Forum Klubu ROVERki.pl :: [r45] Zmiana pompy na mechaniczną.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r45] Zmiana pompy na mechaniczną.
Autor Wiadomość
bielu000 



Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 54



Wysłany: Wto Cze 11, 2019 20:18   [r45] Zmiana pompy na mechaniczną.
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam,
jeżdzę już chwilę 45, jednak doszedłem do wniosku, iż wolałbym mieć pompę mechaniczną np.z Rovera 400 sd.
Po wstępnym zapoznaniu się z tematem, powstało kilka problemów.
Na większość znalazłem rozwiązanie, takie jak pierścień centrujący pompę.
Jednak pozostaje kwestia sterowania przyśpieszaczem kąta wtrysku.
Wydaje mi się, że posiada 2 przewody podobnie jak w vp30.
Kwestia czy steruje nim ECU w przypadku vp30, czy elektronika, która znajduje się na pompie.
Ogólnie pompa vp30 nie wykazuje u mnie żadnych oznak przyszłej awarii(widać, że sterownik był kiedyś regenerowany, lub zmieniany zawór regulacji dawki, ponieważ są łączone przewody).
Wolę jednak dmuchać na zimne i przemierzać kilometry nadal bezawaryjnie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 11, 2019 20:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 11, 2019 20:44   

Edc15 nie steruje kątem wtrysku tylko wysyła polecenie po can busie do PSG pompy vp30 i ona dopiero ustala odpowiednie wyprzedzanie.

Pierścień i otowow blokady to akurat pikuś. Żeby zrobić wyprzedzanie kątem trzeba jednak ECU z ad i przerobić wtyczkę edc15 lub zrobić adapter sobię.

Ja temat przerabiałem bo mam sd pompę w 45 :-)

Dalszy ciąg trzeba czujnik ckp z sd lub kupić od k serii bo trzeba indukcyjny.

I jak chcesz mieć klimę to trzeba dorobić sobie sterownik na żeby ją załączał bo w sd rozwiązanie klimy jest inne jak w edc15 . Przeróbka według mnie bardziej kłopotliwa była niż zrobić sterownik który czyta dane z czujników klimy i wysyła je analogowo do sd sterownika.

Już jeden taki zestaw robiłem dla jednego kogoś z forums przejściówka i sterownikiem ale w końcu tego nigdy nie zamontował :-)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
bielu000 



Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 54



Wysłany: Wto Cze 11, 2019 20:50   

Wiadomo, ze klima potrzebna:)
Działa u Ciebie wszystko poprawnie ?
Ile byś sobie liczył za zestaw konwersyjny do mechaniki(ofc poza pompą , bo to mam;)?
U siebie miałeś climatronic?
Bo u siebie mam manualną klime, więc chyba byłoby łatwiej.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 11, 2019 21:19   

Działa już wszystko od kilku dobrych lat bezproblemowo :-) były na początku białaczki ale do wszystkiego doszło się w praniu :-)

Czy climatronic czy manualna to obojętnie bo działają obie tak samo.

Masz ECU od sd? Muszę się popytać czy był bym wstanie odkupić zestaw z powrotem. Bo nie chce mi się tego robić 3. Raz :-) a najgorzej to trzeba dorwać wtyczki z kablami od sd i to jest challenge :-)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
bielu000 



Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 54



Wysłany: Wto Cze 11, 2019 23:22   

Nie mam jeszcze ECU, ale widziałem kilka ofert na Allegro.
Mógłbyś się zorientować jak wygląda sytuacja?
Bo i podać orientacyjny koszt?
Może być na priw.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Cze 12, 2019 01:11   

Zapytam sie go i dam tobie znac.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
bielu000 



Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 54



Wysłany: Sro Paź 23, 2019 16:58   

A nie wystarczy zastosować modułu 144 z vw, który steruje grzaniem świec, egr oraz przyspieszaczem kąta wtrysku?
Lub zastosować pompę od silnika VM, czysto mechaniczną ?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 23, 2019 17:28   

bielu000, masz wiecej info o tym module :-D Ja VW znam tylko z widzenia :mrgreen:

bielu000 napisał/a:
przyspieszaczem kąta wtrysku


Mial Vag w ogole w mechanicznych pompach VE, elektryczny solenoid do katu wtrysku ? Bo z tego co kojarzę były tam tylko VM pompy.

VM pompe można zastosować jak najbardziej, tylko trzeba ja znowu przerobic z czesciami od pompy SD z Rovera. A ciezko jest tez o pompe VM gotowa za takimi parametrami jakie ma pompa SD. Bo pompy VM maja tez mniejsze średnice walka.

[ Dodano: Sro Paź 23, 2019 18:28 ]
Bo mi sie wydaje ze ten przekaznik dziala tylko w trybie 0/1 ze wlacza zawor na pompie i przesuwa do rozruchu max kat wtrysku. KBA sie to nazywa na pompie BOscha i to nie dziala tak jak unas na sygnale PWM do elektrozaowru.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
bielu000 



Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 54



Wysłany: Sro Paź 23, 2019 21:25   

Info mam szczątkowe, do VW mam dużą awersję. Stosowany w AAZ w golfie 3 po 95 roku.
Tylko masz rację, sterowanie tam jest znacznie uproszczone, gdyż zawór/przestawiacz jest 2 przewodowy, a u nas chyba 3 w ve.
O pompie z Jeepa 2.5td z silnikiem VM(spełnia podstawowe kryterium, jest lewoobrotowa tłokorozdzielacz 11) myślałem poważnie, gdyż z tego co zauważyłem jest tam tylko potencjometr gazu, i zawór stopu. Nic innego.
Kwestia jaki tam jest tłokorozdzielacz i fala.
Nie chce bić jakiś rekordów mocy, 130km wystarczy. Bardziej kwestia bezawaryjności.
W planach jest instalacja na OR, tak więc vp30 średnio się nadaje.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 24, 2019 05:09   

bielu000, My tez mamy 2 pin wtyczke, chodzi o sygnal bradziej czy to jest tez pwm czy zwykly 0/1 :wink:

Ogolnie sie rozchodzi mimo lewej pompy tez o to jaka srednice ma walek, jak wyglada ciegno gazu w srodku pompy no i jaka fala. Choc wszystkie te elementy mozna z SD przelozyc i pompe VM da sie zamontowac bo moj kolega z Rosji taka ostatnio do Rovera zbudowal tylko ze w sumie korpus zostal z R 820 VM a reszta poleciala z SD :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
bielu000 



Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 54



Wysłany: Czw Paź 24, 2019 18:02   

Rozumiem w sumie.
Myślisz jaki koszt przełożenia wnętrzności?
Pompy z VM są bardzo tanie, w sumie roverowska sd też jest tania.
Zastanawiam się dalej co zrobić, bo startuje z projektem, a w przeciągu max miesiaca muszę skończyć samochód...
A przekładam jeszcze zawieszenie, wnętrze i dużo detali.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 24, 2019 19:20   

bielu000, Ale 45 na offorad ? :-|

Jak masz pojecie z kabelkami to wsadz sobie ECU z SD :-D
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
bielu000 



Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 54



Wysłany: Czw Paź 24, 2019 21:05   

Czemu off road?
Instalacja na olej roślinny bedzie, kiedyś eksperymentowałem i całkiem fajne efekty były.
A co do R45, to przód polift mg, tył ze względu ze to liftback nie jest zbyt uroczy to z civica polift.
Felgi mam 16" borbety, wnętrze mam fotele z r400, bardzo fajne skóry, boczki zostało zrobić i podsufitke.
Najgorzej z zawieszeniem, bo chciałbym żeby wmiarę dobrze siedziało koło 195/45 16.
I pewnie trzeba bedzię pchać jakiś gwint.
Miałbyś pin out ecu od sd oraz od Idt?
Bo myślę, że to nie byłoby problemem żebym sobie pospinał :)
Tutaj wrzucam link do Elektrody, gdzie opisany jest moduł/sterownik z VW.
Moduł VW

I ostatnia kwestia, jakbym odpuścił sterowanie tym zaworkiem?
Wiadomo, że odpalę silnik ale co dalej? Podać na niego napięcie zeby przyspieszyć opóźnić wtrysk?
Wiem, że jego charakterystyka jest zupełnie inna. Sterowanie odbywa się częstotliwoscią...
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Paź 25, 2019 05:15   

Tak to zrozumiałem że chcesz offroad robić autem :-)

Jak podasz napięcie na zawór paliwa auto odpali i bez napięcia kat będzie przyspieszony na maxa i da się tak śmigać lecz mocy nie bedzie. A jak podasz stałe napięcie na kat to będzie strzelał z wydechu i kopcił szarym dymem :-) jest filmik na moim kanale YouTube jak się to zachowuje :-)
Pinouty mogę tobie wieczorem poszukać i schematy.

[ Dodano: Pią Paź 25, 2019 06:15 ]
Tylko jak mówiłem w pw klima nie będzie dzialac trzeba sobie sterownik dorobić na microcontroller'ze
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZS 180] Zegary - zmiana mil na km
own Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Pon Lis 08, 2010 14:57
own
Brak nowych postów [R45] Zmiana oleju
Cherman Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Sty 31, 2008 14:21
jarcat
Brak nowych postów [R45] zmiana zderzaka
pawlovsky Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pon Sty 08, 2018 00:48
pawlovsky
Brak nowych postów [R45] Typ pompy wtryskowej
pomocy z typem pompy wtry.
jacek69 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Cze 04, 2007 10:57
piter34
Brak nowych postów [R420] Zmiana alternatora
BetJar Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Czw Sty 08, 2009 22:57
BetJar



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink