Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] cykliczne tacie (hamulec ręczny)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] cykliczne tacie (hamulec ręczny)
Autor Wiadomość
MARCONI13 



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 35
Skąd: POZNAŃ



  Wysłany: Wto Sie 01, 2017 09:42   [R75] cykliczne tacie (hamulec ręczny)
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Witam.Problem polega na cyklicznym tarciu od strony wewnętrznej tarczo-bebnów przy obydwu kołach. Tarczo-bębny wymienione na nowe,klocki również,regulacja rozpierakami na 2-ząbek,i trze.Moje pytanie :czy poluzowujac śrubę w tunelu srodkowym nie powodujemy czasem odwodzenie szczęk hamulcowych od bębna,a skręcając ja krócej-dociskamy jedną stroną szczęki do bębna ??
Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 01, 2017 09:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 01, 2017 15:34   

Możesz mieć pordzewiałe tarcze kotwiczne i mogło ci zgiąć śrubę na której mocuje się szczęki sprawdź to w jakim są stanie, i czy tarcza kotwiczna nie przegniła. Co do regulacji szczęki reguluje się w bębnach w środku zdejmujesz koło i szukasz przez otwór szpili zębatki regulującej jest na górze bębna śrubokrętem płaskim regulujesz kręcąc na du luzujesz szczęki kręcąc do góry podciągasz. I robisz tak naciągasz aż koło się zablokuje (dźwignia spuszczona) i potem trochę luzujesz tak żeby koło się dosyć swobodnie kręciło ale nie może być za lekko i tyle oba koła tak samo i sprawdzi jak łapią koła jak podnosisz dźwignię i tyle cała mecyja.
_________________
:pisze:
 
 
MARCONI13 



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 35
Skąd: POZNAŃ



Wysłany: Wto Sie 01, 2017 17:40   

Witam ponownie.
Z całym szacunkiem adam dla Twojej chęci pomocy w rozwikłaniu problemu,ale mnie wyłącznie interesuje sprawa poluzowania bądż podciągnięcia linki do ręcznego,tej w tunelu przy dżwigni.
Sięgam wstecz pamięcią,i mocno mnie się wydaje,że kiedyś gdy nie miałem wystarczająco dobrego "ręcznego",podkręciłem śrubę regulacyjną dosyć mocno.Ręczny był wystarczajaco mocny.Z resztą regulacji dałem sobie spokój-tym bardziej że mam automat.Ale wtedy nic nie tarło.Nasuwa się pytanie czy zluzowując śrubę regulacyjną przy dżwigni ręcznego(nie chce mi sie jak nie wiem co demontować tunelu)-pozbędę się problemu :?: :?: :?:
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 01, 2017 17:45   

Sprawdź, to tylko kilka minut poświęconych na pracę.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 01, 2017 18:06   

MARCONI13 napisał/a:
Witam ponownie.
Z całym szacunkiem adam dla Twojej chęci pomocy w rozwikłaniu problemu,ale mnie wyłącznie interesuje sprawa poluzowania bądż podciągnięcia linki do ręcznego,tej w tunelu przy dżwigni.

Według mnie nie nie to nie jest droga do rozwiązania problemu ale, zrobisz jak zechcesz :P Wiem bo coś o tym bo sam miałem kiedyś taki dźwięk. Ja bym zaczął od tego po prosu żeby podnieść auto i sobaczyć jak się koła kręcą czy lekko czy ciężko, czy coś ociera.
_________________
:pisze:
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 01, 2017 22:59   

Poluzowanie śruby nic nie da. Tak jak Adam pisze u góry masz aluminiowy regulator. A na dole jest mechanizm dźwigni, Który przekłada ruch linki na rozpieranie szczęk. Zbudujesz linki ale szczęki nie ciągną sie dalej bo nie maja gdzie.

Jesli zmieniłeś garażowany. Dawałem Nowe szczęki hamulcowe i sprężynki jedną ze sprężyn mogła być za długa i nie cofa odpowiednio szczęk
_________________
75 Red Edition
 
 
MARCONI13 



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 35
Skąd: POZNAŃ



Wysłany: Sro Sie 02, 2017 17:44   [R75] cykliczne tacie (hamulec ręczny)

Witam.Dzisiaj poluzowywałem linkę przy dżwigni ręcznego z 4cm na zalecane 2,3 cm-(dojście przez zdjęcie nakładki rękojeści ręcznego wraz ze skórą i plastyczkiem) -jest o niebo lepiej ,ale dżwięk tarcia cyklicznego przy prawym kole pozostał,trochę mniejszy.Łożysko-cisza,tarcza kotwiczna ,jak nówka,sprężynki odmuchane sprężonym powietrzem,delikatnie przesmarowane.Boję się że mogą to być,tak jak wzmiankowaliście wcześniej skrzywione śruby mocujące mechanizm szczęk.Boję się to ruszać,bo jak te sprężynusie się wysypią ,to nie wiem czy sobie z tym poradzę ......? No ale co potem,prostuje się te śruby ,czy wymienia ? A nie ma tam przypadkiem na tych srubach mini-dystansów,a bez nich szczęki trą całym obwodem po tarczy ?

Pozdrawiam
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 02, 2017 19:49   

Wymieniałeś szczęki więc zobacz czy tarczo bęben wewnątrz nie ma grubego nagaru po starych zdezelowanych szczękach jak ma to trzeba to obstukać młotkiem. Te śruby naprostuj gdyby były zgięte lub kup zestaw naprawczy ręcznego tylko poczytaj o tym tutaj: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=946067&highlight=#946067. Nie ma dystansów cały zestaw to szczęki 2 sprężynki naciągowe 2 śruby i 2 sprężynki na śruby i tyle. Tarcza może być "jak nówka" ale zobacz czy gniazda śrub nie są przegnite albo za duże musisz całość rozebrać żeby to zobaczyć.
_________________
:pisze:
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 03, 2017 08:05   

U mnie taki problem był jak zmieniłem felgi i śruby od kół były za długie. Wtedy śruba tarła o mechanizm ręcznego. Sprawdź śruby czy nie są 'zeszlifowane'/wybłyszczone w 1 miejscu.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
MARCONI13 



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 35
Skąd: POZNAŃ



Wysłany: Sob Sie 05, 2017 20:20   

Witam wszystkich.Problem okazał się większy niż zakładałem,lecz do ogarnięcia.Mianowicie dzisiaj zabrałem się do inspekcji hamulca pomocniczego.Co sie okazało,z jednej i jak się okazało póżniej z drugiej strony otwory pod nazwijmy to śruby ustalające mechanizmu szczęk,niestety skorodowane tak ,że "nie trzymały" .Szczęki chodziły w bębnach,i zebrały okładziny w różnych miejscach-stąd między innymi ten cykliczny hałas.Szczęki oczywiście muszę mieć nowe.Również najlepiej jak bym miał nowe tarcze kotwiczne,ale mam mnóstwo wyjazdów,i zaadaptowałem w miejsce śrub ustalających ze sprężynami odpowiedniej długości śruby M5 z podkładkami z drugiej strony tarczy kotwicznej.(pasują)
Czekam na szczęki,i na niezbyt słoneczy dzionek ,żeby to jeszcze raz przećwiczyć.
Pozdrawiam wszystkich i wielkie dzięki za wszystkie dobre rady. :papa:
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sob Sie 05, 2017 20:44   

Przerabiałem ten sam temat na zwykłej śrubie z nakrętką przejeździłem jakieś 7 miesięcy i wszystko było ok :D no ale wpadły odpicowane tarcze to zmieniłem na ori :D Jak będziesz wymieniał tarcze kotwiczne to może być problem żeby z tulei tarczy wyjąć linkę ręcznego ale jest na to sposób zwłaszcza jak stare tarcze są już do niczego to można szybciej ;D
_________________
:pisze:
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 629
Skąd: Gliwice



Wysłany: Sob Sie 05, 2017 20:47   

Nie musisz wymieniać szczęk, to tylko hamulec pomocniczy, jak sam napisałeś.
Jeżeli grubość okładzin jest ok i masz na nich tylko takie jakby skośne nacięcia, to pozostaw.
Też mam skorodowane tak, że "nie trzymały" i zrobiłem tak jak Ty, na śruby.
Ręczny trzyma, aż wycofało mnie z rolek na przeglądzie.
Tylko dobrze wyreguluj.
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Hamulec ręczny
radek9203 Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Sty 05, 2014 23:59
automechanik
Brak nowych postów [R75] Hamulec ręczny
krist Rover serii 75, MG ZT 19 Nie Maj 09, 2021 09:16
Sharki005
Brak nowych postów [R75] Hamulec ręczny
piotr1972 Rover serii 75, MG ZT 11 Nie Lis 15, 2009 14:39
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Hamulec ręczny
Trebor75 Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Mar 18, 2009 11:08
Dziadek
Brak nowych postów [R75] Hamulec ręczny
szopek73 Rover serii 75, MG ZT 64 Nie Maj 10, 2015 19:04
rafalmis1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink