Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] problem z zawieszeniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] problem z zawieszeniem
Autor Wiadomość
mechtron 



Dołączył: 14 Paź 2017
Posty: 10



  Wysłany: Sob Paź 14, 2017 15:17   [R45] problem z zawieszeniem
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam, mam problem z zawieszeniem po prawej stronie mojego roverka, był strasznie obniżony że wręcz na większych nierównościach naszych pięknych dróg ocierał zderzakiem. Zabrałem się za wymianę amortyzatorów i sprężyn, lecz po wymianie prawa strona była dalej w tej samej pozycji.. co robić panowie? czy to może być wina wahacza górnego? proszę o szybką pomoc.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 14, 2017 15:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Koder
[Usunięty]






Wysłany: Sob Paź 14, 2017 20:01   

Hmm. Mało danych.
Strasznie nisko wisi... z tego nikt Ci niczego nie wywróży.
Zwis taki, że - jak mówisz - zderzak przyciera to nie byle co, bałbym się tym jeździć.
Wymieniałeś amorki i sprężyny i niczego podejrzanego nie zauważyłeś?
Nic cię nie zastanowiło?
Proponuję zdjąć koło, i dokładnie wszystko obejrzeć.
 
 
mechtron 



Dołączył: 14 Paź 2017
Posty: 10



Wysłany: Sob Paź 14, 2017 20:22   

Jedyne co mnie zaniepokoiło to różniący się nieco sworzeń wahacza górnego i jest ewidentnie mocniej zużyty, ale czy górny wahacz tak mocno wpływałby na wysokosc całego prawego zawieszenia?
 
 
Koder
[Usunięty]






Wysłany: Nie Paź 15, 2017 07:34   

W dużym uproszczeniu mówiąc, samochód stoi na dolnych wahaczach i amortyzatorach (przynajmniej w tym przypadku), górne do tego nic nie mają. utrzymują zwrotnice pod odpowiednim kątem.
Najczęstszą przyczyną "opadnięcia" jest mocno osłabiona lub pęknięta sprężyna - ale mówisz że wymieniłeś...
Może też być skrzywiony wahacz (dolny), ale to musiałoby być bardzo duże skrzywienie, więc pewnie wpłynęłoby na geometrię, co byłoby odczuwalne w czasie jazdy (np. ściąganie w którąś stronę).
Wjedź na kanał i na spokojnie porównaj obie strony - muszą być identyczne.
 
 
mechtron 



Dołączył: 14 Paź 2017
Posty: 10



Wysłany: Nie Paź 15, 2017 09:28   

Dzisiaj wyjechałem na kanał i zauważyłem pewna rzecz, ostatnio wyminilem sworzeń dolnego wahacza w prawej strony właśnie i okazało się że wahacz na nowym sworzniu wisi niżej, nie jest to wielka różnica może około 10mm, czy to ma tak duży wpływ na rozkład masy przedniego zawieszenia? Dodam również że wahacze dolne są proste
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Paź 15, 2017 18:43   

mechtron, Czemu wymieniłeś sworzeń dolny tylko jeden ? :-|

A nie masz czasem nie tego sworznia co trzeba. Do Diesla są grubsze i od Benzyny nie pasują !
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
mechtron 



Dołączył: 14 Paź 2017
Posty: 10



Wysłany: Pon Paź 16, 2017 05:11   

Sworzeń do modelu diesla tego roverka jest ciężko dostępny, jest na pewno odpowiedni ponieważ sciagalem go z połowy polski, sworznie do Rovera 45 td są zle katologowane, zamawiałem 3 z rzędu w sklepie motoryzacyjnym, wszystkie były albo za wąskie albo zbyt krótkie, pan z sklepu polkiego specjalizującym się w częściach do roverkow poinformował mnie że takie problemy z tymi sworzniami do tego modelu niestety są i będą. Wracając do tematu, czy różnica odległości zwrotnica-wahacz dolny na odcinku sworznia przekłada się na wysokość zawieszenia? A i wyminilem jeden ponieważ taki sworzeń można dostać tylko oryginalny więc taka przyjemność kosztuje 150zl
Ostatnio zmieniony przez mechtron Pon Paź 16, 2017 09:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Paź 16, 2017 09:49   

Sworzeń akurat nie jest ciężko dostępny od Rts lub 555 bez problemu można dostać :-) trzeba tylko nr katalogowy znać.

masz jakieś zdjęcia jak to leży ? Sprezyny masz na pewno odpowiednie ?
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
mechtron 



Dołączył: 14 Paź 2017
Posty: 10



Wysłany: Pon Paź 16, 2017 10:40   

Mówi pan teraz o sworzniach do roveru 45/400 dla modeli z silnikami benzynowymi, do modeli diesla sa to sworznie wciskane znacznie większe , bez zabezpieczeń w postaci zegera. Amortyzatory na pewno są odpowiednie.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Paź 16, 2017 12:29   

Mowie o dieslu. Benzynę to mają wszędzie i taka dostanie jak powyżej zostało stwierdzone.

Ja u siebie wymieniałem cale przednie zawieszenie w 45 2.0 itd i wszystko dostałem bez problemu. Trzeba na forum poszukać co pasuje. :-)

W sumie sprężyny są ważne żeby nie było ze masz jakiś jeden od benzyny ?
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
mechtron 



Dołączył: 14 Paź 2017
Posty: 10



Wysłany: Pon Paź 16, 2017 14:03   

kupowałem cały komplet amorków i sprężyn wiec są identyczne, jutro zostanie wymieniony sworzeń dolnego wahacza i dam znać czy problem znikł. wrzucam zdj poniżej jak wyglądają oba sworznie:
https://zapodaj.net/623b875ed4861.jpg.html
https://zapodaj.net/7972279407a69.jpg.html
na zdjęciach widać ze jeden sworzeń łapie bliżej zwrotnice. czekam na opinie.
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Pon Paź 16, 2017 15:44   

A co tam jest dane przy starym sworzniu? Jeszcze jedna nakrętka? Ktoś założył sworzeń od małego silnika,czyli ma za cienki stożek,ma luzy w gnieździe wahacza i za głęboko wchodzi.

[ Dodano: Pon Paź 16, 2017 16:35 ]
A kłopotu ze sworzniami nie ma żadnego :) , pasuje od Civic VII

[ Dodano: Pon Paź 16, 2017 16:44 ]
nr fabryczny firmy 555 J14008
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Paź 16, 2017 16:19   

Cytat:
Kupiłem te RTS 93.06626 przez allegro i zobaczymy co to warta :wink: Podawali pod tym nr jedynie ze to do 1.8 i 2.0 silników oraz V6.


Takie o to ja mam :-) I są dość cenowo atrakcyjne.

[ Dodano: Pon Paź 16, 2017 17:19 ]
A z tych fot to nowy sworzen jest na tym kole co za bardzo ociera ? Wygląda jak by nie ten sworzeń :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
mechtron 



Dołączył: 14 Paź 2017
Posty: 10



Wysłany: Pon Paź 16, 2017 16:50   

stary sworzeń był identyczny , widać że był tam od nowości auta i porównując wymiaro i wizualnie, taki sam.
sworzeń zamawiałem z tej strony:
http://allegro.pl/rover-4...6820318830.html
 
 
Koder
[Usunięty]






Wysłany: Pon Paź 16, 2017 18:20   

Remigiusz napisał/a:
...Wygląda jak by nie ten sworzeń :neutral:

Tak. Nie ten, albo ze zwrotnicą coś nie tak - wyrobione gniazdo sworznia, albo (co gorsze) pęknięte, i dlatego wpuszcza sworzeń tak głęboko.
To oczywiście tylko gdybanie bo jedyne na czym można się oprzeć to fakt, że kolega uparcie twierdzi, że wszystkie wymieniane części są dokładnie jak trzeba itd... a jednak wynik tych wymian nie jest "jak trzeba".
Kiedy pojawił się ten "zwis", albo, kiedy go zauważyłeś, po wymianie czego?
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Pon Paź 16, 2017 18:56   

O matko .... sworzeń za 149 zł ? To on chyba jest z dodatkiem złota :) ,albo magiczny napis MG jest tyle wart :) . Japońskie 555 kosztuje około 70 zł.
 
 
mechtron 



Dołączył: 14 Paź 2017
Posty: 10



Wysłany: Pon Paź 16, 2017 19:17   

cała sytuacja z opadniętą prawą stroną zaczęła się gdy kupiłem auto, po 2 tygodniach gdy po prostu wyjeżdżałem z parkingu nakrętka z sworznia po prostu się odkręciła, na szczęście obok był mechanik który mi ten sworzeń na tym parkingu przykręcił dla pewności dwiema nakrętkami, potem auto było niżej z tej prawej strony właśnie ale wtedy jeszcze nie było tak źle, po 4 tygodniach urwał się kolejny, szukając wszędzie sworznie to albo miały zbyt małą średnice dolnego stożka lub były za krótkie przy górnej części, link który podesłałem to z pewnością jest sworzeń pasujący do tego modelu auta, być może zwrotnice mają inne gniazdo na sworznie niż inne 45-iątki? nawet w motoryzacyjnym panowie głowili się nad tym problemem. Podczas wciskania sworznia nowego pasował idealnie więc chyba mój rover to chyba jakiś specjalny wyjątek albo błąd w produkcji :mrgreen:
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Paź 16, 2017 19:51   

albo zwrotnicę masz nie taką jak trzeba
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
mechtron 



Dołączył: 14 Paź 2017
Posty: 10



Wysłany: Wto Paź 17, 2017 05:06   

Gdyby jedna się różniła to ok ale obydwie? Dzisiaj przyjdzie nowy sworzeń, zamontuje i się okaże jak będzie, może przynajmniej się wyrówna przednie zawieszenie do jednej plaszczyzny.
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Wto Paź 17, 2017 10:40   

Albo masz wybity otwór na sworzeń ,lub pęknięta zwrotnica, albo za mała średnica sworznia. Innej możliwości nie widzę :) .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r416 99r] problem z zawieszeniem
lleewwyy Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Lip 15, 2012 21:35
truten23
Brak nowych postów [r420] Problem z zawieszeniem - czy jest ?
haxigi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Sro Cze 27, 2012 23:39
kuba227d
Brak nowych postów [rover400 2.0di] problem z zawieszeniem przód
aga_arturM Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Sie 25, 2010 20:23
praktis
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [rover400] problem z tylnym zawieszeniem
sobek0075 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Paź 13, 2012 16:00
Adrian
Brak nowych postów [R420] Problem z zawieszeniem i kierownicą
lysy_vet Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Sob Lis 27, 2010 15:36
lysy_vet



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink