Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Awaria centralnego zamka
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Awaria centralnego zamka
Autor Wiadomość
29centy 




Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 13
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Sie 19, 2010 20:29   

Niestety nadal kicha. Naprawiłem drugi pilot który był uszkodzony(oderwany mikro styk-przylutowałem), wymieniłem w nim baterie na nową i zsynchronizowałem.
Dalej to samo,czyli oba piloty otwierają ale nie zamykają. Komunikacja po wciśnięciu przycisku zamykania jest, bo klakson daje krótki sygnał.
Sprawdziłem wszystkie drzwi i klapy na reakcję zapalenia światła i jest ok.
Myślę że problem tkwi w którejś centralce.
Czekam na Wasze sugestie. Chętnie sprawdzę wszystkie opcje.

Jeśli ktoś zna specjalistę od tego typu elektroniki to proszę o kontakt (najlepiej woj. lubelskie)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 19, 2010 20:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Sie 21, 2010 06:05   

29centy napisał/a:
Sprawdziłem wszystkie drzwi i klapy na reakcję zapalenia światła i jest ok.
Myślę że problem tkwi w którejś centralce.
29centy, jak już wcześniej pisałem, silniczkiem do otwierania/zamykania zamka steruje centralka BCU. Są trzy przypadki gdy BCU nie daje sygnału silniczkom do zamknięcia zamków po otrzymaniu sygnału z odbiornika pilota i ostrzega dźwiękiem.Pierwszy, to jak zadziała układ zabezpieczający silniczki przed przegrzaniem (rzadki przypadek ), drugi jak są uchylone drzwi kierowcy i trzeci, jak jest kluczyk w stacyjce .Może trzeba sprawdzić stacyjkę/immobiliser ?, bo najbardziej pasuje mi do przyczyny usterki, chociaż mogą być też inne (np. instalacja k-bus, sterownik BCU ).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
29centy 




Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 13
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Sie 23, 2010 20:08   

SeniorA napisał/a:
Może trzeba sprawdzić stacyjkę/immobiliser ?, bo najbardziej pasuje mi do przyczyny usterki, chociaż mogą być też inne (np. instalacja k-bus, sterownik BCU ).

Wyjąłem grot z kluczyka żeby sprawdzić immo. Wygląda że immo działa poprawnie bo po przekręceniu zapłonu pojawił się log o zablokowanym silniku.
Ktoś pisał w innych postach że komputer główny zapisuje usterki zamka. Czy to prawda?
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Sie 23, 2010 20:43   

maska może siać takie jaja , jeśli w jedną stronę działa to bcu będzie dobre.

[ Dodano: Pon Sie 23, 2010 21:43 ]
porozpinaj wtyczki w drzwiach , i ptraktuj je jakimś spreyem.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
29centy 




Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 13
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Paź 19, 2010 21:39   

Po przerwie powracam do nadal nierozwiązanego problemu z centralnym zamkiem. Diagnostyka Testbookiem nie wykazała błędów w działaniu zamków. Okazało sie że po rozłączeniu akumulatora i ponownym podłączeniu centralny zamek działa poprawnie z pilota otwiera i zamyka drzwi uzbrajając alarm, lecz tylko do czasu włączenia zapłonu. Po tym fakcje znowu przestaje działać powracając do stanu jak opisałem w poprzednich postach. Pokusiłem się na wymianę sterownika komfortu, lecz na nowym jest to samo.

Czy w układzie zamków jest jeszcze jakiś sterownik?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Paź 19, 2010 22:04   

29centy napisał/a:
Komunikacja po wciśnięciu przycisku zamykania jest, bo klakson daje krótki sygnał.
Sprawdziłem wszystkie drzwi i klapy na reakcję zapalenia światła i jest ok.
Otwarcie/niezamknięcie przedniej maski nie włącza światła w kabinie. Kontrolka na desce oczywiście będzie świecić oraz będzie sygnał alarmem niezamknięcia wszystkich "drzwi" przy próbie uzbrojenia alarmu z pilota jak i z kluczyka. Drzwi w samej kabinie mimo tego zamknie/zablokuje.
 
 
29centy 




Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 13
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Paź 19, 2010 22:29   

Po resecie akumulatorem mogę otworzyć przednią klapę, a po zamknięciu daje się zamknąć pilotem bez problemu do czasu włączenia zapłonu. Nawet nie koniecznie zapłon tylko kluczyk w pierwsze położenie gdzie aktywna zostaje elektryka np.radio.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Paź 21, 2010 08:24   

Mam też ta usterke i zamykam auto przez tylne drzwi ale jeszcze z problemem nie miałem czasu sie zmierzyć. Co ciekawe na zlot ogólnopolski naprawił mi sie a po zlocie znowu zdechl i mam wrazenie ze moja usterka zależy od temperatury w aucie /na zewnatrz bo czasem jak jest cieplo to dziala normalnie.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
ARTUR1983 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 177

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 14, 2018 15:14   

Nie będę zakładał nowego tematu ale jakoś nie znalazłem mojej przypadłości.
Ewentualnie proszę podrzucić linkiem jeśli był to sobie poczytam.

U mnie przestał reagować na pilota- bateria ok.
Od środka przyciskiem koło awaryjnych zamknę auto z pilota nadal nie .

Odpiąłem akumulator i jak z powrotem zakładałem klema to po podaniu prądu opuściły się wszystkie szyby tak samo się dzieje jak otwieram auto kluczykiem. Jednak z kluczyka nie mogę go zamknąć .


Czy konkretnie można stwierdzić co jest problemem?

Czy toafem mogę skasować opcję opuszczania szyb podczas otwierania z kluczyka?


EDIT: Dzisiaj nie mogę otworzyć auta nawet przekręcając kluczyk.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lut 16, 2018 23:14   

ARTUR1983 napisał/a:
Nie będę zakładał nowego tematu ale jakoś nie znalazłem mojej przypadłości.
Ewentualnie proszę podrzucić linkiem jeśli był to sobie poczytam.

Na szukanie swoich postów nie mam czasu, ale o tym już pisałem - miałem to ;)

ARTUR1983 napisał/a:
U mnie przestał reagować na pilota- bateria ok.
Od środka przyciskiem koło awaryjnych zamknę auto z pilota nadal nie .

Odepnij zamek (w drzwiach kierowcy) od instalacji. I sprawdź czy ożyły inne funkcje.

ARTUR1983 napisał/a:
Odpiąłem akumulator i jak z powrotem zakładałem klema to po podaniu prądu opuściły się wszystkie szyby tak samo się dzieje jak otwieram auto kluczykiem. Jednak z kluczyka nie mogę go zamknąć .

Natychmiast po czy z jakąś zwłoką kilku sekund?
Być może masz problem z kasetą, bębenkiem, ryglem, zamkiem... odłącz zamek i sprawdź czy ustanie problem.

ARTUR1983 napisał/a:
Czy konkretnie można stwierdzić co jest problemem?

Konkretnie problem jest z zamykaniem/otwieraniem ;)

ARTUR1983 napisał/a:
Czy toafem mogę skasować opcję opuszczania szyb podczas otwierania z kluczyka?

Możesz włączyć/wyłączyć opcję.

ARTUR1983 napisał/a:
EDIT: Dzisiaj nie mogę otworzyć auta nawet przekręcając kluczyk.

Zesrało się. Wkładka, bębenek, koszyczek... bez rozebrania nic się nie dowiemy. Dodatkowo mógł się zjarać bezpiecznik. Bagażnik da się kluczykiem otworzyć? Reaguje na lekkie przekręcenie i otwiera czy trzeba mechanicznie przy użyciu większej siły?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sob Lut 17, 2018 21:37   

Panowie, jak to w końcu jest z tym pilotem bo nigdy przez tyle lat nie zwracałem na to uwagi- dioda po naciśnięciu jednego z dwóch przycisków w pilocie ma świecić czy migać? Dzisiaj dopadł mnie podobny problem j.w. i auto kompletnie nie reagowało na pilota. Wymieniłem baterię na kupioną w przydrożnym sklepie, ale mam do niej zastrzeżenia bo woltomierz pokazuje 2,4V . Dioda miga przy wciśniętym, a autko milczy. Próbowałem synchronizować, ale zero reakcji. Czyżby wina odbiornika?
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Lut 18, 2018 10:50   

Drogi dziadku, bateria w powinna być CR2032 i musi mieć min. 3v
Po naciśnięciu i trzymaniu guzika dioda powinna na chwilę zaświecić potem zgasnąć i zacząć pulsacyjnie mrugać, nie świeci się na stałe. Dotyczy to obu przycisków.

Problemem braku komunikacji może być ugnity Receiver (odbiornik) lub uszkodzony pilot.
Ale na początku zmień baterię na taką, która daje 3v.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Lut 22, 2018 11:53   

...i taką odpowiedź można uznać za wzorcową! Dziękuję serdecznie. Zacznę od baterii.

[ Dodano: Czw Lut 22, 2018 11:53 ]
Jeżeli nagle przestał działać centralny zamek z pilota, ale działa otwieranie kluczykiem i przyciskiem obok świateł awaryjnych to zanim pobiegniesz do sklepu kupić nowego Roverka wypróbuj poniższą procedurę.

Sprawdzenie pilota (nadajnika) w kluczyku:
1- ustaw jakieś starego typu radio z antenką na fale długie (częstotliwość obojętna),
2- dotykając pilotem do obudowy radyjka naciskaj przyciski otwierania i zamykania,
3- w głośniku powinien być słyszalny charakterystyczny trzask lub brzęczenie.
Powyższe świadczy o tym że pilot wysyła sygnał, jednak brak dźwięku nie przesądza jeszcze o uwalonym pilocie.

Niezależnie od wyniku spróbuj spowrotem nawiązać połączenie pilot-receiver:
1- otwórz drzwi kluczykiem i pozostaw otwarte,
2- odłącz klemę akumulatora na 10 minut,
3- podłącz akumulator,
4- zamknij drzwi kluczykiem żeby aktywować autoalarm,
5- odczekaj kilkanaście sekund i otwórz autko pilotem,
6- jeśli nie zadziała to jednak kup nowego Roverka.

U mnie zadziałało po tej procedurze, mimo że wcześniej kombinowałem Toaf-em i kasowałem wszystkie błędy- bez powodzenia. Nie działał też stek wyzwisk ani próby synchronizacji pilota. Czas poświęcony na ewentualne wymontowanie odbiornika mogę spożytkować na wznioślejsze cele :grin: .
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Pilot centralnego zamka
niqel Rover serii 75, MG ZT 13 Pon Sty 18, 2010 20:31
niqel
Brak nowych postów [R75] Sterownik centralnego zamka
piotr1972 Rover serii 75, MG ZT 55 Sob Maj 06, 2017 01:28
MaReK
Brak nowych postów [R75] Schemat zamka centralnego
Colin1488 Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Lip 14, 2009 19:16
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Siłownik centralnego zamka
satan Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Maj 02, 2008 08:55
rafalg
Brak nowych postów [R75] dźwięk zamka centralnego
markozalko Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Mar 31, 2011 20:01
markozalko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink