Wysłany: Sob Sie 04, 2018 13:20 [R400] Grzeje się 2.0 16V 136 KM
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Potrzebuję pomocy, bo już pomysły mi się kończą.
Silnik mi się grzeje (ale tylko w korku, jak jadę jest ok).
Wentylator chłodnicy nie działał ale zostało zrobione obejście (wstawiony dodatkowy czujnik) i włącza się przy ok 88 stopniach.
Było podejrzenie głowicy albo uszczelki (tak powiedział mechanik)- aczkolwiek zrobiłem test na obecność CO2 w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego.
Nie zmienia barwy na żólty ani zielony. Gdzie mogę dalej szukać ?
Już nie mam pomysłów
Przy klimie szybciej się grzeje, dodam, że posiada instalacje LPG. (nie ma znaczenia na jakim paliwie pracuje, równie się grzeje).
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sie 04, 2018 13:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Na pewno podczas tego kiedy to auto jest u mnie w rodzinie , nie przypominam sobie nic o pompie wydaje mi się, w czujnik na deskę jest sprawny, bo gdy się zagrzwje mam problem z otwarciem maski, bo mnie parzy, gry pokazuje ok 90 stopni nie ma tego problemu. Aczkolwiek płynu nie ubywa. Już nie wiem co sprawdzać
A w rodzinie auto od pół roku...
Rozrząd, pompa to rzecz którą się sprawdza na starcie. Jak pompa jest stara mogła osadzić się na niej rdza przez co na wolnych obrotach słabo pompuje.
Sprawdź jak Marek napisał, jaką temperaturę widzi komputer gdy masz na blacie tak wysoko wskazówkę. Dalej można rozpocząć dalszą diagnozę. Bo tutaj może być problem z pompą, termostatem, elektroniką.
Ps. Włączanie się wentylatora przy 88 stopniach to przegięcie. Teraz pewnie chodzi Ci cały czas gdy złapie temperaturę roboczą. Termostat jest w pełni otwarty w tych okolicach. Seryjnie wentylator włącza się w okolicach 98 stopni a nawet 104 zależnie od wersji.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Auto było mojego ojca - od jakoś 2014-2015 roku, nie mam pełnej informacji co tam się działo, bo tego nie monitorowalem niestety już się nie dowiem co było robione dokładnie, z uwagi na przeprowadzkę Ojca na drugi świat na pewno robił rozrząd jak go kupił.
Teraz pytanie... Zakupiłem ELM327 jaki program złapie jego błędy ? Ten memsdiag wystarczy ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum