Wysłany: Nie Maj 05, 2019 16:52 [R75] 1.8 benzyna bez turbo - nie odpala
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999
Witam,
Nie mogę odpalić auta, silnik "chce" i na ułamek sekundy nawet zaskakuje ale nie udało się zapalić. Póki co sprawdzony został zapłon - cewki sprawne, świece dają iskrę. Sprawdzona również pompa paliwa (była jakiś czas temu wymieniona na jakąś używkę - mechanik znalazł pasująca rozmiarem i jeździło) - pompa pracuje, ale nie wiem jakie ciśnienie podaje - może za słabe?
Tutaj pytanie - jakie powinno być prawidłowe ciśnienie paliwa w tym silniku, i czy sprawdzę takie coś na "zwykłym" kompie (np. Delphi)? Auto stoi pod domem, i chciałbym najpierw wyczerpać jakieś "domowe" sposoby ustalenia co jest przyczyną.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Maj 05, 2019 16:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Po zakupie mojego miałem podobnie, po wielu próbach odpalał, jak był ciepły to już bez problemu. Po zmierzeniu ciśnienia paliwa (wpinasz zwykły manometr w przewód benzyny pod maską) miałem chyba 1,5 bara - dużo za mało. Serwisówka podaje 3,5 bara. U mnie też był włożony wkład o podobnych wymiarach od Opla ale zapewne od monowtrysku. Szukałem oryginalnej pompy, znalazłem i pojechałem po nią z pojemnikiem benzyny i manometrem i sprawdziłem przed zakupem ciśnienie;)
_________________ Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
OK, a czy oprócz manometru można to na komputerze sprawdzić?
I czy macie może jakieś sprawdzone zamienniki wkładu tej pompy, żeby pasowało wymiarem i ciśnieniem? Nie ukrywam, że auto prawdopodobnie i tak pojedzie na szrot, bo cały czas gubię gdzieś wodę - chyba to pękniety blok silnika (który i tak w terenie w którym mieszkam ledwo wyrabia pod górkę), tak więc chciałbym auto odpalić "po kosztach".
Na komputerze tego nie sprawdzisz - zwykły manometr kosztuje w markecie ok. 10 zł, do tego kawałek wężyka benzynoodpornego i mierzysz. Co do wkładu - po pierwsze są 2 rodzaje zbiorników paliwa i koszy pomp paliwowych, nie wiem jaki masz ale do tego starszego da się z małymi przeróbkami włożyć sam wkład od Freelandera (kolega wkładał 2 miesiące temu), koszt w granicach 100 zł za nowy zamiennik.
_________________ Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
Witam,
Mam podobny problem z odpalaniem. I wygląda tak że auto nagle przestało odpalać. Jak wstrzyknę paliwo bezpośrednio do kolektora ssącego to odpali i pracuje silnik w miarę normalnie. Jak go zgaszę już odpalić nie chce. Nie tak dawno (ze 2 lata temu) wymieniałem pompkę paliwa, ale tu chyba był mój błąd - bo nie wymieniłem filtra benzyny w baku. I teraz zastanawiam się co "poszło" - znowu pompka - bo jakoś tak głośniawo ją słychać, zatkany mocno filtr, regulator ciśnienia? Czy ewentualnie ten zawór odpowietrzenia baku też może mieć znaczenie - bo tak intensywnie tyka?
Od czego zacząć?
A i jeszcze jedno mam pytanie czy zdarza się że psuje się pływak -wskaźnik poziomu paliwa w benzyniakach, pokazuje że mam pół baku a paliwa może nie ma.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum