Niestety nadal kicha. Naprawiłem drugi pilot który był uszkodzony(oderwany mikro styk-przylutowałem), wymieniłem w nim baterie na nową i zsynchronizowałem.
Dalej to samo,czyli oba piloty otwierają ale nie zamykają. Komunikacja po wciśnięciu przycisku zamykania jest, bo klakson daje krótki sygnał.
Sprawdziłem wszystkie drzwi i klapy na reakcję zapalenia światła i jest ok.
Myślę że problem tkwi w którejś centralce.
Czekam na Wasze sugestie. Chętnie sprawdzę wszystkie opcje.
Jeśli ktoś zna specjalistę od tego typu elektroniki to proszę o kontakt (najlepiej woj. lubelskie)
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sie 19, 2010 20:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Sie 21, 2010 06:05
29centy napisał/a:
Sprawdziłem wszystkie drzwi i klapy na reakcję zapalenia światła i jest ok.
Myślę że problem tkwi w którejś centralce.
29centy, jak już wcześniej pisałem, silniczkiem do otwierania/zamykania zamka steruje centralka BCU. Są trzy przypadki gdy BCU nie daje sygnału silniczkom do zamknięcia zamków po otrzymaniu sygnału z odbiornika pilota i ostrzega dźwiękiem.Pierwszy, to jak zadziała układ zabezpieczający silniczki przed przegrzaniem (rzadki przypadek ), drugi jak są uchylone drzwi kierowcy i trzeci, jak jest kluczyk w stacyjce .Może trzeba sprawdzić stacyjkę/immobiliser ?, bo najbardziej pasuje mi do przyczyny usterki, chociaż mogą być też inne (np. instalacja k-bus, sterownik BCU ).
Może trzeba sprawdzić stacyjkę/immobiliser ?, bo najbardziej pasuje mi do przyczyny usterki, chociaż mogą być też inne (np. instalacja k-bus, sterownik BCU ).
Wyjąłem grot z kluczyka żeby sprawdzić immo. Wygląda że immo działa poprawnie bo po przekręceniu zapłonu pojawił się log o zablokowanym silniku.
Ktoś pisał w innych postach że komputer główny zapisuje usterki zamka. Czy to prawda?
Po przerwie powracam do nadal nierozwiązanego problemu z centralnym zamkiem. Diagnostyka Testbookiem nie wykazała błędów w działaniu zamków. Okazało sie że po rozłączeniu akumulatora i ponownym podłączeniu centralny zamek działa poprawnie z pilota otwiera i zamyka drzwi uzbrajając alarm, lecz tylko do czasu włączenia zapłonu. Po tym fakcje znowu przestaje działać powracając do stanu jak opisałem w poprzednich postach. Pokusiłem się na wymianę sterownika komfortu, lecz na nowym jest to samo.
Czy w układzie zamków jest jeszcze jakiś sterownik?
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Paź 19, 2010 22:04
29centy napisał/a:
Komunikacja po wciśnięciu przycisku zamykania jest, bo klakson daje krótki sygnał.
Sprawdziłem wszystkie drzwi i klapy na reakcję zapalenia światła i jest ok.
Otwarcie/niezamknięcie przedniej maski nie włącza światła w kabinie. Kontrolka na desce oczywiście będzie świecić oraz będzie sygnał alarmem niezamknięcia wszystkich "drzwi" przy próbie uzbrojenia alarmu z pilota jak i z kluczyka. Drzwi w samej kabinie mimo tego zamknie/zablokuje.
Po resecie akumulatorem mogę otworzyć przednią klapę, a po zamknięciu daje się zamknąć pilotem bez problemu do czasu włączenia zapłonu. Nawet nie koniecznie zapłon tylko kluczyk w pierwsze położenie gdzie aktywna zostaje elektryka np.radio.
Mam też ta usterke i zamykam auto przez tylne drzwi ale jeszcze z problemem nie miałem czasu sie zmierzyć. Co ciekawe na zlot ogólnopolski naprawił mi sie a po zlocie znowu zdechl i mam wrazenie ze moja usterka zależy od temperatury w aucie /na zewnatrz bo czasem jak jest cieplo to dziala normalnie.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie będę zakładał nowego tematu ale jakoś nie znalazłem mojej przypadłości.
Ewentualnie proszę podrzucić linkiem jeśli był to sobie poczytam.
U mnie przestał reagować na pilota- bateria ok.
Od środka przyciskiem koło awaryjnych zamknę auto z pilota nadal nie .
Odpiąłem akumulator i jak z powrotem zakładałem klema to po podaniu prądu opuściły się wszystkie szyby tak samo się dzieje jak otwieram auto kluczykiem. Jednak z kluczyka nie mogę go zamknąć .
Czy konkretnie można stwierdzić co jest problemem?
Czy toafem mogę skasować opcję opuszczania szyb podczas otwierania z kluczyka?
EDIT: Dzisiaj nie mogę otworzyć auta nawet przekręcając kluczyk.
Nie będę zakładał nowego tematu ale jakoś nie znalazłem mojej przypadłości.
Ewentualnie proszę podrzucić linkiem jeśli był to sobie poczytam.
Na szukanie swoich postów nie mam czasu, ale o tym już pisałem - miałem to
ARTUR1983 napisał/a:
U mnie przestał reagować na pilota- bateria ok.
Od środka przyciskiem koło awaryjnych zamknę auto z pilota nadal nie .
Odepnij zamek (w drzwiach kierowcy) od instalacji. I sprawdź czy ożyły inne funkcje.
ARTUR1983 napisał/a:
Odpiąłem akumulator i jak z powrotem zakładałem klema to po podaniu prądu opuściły się wszystkie szyby tak samo się dzieje jak otwieram auto kluczykiem. Jednak z kluczyka nie mogę go zamknąć .
Natychmiast po czy z jakąś zwłoką kilku sekund?
Być może masz problem z kasetą, bębenkiem, ryglem, zamkiem... odłącz zamek i sprawdź czy ustanie problem.
ARTUR1983 napisał/a:
Czy konkretnie można stwierdzić co jest problemem?
Konkretnie problem jest z zamykaniem/otwieraniem
ARTUR1983 napisał/a:
Czy toafem mogę skasować opcję opuszczania szyb podczas otwierania z kluczyka?
Możesz włączyć/wyłączyć opcję.
ARTUR1983 napisał/a:
EDIT: Dzisiaj nie mogę otworzyć auta nawet przekręcając kluczyk.
Zesrało się. Wkładka, bębenek, koszyczek... bez rozebrania nic się nie dowiemy. Dodatkowo mógł się zjarać bezpiecznik. Bagażnik da się kluczykiem otworzyć? Reaguje na lekkie przekręcenie i otwiera czy trzeba mechanicznie przy użyciu większej siły?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sob Lut 17, 2018 21:37
Panowie, jak to w końcu jest z tym pilotem bo nigdy przez tyle lat nie zwracałem na to uwagi- dioda po naciśnięciu jednego z dwóch przycisków w pilocie ma świecić czy migać? Dzisiaj dopadł mnie podobny problem j.w. i auto kompletnie nie reagowało na pilota. Wymieniłem baterię na kupioną w przydrożnym sklepie, ale mam do niej zastrzeżenia bo woltomierz pokazuje 2,4V . Dioda miga przy wciśniętym, a autko milczy. Próbowałem synchronizować, ale zero reakcji. Czyżby wina odbiornika?
Drogi dziadku, bateria w powinna być CR2032 i musi mieć min. 3v
Po naciśnięciu i trzymaniu guzika dioda powinna na chwilę zaświecić potem zgasnąć i zacząć pulsacyjnie mrugać, nie świeci się na stałe. Dotyczy to obu przycisków.
Problemem braku komunikacji może być ugnity Receiver (odbiornik) lub uszkodzony pilot.
Ale na początku zmień baterię na taką, która daje 3v.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Czw Lut 22, 2018 11:53
...i taką odpowiedź można uznać za wzorcową! Dziękuję serdecznie. Zacznę od baterii.
[ Dodano: Czw Lut 22, 2018 11:53 ]
Jeżeli nagle przestał działać centralny zamek z pilota, ale działa otwieranie kluczykiem i przyciskiem obok świateł awaryjnych to zanim pobiegniesz do sklepu kupić nowego Roverka wypróbuj poniższą procedurę.
Sprawdzenie pilota (nadajnika) w kluczyku:
1- ustaw jakieś starego typu radio z antenką na fale długie (częstotliwość obojętna),
2- dotykając pilotem do obudowy radyjka naciskaj przyciski otwierania i zamykania,
3- w głośniku powinien być słyszalny charakterystyczny trzask lub brzęczenie.
Powyższe świadczy o tym że pilot wysyła sygnał, jednak brak dźwięku nie przesądza jeszcze o uwalonym pilocie.
Niezależnie od wyniku spróbuj spowrotem nawiązać połączenie pilot-receiver:
1- otwórz drzwi kluczykiem i pozostaw otwarte,
2- odłącz klemę akumulatora na 10 minut,
3- podłącz akumulator,
4- zamknij drzwi kluczykiem żeby aktywować autoalarm,
5- odczekaj kilkanaście sekund i otwórz autko pilotem,
6- jeśli nie zadziała to jednak kup nowego Roverka.
U mnie zadziałało po tej procedurze, mimo że wcześniej kombinowałem Toaf-em i kasowałem wszystkie błędy- bez powodzenia. Nie działał też stek wyzwisk ani próby synchronizacji pilota. Czas poświęcony na ewentualne wymontowanie odbiornika mogę spożytkować na wznioślejsze cele .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum