Orginalnie mam czarny zbiorniczek i był biały korek . Miałem jakiś czas wsadzony 140 ale wydaje mi się ze węże były zbyt twarde .. a mam obawy ze mógłby pęknąć waż bo już taka sytuacje miałem ..
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Paź 27, 2018 11:04
Rodzaj korka w sprawnym silniku i układzie chłodzenia w kV6 nie ma wielkiego znaczenia bo ciśnienia w układzie oscyluje w okolicy 0,7 bar w temperaturze 90 st.C dla minimalnego poziomu płynu na zimnym. . W sprawnym i dobrze chłodzonym silniku spada nawet do 0,5 - 0,6 bar. W ekstremalnych warunkach może wzrosnąć nawet do 0,98 bara dlatego zastosowano dla bezpieczeństwa korek 140
Teraz patrzyłem i zauwazylem ze po nocy węże są miękkie a płyn zakrywa poziom max . Zastanawiam się czy może płynu nie było za dużo i dlatego wyrzucało sam nie wiem
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Paź 27, 2018 12:43
tomek92k2 napisał/a:
Zastanawiam się czy może płynu nie było za dużo i dlatego wyrzucało
płynu może być więcej nawet o 2 cm i nie powinno wyrzucać przez dobry korek trzymający ciśnienie. Zbiornik ma pojemność ok. 1 litra , a płyn zwiększa swoją objętość o 0.4 l , czyli nawet połowa zbiorniczka nie powinna być problemem.
Znowu wyrzuciło płyn ehh . Mam pytanie jak odpowietrzyć układ w sensie czy mam zakręcić korek a odkręcić odpowietrznik ?
[ Dodano: Sob Paź 27, 2018 14:00 ]
Jeden korek mam z oznaczeniem 140 i tak trzyma ciśnienie ze jak pojeżdżę trochę wieczorem to na drugi dzień w południe węże nie są miękkie ..i zastanawia mnie czy tez nie jest np uszkodzony
Odciagnij płyn do odpowiedniego poziomu. Daj korek 140, jeśli na drugi dzień węże są twarde to jest nadal trochę ciśnienia w układzie chłodzenia, to dobrze ! Korek przy odkrecaniu powinien robić cicho "tssssy" jak schodzi cisnienie. Jak węże będą całkiem miękkie, to nie dobrze.. U mnie węże były całkiem miękkie bo miałem pękniętą głowice i ciśnienie uciekało, a po rozgrzaniu silnika, układ się zapowietrzał i wywalało płyn + spore ubytki.
Tylko ze mnie jest czysty płyn chłodniczy i brak płynu w oleju czyli bagnet czysty nie dymi na biało silnik chodzi idealnie nie ma spadku mocy itp czyli wg mnie nie bd to uszczelka bo test tez tego NIE wykazał a robiłem go dwa razy i nie tylko na wolnych obrotach
[ Dodano: Sob Paź 27, 2018 17:03 ]
A właśnie koledzy odpowietrzac na zamkniętym korku
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Paź 27, 2018 16:17
tomek92k2 napisał/a:
Tylko ze mnie jest czysty płyn chłodniczy i brak płynu w oleju czyli bagnet czysty nie dymi na biało silnik chodzi idealnie nie ma spadku mocy itp czyli wg mnie nie bd to uszczelka bo test tez tego NIE wykazał a robiłem go dwa razy i nie tylko na wolnych obrotach
to o niczym nie świadczy . Czym robiłeś ten test na CO2 ?.
[ Dodano: Sob Paź 27, 2018 17:17 ]
odpowietrza się na otwarty korku
Kupiłem na internecie zestaw do sprawdzania na CO2 . Po zrobieniu pierwszego testu sam dmuchnąłem w rureczke by sprawdzić czy się zabarwi bo musi .i tak się stało czyli uważam ze test był miarodajny
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Paź 27, 2018 17:26
tomek92k2 napisał/a:
Kupiłem na internecie zestaw do sprawdzania na CO2
tak myślałem skoro wywala płyn a test jest ok. , i pewnie był robiony przez 3 -5 minut. Dla pewności trzeba założyć dobry/nowy korek , jeśli to nie pomoże , to jaka przyczyna wzrostu ciśnienia ?.
Chyba kupię kolejny korek chłodnicy np od BMW i zobaczę co będzie .. bo gdyby był np olej w zbiorniczku to mogła by być np chłodniczka oleju .. a mam pytanie czy możliwe żeby przez np kolektor ssący ?
U mnie były ubytki płynu chłodniczego, ale były nieszczelności w układzie, na przewodach do instalacji gazowej. Gazownik wymienił przewody oraz stwierdził że chyba mam korek uszkodzony, bo wywala nim płyn. I faktycznie po jeździe widać zawsze małe kropelki w okolicy rureczki przelewowej, a płynu nadal mi ubywa. Może układ tylko jest zapowietrzony?
Chcę kupić nowy korek. Mam czarny zbiorniczek wyrównawczy, korek 100. W książce Haynesa podali, że powinno być tak: benzyniak 100, a diesle 140. Wy powyżej nieco inaczej to określaliście. Ogólnie jednak wychodzi że mam kupić korek 100? Tylko że wszędzie widzę tylko 140 w sprzedaży. No to problem gdzie to kupić? Tylko na eBay widzę zamienniki.
O, to bardzo przydatna informacja. Dzięki.
Czyli kupuję 140 i nie ma obawy, że ciśnienie w układzie będzie za wysokie i wybije mi gdzieś indziej, gdzie niekoniecznie bym chciał?
P.S.
Możesz napisać coś więcej o tej akcji serwisowej? Bo zaciekawiło mnie to.
A nie jest to jakoś związane z samym zbiorniczkiem? Bo mój jest czarny, na zdjęciu wielu innych egzemplarzy widzę żółty. Wymieniano sam korek, a nie wraz ze zbiorniczkiem?
Poza tym, powinien u mnie być chyba korek 140, skoro mam VIN 160220?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Sty 15, 2019 19:50
CoCu napisał/a:
Czyli kupuję 140 i nie ma obawy, że ciśnienie w układzie będzie za wysokie i wybije mi gdzieś indziej, gdzie niekoniecznie bym chciał?
jeżeli nie ma usterki w silniku to ciśnienie nie powinno wzrosnąć w ekstremalnych warunkach powyżej 1 bar , piszę o tym kilka postów wyżej. Jeśli jest podejrzenie , że jest coś nie tak , to trzeba zmierzyć ciśnienie w ukł. chł podczas jazdy bo nawet ciśnienie 1.4 w dłuższym czasie może uszkodzić starą chłodnicę czy rozerwać sparciałego węża.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum