Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam!
Jestem nowym użytkownikiem TOAFa.
Moj samochód wykazywał objawy mogące wskazywać na awarie ECU.
Zainstalowałem toafa i uzyskuje rezultaty pomiarów nieco zaskakujące.
Poniżej jeden z logów.
Samochód pracuje na biegu jałowym.
Mam jeszcze głupsze logi.
Zapala kiedy chce ( ostatnio zwykle nie chce). Najlepiej jak kilka dni postoi.
Jeżeli chodzi o błędy w module silnika to wyskakują błędy kilku wtryskiwaczy jednocześnie, po akcji nieudanego rozruchu,: Injector cilinder 6,1,3,5 ( czasem mniejsza ilość) i glow device ( ale to chyba standard).
Czy ktoś spotkał się z podobna sytuacja?
Mam jeszcze pytanie czy toaf poradzi sobie w przypadku gdy zakupie tylko używany moduł ECU?
Mam na myśli czy uda się ten nowy moduł zsynchronizować z istniejącym EWS i z pilotem z kluczyka?
Accelelator pedal position 0.00 %
Battery voltage 14.31 V
Fuel low pressure 3.46 bar
Coolant temperature 79.36 ° C
Real air mass 508.50 mg/Hub Luft
Required air mass 250.00 mg/Hub Luft
Engine RPM 780.00 1/min
Sampling rate - Rail pressure control valve 16.78 %
Sampling rate - Boost pressure plate 0.00 %
Sampling rate - Engine mounting 100.00 %
Actual air pressure 40448.00 mbar
Actual rail pressure 225.18 bar
Required rail pressure 0.00 bar
Raw data - capacitor voltage for cilinder 1,2,3 0.02 V
Raw data - capacitor voltage for cilinder 4,5,6 0.00 V
Atmospheres pressure 6.00 mbar
Rail pressure 0.00 bar
Air temperature -268.34 ° C
Capacitor voltage for cilinder 1,2,3 243.24 V
Capacitor voltage for cilinder 4,5,6 263.98 V
Voltage - Atmospheres pressure 107.61 V
Voltage - Capacitor 1 121.48 V
Voltage - Capacitor 2 0.00 V
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 04, 2018 01:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
wiesz, że to tak nie działa, ze im więcej razy coś napiszesz, tym szybciej uzyskasz odpowiedź...?
zwłaszcza między 1 a 4 rano.
piszesz coś o logach... gdzie one są?
skoro występują błędy kilku wtryskiwaczy, to czas zacząć przeglądać kabelki i wtyczki
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Rzeczywiście mało napisałem, ale to z myślą żeby nie zaśmiecać.
Ponieważ ECU który mam był kilka lat temu zalany woda dochodzę do wniosku żeby może go wymienić.
Moje pytanie jest czy można kupić drugie ECU i korzystając z Toafa zsynchronizować go z EWS i pilotem kluczyków?
Czy trzeba wylutowywac eproma i wlutowywać go do nowego drugiego ECU?
Samochód kopiłem 3 lata temu świadomy problemu elektrycznego z nim związanego.
Samochód jeździł, ale potrafił odmówić posłuszeństwa zgasnąć i nie zapalić.
Zawsze jednak z rana i po dłuższym postoju odpalał.
W tamtym czasie pierwsza rzeczą jaka zrobiłem wymieniłem wszystkie kondensatory elektrolityczne w problem zniknął.
Dokładnie doczyściłem tez cala płytę izopropylem.
Ostatnio zacząłem mieć problemy z odpalaniem ( na zimno i ciepło)
Pojawiły się tez krótkie przerwy w pracy silnika i raz zgasl sam z siebie.
Zdemontowałem zawór regulacji na pompie wysokiego ciśnienia wyczyściłem i wyposażyłem w komplet nowych uszczelek ( zawór nie był brudny i nie było tam metalowych opiłków) .
Samochód ożył ale łączę to raczej z przypadkiem.
Problem szybko wrócił.
Ponieważ objawy były takie jak wspomniałem ( błędy napięcia na wtryskiwaczach (0203;0200;0202;0201 i czasem 1E00 CAN- bus – ale nie zawsze) .
Te błędy robiły się po próbach nieudanego uruchomiania.
Normalnie powtarzającym się błędem był glow plug ( i tylko na zimnym silniku).
Do tematu załączyłem loga z pomiarami.
Jest tam wiele anomalii np. ujemna tempa tura Air temperature -268.34 ° C .
Dodam, ze w innych pomiarach mam wartości np. Air temperature 900 ° C
Również napięcie kondensatorów powinno być gdzieś powyżej 70 V.
Miałem logi, w których ciśnienie atmosferyczne było 8-20 mBar gdzie spodziewałbym się około 1000.
Inne anomalie tez występowały.
Tu jednak okazało się ze kiedy buduje w Toaf moduły z mniejsza ilością parametrów pomiarowych sytuacja wraca do normy.
I tak w jednym module mam Air temperature 46,86 ° C podczas gdy w drugim w tym samym czasie ( -273,14 ° C ).
Komputer nie nadąża z pomiarami . Pytanie czy to komputer w samochodzie czy mój leciwy Fujitsu Siemens z Windows XP)
Czy ktoś miał podobny problem do mojego?
Z góry dziękuje za pomoc!
[ Dodano: Nie Lis 04, 2018 18:38 ]
Hej!
Nie widzę jakieś zwiastującej szybkie rozwiązanie problemu burzy mózgów.
Przyszło mi do głowy, ze przyczyna zleniwienia tego mojego ECU może być rezonator kwarcowy ( raczej nawet dwa).
Samochód po oporach startuje, ale rzeczywiste ciężko przy tym stęka.
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z wpływem tych rezonatorów na prace ECU?
Proszę się nie wstydzić i podzielić taka wiedza.
Moje pytanie jest czy można kupić drugie ECU i korzystając z Toafa zsynchronizować go z EWS i pilotem kluczyków?
Czy trzeba wylutowywac eproma i wlutowywać go do nowego drugiego ECU?
Albo kupujesz cały komplet albo bawisz sie w przelut.
jeykey napisał/a:
Do tematu załączyłem loga z pomiarami.
Dalej nie ma tych logów...
Skoro ECU byl zalany - to dla pewnosci moza by go wymienic - moze dopiero teraz oznaki zalania dają o sobie znać.
Do tego dokonaj pomiaru sygnalu sterującego każdym wtryskiem.
Albo kupujesz cały komplet albo bawisz sie w przelut.
Dziekuje za ta odpowiedz.Bez cienia wątpliwości.
marcin.misek napisał/a:
Dalej nie ma tych logów...
Te logi były pod pierwsza moja wiadomością.
Skopiowałem z Toafa jeden wiersz pomiarowy.
Nie mogłem zrozumieć niektórych wartości jak. np. ujemnej tempera
marcin.misek napisał/a:
Do tego dokonaj pomiaru sygnalu sterującego każdym wtryskiem.
tury.
To się wyjaśniło kiedy zacząłem robić skromniejsze pomiary bez takiej wielkiej ilości danych np. same pomiary kondensatorów, temperatur czy korekt wtryskiwaczy.
Wartości wróciły do normy.
marcin.misek napisał/a:
Skoro ECU byl zalany - to dla pewnosci moza by go wymienic - moze dopiero teraz oznaki zalania dają o sobie znać.
Przyszlo mi to tez do glowy i zakupilem komplet ECU+EWS+2 transpondery z kluczykow. Przyslali mi niestety zalany taki ze liscie w mul jeszcze z niego wychodzily. Twierdza, ze dziala. Moze i dziala bo zalania dziwnie sa tylko po brzgach plytki. Dobre jest to ze nikt jej nie czysci to przynajmniej wiadomo.
Jest jednak przygotowana do odsylki.
Zakupiłem kolejne 2 ECU ( jedno od Freelandera jest takie jak moje NNN100692) a drugie od CDTI.
Próbowałem to od Freelandera załadować moim plikiem z CDTI ale nie da się. Tak samo nie daje się skasować oryginalnych błędów sinika. Działa tylko przez chwile a potem znów się pojawiają.
Zdaje sobie sprawę ze stanu mojej płytki i chce mieć coś w zapasie.
Mailem sytuacje , ze jeden z rezystorów smd po dotknięciu miernikiem wyszedł z miejsca zalutowania.
Wymieniłem go na nowy.
Wcześniej czy później chce to wymienić najlepiej zachowując nr VIN ( czyli lutowanko).
Dziś samochód odpalił po kilku dłuższych kręceniach.
Potrafi jednak podczas stabilnej pracy próbować nagle gasnąć i od czasu do czasu gwaltownie zgasnąć.
Spróbuje jeszcze wymienić czujnik Halla i liczę, ze pomoże.
marcin.misek napisał/a:
Do tego dokonaj pomiaru sygnalu sterującego każdym wtryskiem.
Czy chodzi o te wyniki ponizej?
Wygladaja stabilnie.
Zlokalizowany rezystor z przerwa miał bledną wartość na obudowie ( nie jestem w stanie ustalić czy na skutek erozji czy innej przyczyny zatarła się)
Po porównaniu tego z innymi ecu wymieniłem go na właściwy.
Nastąpiła poprawa ale samochód dalej raz na jakiś czas „wyskakiwał z obrotów”.
Był tez problem uruchomienia po kilku godzinach postoju.
Wymieniłem czujnik walu korbowego ( ten dolny) .
Czekałem na ten czujnik kilka dni a samochód w tym czasie mia odłączone klemy od akumulatora.
Po tej wymianie zapalił od razu i tego samego dnia pojechałem w kilka miejsc bez problemu i wydawalo się, ze to jest koniec.
Następny dzień rano: ledwo wstał a po kilku godzinach odmówił rozruchu.
Postanowiłem ostatecznie zamienić ECU i do tego „nowego” wlutowałem układ IMO ze starego.
Nie byłem zwolennikiem takiego rozwiązania ale sytuacja mnie zmusiła.
Samochód pracuje poprawnie ( wszystkie problemy znikły) ale VIN z ECU czyta jak ten z nowego układu.
Prawie byłem pewien, ze po tej operacji VIN będzie zgodny z dotychczasowym.
Jedno jest pewne, ze przyczyna większości problemów w moim samochodzie było wadliwe ECU ( oprócz czujnika walu korbowego ale to już tylko w tle)
Jeszce jedno pytanie.
Czy można wgrać nowy software do ECU jeśli nie jest zgodny z EWS?
Mam na myśli sytuacje kiedy zamieniam dowolne ECU ( NNN100692) i za pomocą TOAF wgrywam oprogramowanie.
Próbowałem to zrobić ale w takiej konfiguracji nie działa i nawet błędy silnika kasowane są tylko doraźnie.
Bardzo dziękuje za zainteresowanie moim problemem i mam nadzieje, ze mój przypadek będzie pomocny dla innych.
Mozę być bo gdyby nie pewna cierpliwość i przede wszystkim czas skończyłoby się na wymianie polowy części i dalej szukalibyśmy z mechanikami przyczyny usterki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum