Wysłany: Nie Cze 30, 2019 23:23 [R75] brak mocy, stukanie
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Cześć wszystkim. To mój pierwszy post. Od pół roku posiadam z dziewczyną autko Rover 75 2.0 CDT diesel rok produkcji 2002 w automacie. Samochód odziedziczony po bracie mojej dziewczyny. U niego 7 lat odkuoiony od Niemca. Auto w ogólnym stanie technicznym bardzo dobrym. Przez te 7 lat praktycznie nic się z nim nie działo. Problemy zaczęły się miesiąc temu. Jadąc pod jedną z Polskich przełęczy auto zaczęło mieć problem ze zmianą biegów. Taka była wstępną diagnoza. 4 biegowy stary automat. Po powrocie do płaskiego Wrocławia problem zniknął więc tym bardziej postawiłem na skrzynie. Umówiłem się więc na jej regenerację (miała być sprawdzona, i ew. jeśli trzeba to zregenerowana) . Jednak kilka dni przed planowaną wizytą auto się nam zatrzymało. Zgasło, zapaliła się kontrolka akumulatora i oleju. Auto zaciągnięte do pobliskiego mechanika, mechanik stwierdził że problem leży po stronie wtrysków które wymagają regeneracji, podobno układ paliwowy też nie był w najlepszym stanie że względu na jakiś zalegający syf z paliwa (przez nas tankowanie zawsze na Orleanie, wcześniej nie wiadomo). Wyczyszczony został układ paliwowy, cały, wymieniona pompa paliwa, filtr, oraz zregenerowana wtryski. Dodatkowo od razu sprawdzona została skrzynia i wymieniony w niej olej. Auto wyjechało od mechanika i odzyskali swój wigor. Lepiej przyśpieszało oraz zmieniało biegi. W piątek zrobiło trasę 160km, dzisiaj kolejna trasa, pierwsze 100km bez zastrzeżeń. Po 100km zatrzymaliśmy się na 15 minut więc auto lekko przestyglo i przy próbie odpalenia pojawił się bardzo niwfajny, głośny stukot na niskich obrotach (poniżej 1tyś) auto też wyraźnie traciło moc oraz miało problem ze zmianą biegów pod nawet dość lekką górkę. Powyżej 1tyś obrotów stukot ustępuje ale mocy brak. Czyli objawy bardzo podobne do tego co było wcześniej. Stukot mam wrażenie wydobywa się z części silnika gdzie jest pasek klinowy (strona pasażera). Nie jestem mechanikiem, nie znam się za dobrze, czy ktoś może doradzić co może być przyczyną lub jak rozmawiać z mechanikiem?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Cze 30, 2019 23:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Lip 01, 2019 09:37
pablo102425 napisał/a:
auto zaczęło mieć problem ze zmianą biegów. Taka była wstępną diagnoza. 4 biegowy stary automat. Po powrocie do płaskiego Wrocławia problem zniknął więc tym bardziej postawiłem na skrzynie
Po pierwsze nie 4-biegowy tylko 5-biegowy automat , po drugie skrzynia może mieć problem z prawidłową pracą jak silnik jest niesprawny. Najpierw trzeba zająć się silnikiem i mieć pewność , że jest sprawny a potem ewentualnie skrzynia. Przyczyn stukania może być dużo np. koło pasowe dwu masowe , kompresor klimy , alternator , pompa wody ( sprawdzić temp. płynu podczas jazdy w komp . diagnostycznym pkt.7 ).
Wyłącz klimę na postoju, jeśli stukot jest dalej to pewnie koło pasowe do wymiany. Nie kupuj tanich zamienników, ja parę dni temu kupiłem fmparts i rozleciało się po 45 km. Kupiłem używkę i śmiga bez problemu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum