie i niezawodnie, zwłaszcza jeśli nic mnie to nie kosztuje.
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Sob Lip 01, 2017 08:28
nanab napisał/a:
Wielu ludzi wstawia rezystorki zamiast poduszek,
tu akurat się mylisz bo tak robią tylko handlarze, a nie normalni ludzie także zły akurat przykład ale generalnie tak, to że 15 lat temu ktoś coś robił tak a nie inaczej nie znaczy że normy się nie zmieniają i nie należy iść do przodu, nie zagłębiałem się w temat smarów do układy hamulcowego ale mam wrażenie że w tym temacie obaj możecie mieć rację, że można zrobić i tak i tak a źle nie będzie, tylko się boicie tego przyznać sobie chłopaki
Ja nie powiedziałem ze stosowanie nowoczesnych smarów jest złe ale jak nie dostaniesz takiego razem z klockami to kupowanie specjalnego smaru podejrzewam że w ilosci nadmiernej jak na 1 czy 2 zmiany klocków jest nieopłacalne. Miedziany smar większość ma w garażu i używa również do innych celów.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum