Wymieniam sprężyny i amory i z przodu i z tylu. Powód jest prosty - stare to oryginały, maja juz swoje lata i nie chciałbym przy 150km/h zaliczyć pękniętej sprężyny która dodatkowo może rozerwać oponę. Moze mało osób tak robi ze wymieni części zanim przyjdzie na nie czas, no ale ja tak mam
Raczej sa oryginalne. Zdejmowałem je parę dni temu ale nie sprawdziłem czy są oznaczone kropkami. Były brudne i nie chciało mi się ich czyścic. Maja na sobie korozje wiec wymianę uważam za konieczna. Po demontażu sprawdzę oznaczeniu i je pomierzę
pozdrawiam
[ Dodano: Czw Mar 28, 2019 13:28 ]
Wymieniłem dziś amory ze sprężynami
Wysokość auta z przodu od środka dekla do rantu błotnika to 40 i 39,5 cm, tak samo jak było na starych sprężynach. Sprężyny stare to oryginały, maja znaczki purpurowo brąz (lub pomarańcz)
Wysokość sprężyn LESJOFORS 4075730 to na oko ze 1-2 cm więcej niż starych, ale wysokość auta została zachowana. Wieczorem postaram sie wrzucić fotki
Podłączę się pod temat .... chcę jak najbardziej podnieść przednie zawieszenie w moim CDT i uzyskać większy komfort z jazdy po dziurach, proszę poradźcie które z poniższych najlepiej się do tego nadają:
Suplex 28134 Grubość [mm]: 13,75. Długość [mm]: 372, Średnica zewnętrzna [mm]: 175, Ciężar [kg]: 2,8. Oznaczenie koloru: zielony, biały
Suplex 28135 Grubość [mm]: 13,75. Długość [mm]: 380, Średnica zewnętrzna [mm]: 176, Ciężar [kg]: 2,8. Oznaczenie koloru: zielony, niebieski
Suplex 28136 Grubość [mm]: 13,75. Długość [mm]: 395, Średnica zewnętrzna [mm]: 176, Ciężar [kg]: 2,8. Oznaczenie koloru: zielony, szary
Suplex 28137 Grubość [mm]: 13,75. Długość [mm]: 389, Średnica zewnętrzna [mm]: 176, Ciężar [kg]: 2,79. Oznaczenie koloru: różowy
Suplex 28138 Grubość [mm]: 16,25. Długość [mm]: 261, Średnica zewnętrzna [mm]: 179, Ciężar [kg]: 3,87. Oznaczenie koloru: brązowy
Suplex 28139 Grubość [mm]: 15,50. Długość [mm]: 285, Średnica zewnętrzna [mm]: 179, Ciężar [kg]: 3,56. Oznaczenie koloru: brązowy, czerwony
PO podaniu VIN'u anglikom ci usilnie chcą mi wcisnąć różowe lub brązowe, nie wiem dlaczego ....
Punx, podałeś wysokość sprężyn wiec nie wiem co Ci można jeszcze odpowiedzieć.
Co do komfortu - wyższa, czy z cieńszego drutu sprężyna wcale nie musi podnieść komfortu - ja na tyle miałem w kombi sprężyny kyb które sie okazały do sedana - maja o 0.5 mm cieńszy drut.(kupiłem je rok temu, może przez pomyłkę - sa na sprzedaż jak by ktoś chciał) Efekt był taki ze tyłem nieprzyjemnie bujało na nierównościach.
Teraz mam 4 sprężyny LESJOFORS najbardziej zbliżone do oryginału, z tylu nowe amory kyb i z przodu nowe sacha - efekt jest taki ze auto leci po dziurach bez problemow. Jeździłem na kolach 16" - było super, zmieniłem na 18" bo mi sie podobały mimo iz wszyscy mówili i na forum pisali ze nie będzie komfortu. W moim wypadku się to w ogole nie potwierdziło - gdybym zrobił ślepy test nie byłbym w stanie powiedzieć kiedy sa 16" a kiedy 18". Poza tym ze na zakrętach 18" duzo lepiej trzymają.
Wniosek mam taki - jeśli cale zawieszenie jest sprawne, amory zdrowe/nowe, sprężyny tez to czy na 16 czy na 18 komfort jest praktycznie taki sam.
Chyba ze masz zużyte zawieszenie czy amory to wtedy na 16" może być w miarę ok ale już na 18 będzie znacznie niższy komfort
Może źle zadałem pytanie, ja usilnie chcę kupić te najdłuższe 395mm, a Anglicy w sklepie jak im dałem VIN wciskają mi te niższe ... stąd moje pytanie czy na komfort i wysokość wpływ ma bardziej parametr długości sprężyny czy grubości drutu, wybór jest duży a ja jestem laikiem w tym temacie. Zapytałem 3 różnych mechaników i jeden mówi aby brać cieńsze/dłuższe drugi że lepsze będą grubsza i niższe, trzeci że i tak największy wpływ będzie miała zmiana amorów ....
Wyrwałem kanapę, naklejka prawie wytarta ale czytelna:
PM JM G FM (albo PM)
Jeśli dobrze dekoduje to dla M47R:
PM i JM to green/grey (399mm)
G to Saloon - dziwne bo auto nie ma obrotowych drzwi ...
FM brak a PM to pink (277mm)
Tak to u mnie wygląda ... przy okazji okazało się że pod kanapą na krawędzi podwyższenia metalowego jest wilgotno, co ciekawe gąbka kanapy sucha, pod wykładziną pod nogami pasażera sucho, tylna cześć kanapy gdzie są pasy też sucho Były deszcze dni i owszem, auto używane raz na kilka tygodni od wielkiego dzwonu ... ale skąd woda i tylko w tym miejscu ?!
Dzięki poradom SeniorA na PW za co bardzo dziękuję oraz kilkutygodniowym poszukiwaniom, nabyłem sprężyny Supplex 28136, w końcu auto się ładnie podniosło, porównałem długość zdemontowanych i nowych sprężyn. Zmiana z 270mm na 385mm pozwoliła unieść przód o ok 5cm.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum