Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Diesel rocznik 2000 nie odpala
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Diesel rocznik 2000 nie odpala
Autor Wiadomość
cyborg 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 91



Wysłany: Pią Wrz 07, 2018 22:01   [R75] Diesel rocznik 2000 nie odpala
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Potrzebuję porady, chciałbym pomóc znajomej ktorej zepsuł się R75. Otóż dojeżdżając do domu poczuła przez chwilę spadek mocy, po dojechaniu na miejsce i zgaszeniu auta nie da się go już odpalić (kręci normalnie). Kilka razy zdarzylo sięże odpala, pracuje normalnie ok. 10 sekund po czym gaśnie, i znowu nie odpala. Po jakimś czasie (i wielu próbach) znowu odpala i po 10 sekundach gaśnie.
Podpinałem komputer z Toafem ale to był moj pierwszy raz z dieslem i nie miałem pojęcia jak sprawdzić Live data - jedyne co mi się pokazało to jakaś tabelka z danymi typu: "włącznik światła stop - 1, sprzęgło klimatyzacji - 1, czujnik skrzyni biegów-0" itp nieistotne elementy. Nie wiem jak podejrzeć ciśnienia paliwa, obroty rozrusznika itp chociaż próbowałem chyba wszystkiego. Jedyne co udało mi się sprawdzić to to że pompa na grodzi pracuje po włączeniu zapłonu ok 30 sekund, oraz po zdjęciu węża paliwowego z szybkozłączką (powrotnego z listwy CR) i po włączeniu zapłonu, paliwo szybko wypływa z rurki. Poradźcie co na szybko zrobić, kobieta potrzebuje auta..
_________________
Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 07, 2018 22:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Wrz 08, 2018 07:57   

cyborg, zacznij od wykorzystania tego tematu
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=107431
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
dorotamax1 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 180
Skąd: GDAŃSK \ CZECHY

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 09, 2018 19:48   

Daj mu plaka do filtra powietrza powinien zapalić ,a słychać pompę po siedzeniem pasażera? ,z tyłu ,po przekręceniu stacyjki?
_________________
R.R.
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1063



Wysłany: Nie Wrz 09, 2018 22:17   

cyborg napisał/a:
Nie wiem jak podejrzeć ciśnienia paliwa, obroty rozrusznika itp chociaż próbowałem chyba wszystkiego.

Nie probowales wszystkiego skoro nie udało sie odczytac tych parametrów.
Cytat:
Daj mu plaka do filtra powietrza powinien zapalić

To ostateczność i wcale nie rozwiązanie problemu, przeciez nie bedzie tak zapalal za kazdym razem a i raczej nie pomoze w znalezieniu w czym tkwi problem.

Jakieś błeedy zarejestrował silnik ?
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
cyborg 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 91



Wysłany: Pon Wrz 10, 2018 18:39   

Już odpowiadam.
Próbowałem wszystkiego w Toafie co mogłem, potem oglądałem filmiki na Youtube i tam interfejs Toafa wygladał inaczej niż u mnie w zakładce "Live Data", tak jakby komputer silnika nie do końca się połączył z Toafem - po prostu nie było tej tabelki po lewej stronie z wyborem parametru do podejrzenia..
Komputer nie zarejestrował żadnych błędów (oprócz starego błędu sterownika świec żarowych).
Na Plaka oczywiście próbowałem i odpalił dość normalnie, pracował tak długo dopóki psikałem w dolot.

Pompy pod siedzeniem właśnie nie potrafiłem usłyszeć, ale paliwo sikało z rurki powrotnej z listwy.
CO NAJWAŻNIEJSZE: w sobotę zadzwoniłem do znajomej powiedzieć że mam parę pomysłów (miałem zmierzyć ciśnienie paliwa po niskiej stronie manometrem), na co ona powiedziała że dzwoniła do męża (jeździ na Tirach) i on podpowiedział żeby postukała w czarną puszkę na podszybiu (zapewne miał na myśli przekaźnik pompy paliwa) i po tym zabiegu auto odpala normalnie ;)
Widocznie facet miał juz wcześniej z tym problem.. Tak więc dziękuję wszystkim za podpowiedzi, problem (na razie) rozwiązany
_________________
Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1063



Wysłany: Pon Wrz 10, 2018 20:42   

cyborg napisał/a:
Próbowałem wszystkiego w Toafie co mogłem

Nie probowales nacisnac PPM na liscie elementów do podglądu.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
cyborg 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 91



Wysłany: Wto Wrz 11, 2018 07:01   

Zapewniem Cię że naciskałem po kolei wszystko, PPM pewnie też (nie pamiętam już dokładnie nazw przycisków) ale nie było takiej listy jak widziałem na filmie.. No nieważne już teraz, ważne że auto jeździ ;)
_________________
Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1063



Wysłany: Wto Wrz 11, 2018 07:42   

cyborg napisał/a:
PPM pewnie też (nie pamiętam już dokładnie nazw przycisków)

PPM to Prawy przycisk myszy. Nie naciskales skoro nie udalo sie dodać nic do listy.
I nie ma w TOAFie przycisku z napisem PPM.
cyborg napisał/a:
No nieważne już teraz, ważne że auto jeźdz

Z niewyjaśnionych przyczyn zgasł i z niewyjaśnionych przyczyn zaczął pracować - to nie naprawa.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
cyborg 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 91



Wysłany: Sro Wrz 12, 2018 08:48   

No tak. PPM - ok ;) Tak jak pisałem - słabo znam Toafa a z dieslem to był mój pierwszy raz więc dlatego plączę się w zeznaniach;)
Co do "naprawy" auta przez właścicielkę - ja wiem że to żadna naprawa boza chwilę samochód moze stanąć niewiadomo kiedy, ale ona twierdzi że jest dobrze i nic już nie trzeba robić więc się nie narzucam ;)
_________________
Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1063



Wysłany: Czw Wrz 13, 2018 19:09   

cyborg napisał/a:
ale ona twierdzi że jest dobrze i nic już nie trzeba robić więc się nie narzucam

ach te baby...
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Wrz 18, 2018 06:09   

https://www.youtube.com/watch?v=wzK-bYyA8u8
Tutaj masz (urwany w prawdzie) filmik jak dodać sobie parametry do LiveData w TOAF. Nie wiem jak możesz mieć inny wygląd interfejsu. Nie było nic innego dostępnego publicznie niż to co jest na filmach. Pamiętaj aby nie przekraczać 8 parametrów podczas mierzenia w jednej sekcji. Wtryskiwacze powinny być mierzone w osobnej grupie. Więcej do poczytania w wątku na forum o TOAFie.

Czarna puszka na podszybiu? Nic innego jak komputer silnika, który jest schowany w podszybiu nie przychodzi mi do głowy ;) Może chodziło o czarną puszkę bezpieczników w komorze silnika? Fajne naprawy. Pociesze Cię, że pewnie za chwile znowu się to stanie, więc będziesz miał jeszcze okazję odwiedzić koleżankę :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 75]Rocznik 2000, czy pasuje silnik z 2002? Wymiana motoru
matek.webik Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Kwi 24, 2013 14:54
Mateusz91
Brak nowych postów [75 diesel] Prak napięcia na pompę paliwa, nie odpala
sip Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Mar 01, 2015 17:48
sip
Brak nowych postów [R75]Prosze o pomoc. Rover 75 2.0 diesel 2000r nie odpala
lvdi Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Mar 17, 2020 18:00
lvdi
Brak nowych postów [R75] Oznaczenie reflektorów przednich - rocznik
arkads Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Cze 01, 2010 14:20
colin1983
Brak nowych postów [R75] Benzyna 1.8 rocznik 2001 wymiana przewódów coolant
hribsatan Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Wrz 15, 2018 17:02
hribsatan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink