Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Duże spalanie, brak mocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Wto Lis 23, 2010 09:15
[R200] Duże spalanie, brak mocy
Autor Wiadomość
adik1986
[Usunięty]






Wysłany: Pon Kwi 02, 2007 20:22   [R200] Duże spalanie, brak mocy
Typ: SLi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1993

Jest to mój pierwszy post na forum i chcę się przywitać i prosić o porade.

Zakupiłem jakiś miesiąc temu Rovera 214Sli (kanciaka) z 1993r. Silnik to K16 z katalizatorem czyli 90KM, były z nim takie problemy, że głośno chodził, gdy sie przyspieszało gdzieś pomiędzy 1,7-2,3tyś. obrotów silnik przerywał do tego doszło duże spalanie około 10 litrów na trasie !! i brak
mocy. Wymieniłem olej, filtry - oleju, paliwa, powietrza, kable wn i świece, silnik odrazu ciszej chodził i nie przerywał, ale pozostał problem spalania i mocy. Stare świece czarne/okopcone czyli wniosku źle dobraną mieszanke czyli może sonda już nie domaga ? Rano nie ma problemu z zapalaniem, nie kopci, nie przerywa. Dodam, że gdy silnik
jest zimny całkiem inaczej się "zbiera" lepiej, ale jak juz troszkę rozgrzeje to klops, w sumie sonda zaczyna działać gdy temp. spalin ma coś koło 300 stopni. Odpiołem sonde(na ciepłym silniku) i przejechałem się pare kilometrów rożnicy w osiągach nie odczułem. Auto ma przejechane 103tyś. mil (mieszkam w UK) czyli około 165tyś. kilometrów. Chcę kupić uniwersalną sonde : http://cgi.ebay.co.uk/NEW...VQQcmdZViewItem

czy taka sonda może być ? I czy wymiana sondy powinna pomóc ?

Z góry dziękuje za pomoc

Pozdrawiam Adik
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Wto Lis 23, 2010 09:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 02, 2007 20:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Kwi 02, 2007 21:13   

ja mam zle doswiadczenia z uniwersalna sonda, moja po roku padla calkiem, ale silnik przez caly okres jakos tak dziwnie chodzil
ostatecznie kupilem oryginalna ale uzywana sonde
lutowanie przewodow sondy uniwersalnej chyba nie jest dobrym pomyslem, czytalem gdzies ze nie powinno sie ich lutowac
inna sprawa jest ze stalowe przewody bardzo kiepsko sie lutuje
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
adik1986
[Usunięty]






Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 14:05   

Narazie pominmy kwestie lutowania kabli, później będę się martić ;)
Przeglądając google i tematy związane z sonda lambda, natkłem się na dyskusje o lutowaniu kabli i z tego co pamiętam to właśnie Ty brałeś w tej dyskusji udział :)
Mam nadzieje, że wymiana sondy pomoże, spotkał się ktoś z Was z takimi objawami (silnik zimy ok, cieply bez mocy) ?
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 16:36   

adik1986 napisał/a:
Mam nadzieje, że wymiana sondy pomoże, spotkał się ktoś z Was z takimi objawami (silnik zimy ok, cieply bez mocy) ?

Sprawdziłbym jeszcze czujnik temperatury powietrza.
No a tak poza tym, to zmierzyłbym sondę miernikiem. Opis kiedyś dodałem na stronę klubową do FAQ.

[ Dodano: Wto Kwi 03, 2007 5:36 pm ]
Cytat:
lutowanie przewodow sondy uniwersalnej chyba nie jest dobrym pomyslem, czytalem gdzies ze nie powinno sie ich lutowac
inna sprawa jest ze stalowe przewody bardzo kiepsko sie lutuje

Jeżdziłem na uniwersalnej sondzie BOSCHA w swoim R200. Była lutowana i wszystko było OK. Auto nadal jeździ. :D
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
adik1986
[Usunięty]






Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 22:22   

Czujnik temperatury powietrza ? a gdzie takowy się znajduje ? Może chodziło Ci o czujnik temperatury płynu chłodniczego ? (oczywiście ten co idzie do ECU)
Zastanawiałem się też nad kondycją katalizatora, tylko jak go sprawdzić, nie odkręcając go ? Jest taka możliwość ?
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 22:33   

adik1986 napisał/a:
Czujnik temperatury powietrza ? a gdzie takowy się znajduje ?


w kolektorze ssacym jak dobrze pamietam zielona wtyczka

adik1986 napisał/a:
Zastanawiałem się też nad kondycją katalizatora, tylko jak go sprawdzić, nie odkręcając go ? Jest taka możliwość ?


w/g mnie nie bardzo, chyba ze na analizatorze spalin ale na nim tez raczej nic nie wyjdzie jesli bedzi np. czesciowo przytkany
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 23:18   

Witam
Tak za bardzo to się nie znam ale miałem podobny przypadek z innym samochodem, odnośnie spadku mocy przy nagrzanym silniku - remont silnika pomógł i to bardzo (wymiana tłoków pierścieni itd).
Pozdrawiam
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
rovero 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 298
Skąd: Nowa Sól/Wrocław



Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 23:30   

Kozik napisał/a:
Witam
Tak za bardzo to się nie znam ale miałem podobny przypadek z innym samochodem, odnośnie spadku mocy przy nagrzanym silniku - remont silnika pomógł i to bardzo (wymiana tłoków pierścieni itd).
Pozdrawiam


Ale po co wymieniać wszystko? Trzeba znaleźć konkretną przyczynę i będzie ok :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
adik1986
[Usunięty]






Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 17:34   

Dzięki AdrewS, ale może najpierw skupię się na wymianie sondy, jeżeli to nie pomoże to wtedy będe szukał przyczyny.

A co do remontu silnika, kupiłem samochód za 300f, a gadałem z mechanikiem (Polak) to wymiana uszczelki pod głowica (on daje uszczelke) wynosi od 250f, wymiana sprzęgła od 450f, więc nie chce wiedzieć ile kosztuje remont silnika : :mrgreen:
To lepiej kupić sobie drugiego na części :mrgreen:

[ Dodano: Sob Kwi 14, 2007 11:22 pm ]
Witam

Jestem po wymianie sondy i nie czuje poprawy osiągów, jest tak jak bylo przedtem, oto stara sonda :

http://img413.imageshack....ict1523aqb1.jpg

Czy przy wymianie sondy trzeba zresetować ECU ?

Kolejna rzecz jaką sprawdze to czujnik temperatury cieczy, chciałem podpiąć zamiast czujnika zwykły rezystor - około 330ohm, jeżeli nie będzie róźnicy to znaczy ze czujnik jest sprawny. Dodam, że jakieś 2 tygodnie temu odłączyłem czujnik na pracującym silniku, obróty lekko się podniosły tak gdzieś o 150 obrotów na minute - prawidłowy objaw ?

Pozdro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 216 Gsi] Duże spalanie!!!!
sluk Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
11 Nie Gru 11, 2011 23:32
sluk
Brak nowych postów [R414sli.94r] brak mocy silnika
andar Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
3 Sob Sty 24, 2009 00:19
sTERYD
Brak nowych postów [216 97r Coupe] Brak mocy / staje w miejscu
Vesper416 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
0 Nie Lis 01, 2009 11:42
Vesper416
Brak nowych postów [Rover 216]Problem z nagrzaniem silnika/wnętrza...duże mrozy
aedan Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
4 Sob Sty 28, 2012 14:07
aedan
Brak nowych postów [R216 Coupe] Brak iskry, brak prądu? auto nie odpala.
Wojtek88 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
6 Sob Wrz 29, 2012 18:44
Wojtek88



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink