Tak wygląda w r75 zaworek shredera w porcie serwisowym klimy. Warto je wymieniać - koszt 5 zl a często nimi ucieka gaz. Ciekawe ze przy zmianie opon zawsze wulkanizator proponuje wymianę wentylu, a przy napełnianiu klimy praktycznie nikt o tym nie mówi - może dlatego ze przy napompowaniu kola nie zarobi, a przy napełnieniu klimy 200 trzeba zostawić
W sumie racja. Przybytki "nabijające klimę" bywają różne, różny jest też poziom profesjonalizmu ludzi się tym parających ale jeszcze nigdy nie zauważyłem żeby ktoś proponował wymianę tych zaworków.
No niewielka nieszczelność jest nawet w serwisach od klimy mile widziana
Dobrze jeśli klient regularnie odwiedza serwis żeby uzupełnić ubytek czynnika. Co by to było jakby układ nie tracił ani grama czynnika przez np przez 10 lat...
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
30 bar to już w skrajnym wypadku kiedy klima nie jest sprawna, lub wentylator nie działa, ale te 20 to sobie bez niczego utrzymuje.
Ciekawą jest rzeczą gdy jedziemy przegląd serwisowy na "maszynę automat" - widział ktoś z Was żeby klimoludek sprawdził jaki typ oleju idzie do waszej sprężarki? Albo gdzie jest odessany stary gaz z iluś aut przed wami? Czyżby w tej samej butli co nowy gaz i czyżby dostajemy wymieszany gaz z wszystkich aut z okolicy?
Olej do sprężarek jest higroskopijny, a przecież w wielu automatach z tylu widać ze jest zwykła buteleczka, nie hermetyczna i znów dostajemy nie dość ze często niewłaściwy olej to jeszcze zawilgocony.
To tylko kilka powodów dla których zainteresowałem sie klima i już klimolodkow nie odwiedzam...
jak kto sobie serwisuje maszynę tego juz nie wiem. Ale np ja nigdy nie widziałem aby ktoś podpinał analizator do układu żeby sprawdzić czy faktycznie masz czynnik r134a. A co jeśli jeździsz na propanie butanie - wtedy i taki gas maszyna ściągnie do swojej butli z r134a i taką mieszankę dostaniesz jako nieświadomy klient
Ale np ja nigdy nie widziałem aby ktoś podpinał analizator do układu żeby sprawdzić czy faktycznie masz czynnik r134a. A co jeśli jeździsz na propanie butanie - wtedy i taki gas maszyna ściągnie do swojej butli z r134a i taką mieszankę dostaniesz jako nieświadomy klient
Może dlatego że i tak dostaniesz potem propan butan
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
a no własnie, wiec po co sprawdzać. Ostatnio ktoś mi powiedział ze jedna stacja reklamuje sie ze nabicie klimy 80zl i ma spora kolejkę. R124a kosztuje ok900zl za 12kg. Do aut wchodzi średnio od 500-1000gr czynnika. Czyli koszt samego czynnika do nabicie pustego układu to od ok40 do 80zl plus koszt oleju prądu itd - czyli ta stacja robi za free, a jeszcze pewnie w wielu wypadkach musi dołożyć
Pewnie sporo właścicieli aut jeździ na propanie butanie nie mając o tym pojęcia
temat głęboki, ale gdyby r134 był w cenie mieszanki propanu butanu to nikt by tego nie wpuszczał w układ. Nie neguje r290 z r600 ze działa bo działa ale jednak palny jest
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum