Wysłany: Sro Sie 29, 2018 19:44 [K-seria] Mapowanie MEMS 3 MG TF 135 KM
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2003
Witam. Interesuje mnie przeprogramowanie / mapowanie OEM sterownika od MG TF 135KM bądź też Rover 75 1.8 16v 120 KM. Dzwonilem do kilku firm, większości nie znają tego sterownika, a w jednej z firm powiedzieli, że trzeba lutowac. Może ktoś z was zna kogoś lub firmę która da radę zmapowac ten sterownik bez lutowania bo trzeba nanieść spore poprawki poprzez modyfikację mechaniczne. Chodzi o kompa MEMS 3 oczywiście OBD wyprowadzone a silnik w Polonezie
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sie 29, 2018 19:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jedyna firma w PL, która to ogarnia to TC Performance. I w zależności od ECU (jesli dobrze rozumiem) trzeba albo lutować albo idzie to po kablu. Memsa 3 bedziemy z Dzelem dłubać we wrześniu, bo chcemy sami ogarnać remap - 1.8T w 75 i uturbione vvc w 25 vi.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Dzięki za potwierdzenie ktoś wcześniej wspominał mi o tej firmie ale tam jeszcze nie dzwonilem. Ja póki co N/A ale mój klient ma 1.8T też na mems3 więc i pewno on też będzie potrzebować takiego strojenia
Również przymierzam się do pewnych modow w tej firmie,ale to dopiero po weryfikacji klamotów u p.Midowicza.Troche mam do zrobienia po poprzednich właścicielach a chce wszystko zrobić raz a dobrze.
_________________ Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia
.Rover 75 w kolorku Cev
Ewentualnie pozostaje jeszcze https://www.kmaps.co.uk ale szczerze nie jestem przekonany do mapowania komputera bez auta i bieżącego sprawdzania tego na aucie ...
U nich jest ta sama mapa co w PL.Niestety do 135 jest jedna.Nikt nigdy nie szukal innych rozwiazan.Byla jedna firma w UK która wkladala mechaniczne sprężarki ale dawno temu już padla….
_________________ Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia
.Rover 75 w kolorku Cev
Mechaniczne sprężarki czyt kompresory, są dostępne. Problem pojawia się właśnie z punktu widzenia wystrojenia tego. Wszystko to co widziałem było strojone na kompie emeralda. Skoro piszesz że do TF 135 jest jedna mapa i nikt nie pokusił się o stworzenie innej nowej to troszkę słabo..
Relatywnie nie było takiej potrzeby.MGF czy TF robi się mocno niestabiny w wysokich prędkościach.A do przyjemnej jazdy wystarczy to co jest.Choc zapalencow nie brakuje,swapy na silniki Hondy etc.Do swojego z czasem wrzuce ta mapke na 150 kucy.Ale to po weryfikacji całej mechaniki.
Jeżeli pisze w złym temacie to przepraszam, ale temat bardzo podobny.
Czy istnieje możliwość zrobienia bądź kupienia czegoś takiego jak procedura startu w MGF? Silnik 120 koni.
Raczej nigdzie tego nie znajdziesz.Na forach wyspiarskich tez nigdzie nie znalazłem tematu.Tu wystarczy pilnować obrotow/momentu i będzie ok.Pamietaj tez ze mgf czy tf to nie bolidy do startu spod swiatel.Najwieksza zabawa to zakrety
Lubachow czyli odcinek specjalny Rajdu Polski ,i będziesz wiedzieć o co chodzi Jedyne miejsce gdzie kiedyś zagotowałem plyn hamulcowy w Hondzie CB...Warto bylo
Dodatkowo powiem iż projektów różnorakich znajdziesz sporo.Im bardziej będziesz się zaglebiac tym więcej wyboru.Sa sprężarki Eatona oferujące do 250 kucy,sa tez rozwiązania nitro na strzale do 250 kucy więcej ( w zaleznosci od zużycia i możliwości silnika) Turbo tez czasem ktoś dolozy.Wszystko zależy jednak od 2-ch czynnikow.Zuzycia silnika( weryfikacja podzespolow) oraz od zawartości portfela.U siebie chce zrobić mapke na 150kucy oraz z czasem podtlenek na strzale max 50 kucy.
_________________ Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia
.Rover 75 w kolorku Cev
Po prostu lubię dźwięk procedury i fajnie sobie czasami tak wystartować, wiadomo nic nie zastąpi wyczucia auta. Może jakiś ogranicznik obrotów?
Co do turbo itp..po co? 120 kucy daje wystarczająco dużo frajdy z jazdy więcej niż 160 to strach jechać tym autkiem, staje się strasznie niestabilne...Jedyne co bym dorzucił to stożek ze względu na ryk *-* macie w swoich moze porobione doloty do stożka? Nie chce żeby ssal gorące powietrze z komory.
Stozek niewiele daje,mialem dwa i turbo elektryczne Po poprzednim wlascicielu….Sa zestawy dedykowane do MGF K&N ale jak z praktyka to ciężko powiedzieć.Sporym problemem jest odseparowanie tego ustrojstwa aby cieplego powietrza nie lapal.Tu raczej bym poszedł w kierunku puszki od Trophy lub TF 160 plus sportowy filtr,przepustnica 52mm i tłumik końcowy Militek,Scorpion czy Daytona.Powiem ze taki zestaw robi dobra robote w MGF.Oraz swietny dźwięk oczywiście.
_________________ Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia
.Rover 75 w kolorku Cev
Procedura startu jest możliwa do dołożenia , podobnie jak wyścigowa kontrola trakcji. Procedure startu można uzyskać np modułem MSD, co do kontroli trakcji , robi to pewien jegomość jako Race TCS. Nad tym drugim byś się skłaniał bo śliski asfalt plus mid engine car to nie jest dobre połączenie.
Jest to mozliwe.U siebie tego jakos nie widze.(nie bylo mi potrzebne)Lecz jesli masz jakies linki to bardzo chetnie.Na sliskim to raczej bym sie obawial szybkiego(ponad norme) wejscia w zakret.Bo nasze silniczki wtedy dzialaja jak wahadlo i nie wyjdzie sie z poslizgu.
_________________ Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia
.Rover 75 w kolorku Cev
Ostatnio zmieniony przez Malignus Wto Gru 04, 2018 17:11, w całości zmieniany 1 raz
Nie o osiągi chodzi tylko o śliczne mruczenie na wyższych obrotach przy stozku elektryczne turbo uja daje niestety..
A co do wachadelka ja już zdążyłem się przekonać... Bylo wilgotno, wziąłem na to poprawkę, ale nie wziąłem poprawki że mam resztke błota na kołach... Zakręt, na samym końcu zakrętu trochę gazu dałem.. Z 4 razy odkrecalem i szukałem wjazdu w chodniku żeby nie przywalic w krawężnik haha...
Rozwiązanie procedury startu jest dosyć proste, moduł wpina się między ecu a cewki i regulujesz obroty przy których ma występować odcięcie dla launch control.
Tutaj podaje przykładowy link
https://www.holley.com/pr...rols/parts/8735
Odrazu też uprzedzam że takie rozwiązania typu launch control czy flat shift jakoś szczególnie dobrze nie służą silnikowi na dłuższą metę. Podobnie dla sprzęgła i skrzyni ..
Co do stożków to sie trochę nie zgodzę z kolegami , tu np. Na ultimet mg http://mgf.ultimatemg.com wystarczy wejść w air filter i nawet są wykresy z hamowni , z kolei tu youtube film tf 135 + kn apollo + regulator ciśnienia paliwa na 3.1 bar : https://m.youtube.com/watch?v=EYYGlYpUINs, oczywiście goły stożek bez nawiewu tylko zmniejszy moc i narobi chałasu ale dobrze pomyślany dolot , Angole dają np pipercross viper , doprowadzenie świerzego powietrza np z lewego wlotu dało w tym tf 20 km i 13nm , jak dla mnie 1000zł za dolot i 360 za nowa przepustnice jak ktoś ma plastikową to dość tanio za 20 km.
Nie do konca bym w to wierzyl, mialem pipercrossa Viper dedykowanego do ZS180 i bylo -10KM i blisko 22Nm w plecy. Po powrocie do oem dolotu 180KM i 229Nm. Mierzone parenascie razy na porzadnej hamowni, sa tu na forum moje przeboje opisane
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Zs 180 to jest troszeczką inny przypadek,zs 180 v6 prawda. Tu masz kolejną firme która zajmuje się przeróbkami silników K-seri w lotusach, caterhamach i Mg. http://www.dvapower.com/ są to różne firmy.
Zastanawia mnie tez czy miałeś oryginalny filtr pipercrossa tu masz test kn, oryginał kontra podróba i odrazu widać że przy fałszywkach jest więcej szkody niż pożytku.
https://www.youtube.com/watch?v=G2J8Y4gO4Bg
Tu też jest fajny test stożków i podchodzili do nich całkowicie sceptycznie a KN oryginalny w starej corsie 60km dał 6km czyli 10% mocy:
https://www.youtube.com/w...sBMUeyUU&t=655s
Ale jak przypatrzysz sie np VVC 170km To masz:
"Gives a very useful power and torque increase across the range and especially between 4500 and 7200, comprising a fully ported cylinder head, retiming of the VVC inlet camshafts and improved exhaust camshaft together with all gaskets, oil seals and head bolts necessary to fit. This kit retains the original VVC mechanisms and standard ECU. The head is provided on an exchange basis. Fitting includes work to your exhaust manifold and inlet plenum."
Co do tych wpisów to ostatnia aktualizacja 2017 a pierwsza chyba 98? cos koło 2000 więz trochę na rynku istnieją czyli muszą trochę się znać, co prawda tu niema nic o dolocie ani wydechu ale według nich wystarczy porting głowicy i ostre wałki żeby zrobić z tego silnika dodatkowe 25KM.
Z koleji na ultimate mg gościu testował dedykowany zestaw kn który jest otwartym stożkiem z 2ma rurami nadmuchu spod auta i tu jest wynik:
Warto zauważyć że pipercross vector dawał mniej mocy ale za to bardzo wypłaszaczał moment.
Po za tym jedyna różnica miedzy silnikiem vvc i vvc 160km To większy filtr powietrza + przepustnica 52mm, jest jeszcze inne osadzenie zaworów bo przylgi sa chyba zrobione na 3 skosy ale jest to raczej kosmetyka no i mems 3 jest w vvc 160, teraz niewiem gdzie widziałem , ale znalazłem kiedyś wykresy jak ludziom udało wie zrobić 160km z zwykłego vvc.
Polecam lekturę mgf.ultimatemg.com bardzo rzetelna strona jak dla mnie.
A co do kolegi Markoz To zs ma silnik z przodu i tam do dolotu nawiewa świerze powietrze, przy mgf jest problem z wentylacja komory silnikowej i dlatego w nim te doloty ciepłociąg powietrze. po zrobieniu dolotu z np lewego nawiewu nawet do oryginalnego filtra już zwiększa sie lekko moc. Co do zs To nie śledziłem twojego wątku co prawda ale żeby dobrze zbudować dolot to musiał byś mieć mapę termiczną komory i tak umieścić wlot gdzie jest najzimniej albo jako hondziarze wywalić dziurę w zderzaku.
U siebie posiadam aktualnie puszke z TF 160 na dwie sikawki do powietrza.Nie chcesz wiedzieć co było wcześniej.....Polozone w/g sztuki czyli jedna w lewym wlocie a druga w standardzie czyli pod tylnym zderzakiem.W puszce siedzi Pipercros.Moge powiedzieć ze autko fajnie się zbiera.Tym bardziej iż końcowy tłumik to Daytona SS.Chce na wiosne wrzucić virusa (niestety jedyna mapa do 135 i w PL i w UK) oraz zestroić to co jest.Jesli wyjdzie 150 kucy i ciut więcej niutkow,bede zadowolony.To autko nie potrzebuje więcej.A cala radoche daje w zakretach
U Taty w MGF 120 kucy zawitala tez puszka od 160 wraz z Pipercrosem oraz Daytona SS plus przepustnica 52.Nawet bez zestrojenia ten zestaw daje sobie rade.
_________________ Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia
.Rover 75 w kolorku Cev
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum