Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR160] Sterowanie przepustnica wydechu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR160] Sterowanie przepustnica wydechu
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Sie 14, 2020 07:28   [MG ZR160] Sterowanie przepustnica wydechu
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie

Witam
Z racji tego ze dziś wstawiam kolejny ( nie liczę już ktory ) tłumik do mojego mg zr160, tym razem z przepustnica, wczoraj zainteresowałem sie jej sterowaniem. Pneumatycznie wszystko działa ale elektrycznie jest kicha. Podłączyłem żarówkę 5W pod wtyczkę zaworu sterującego, przejechałem sie kawałek i nic -żarówka nie zaświeciła - inaczej mowiac przepustnica by była cały czas zamknięta.
Kiedyś spotkałem sie z opinia ze w wielu r/mg to sterowanie nie działa, ale ze nie miałem wtedy takiego tłumika to tematu nie zgłębiałem.
Czy ktoś się orientuje co jest ze to sterowanie pada? Czy to może jest kwestia mapy silnika czy jeszcze czegoś?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sie 14, 2020 07:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
addb1 




Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 193

MG ZR

Wysłany: Pon Sie 17, 2020 10:04   

Nie działa :D przerabiałem temat. Też nie wiem jak robić ale musiałby być chyba oddzielny układ podcisnieniowy który się otworzy klapkę, lub jak kto woli zrobić na przycisk co by straszyć ludzi :D
_________________
Ja lubie SZYPKO
niech żyje zbrodniczy REŻIM
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Sie 17, 2020 20:37   

Dziś skończyłem spawanie wydechu z BMW e46 3l z przepustnicą. Różnica na wolnych obrotach jest kolosalna z otwartą i zamknięta przepustnicą, więc choćbym miał to zrobić na przycisk to zrobię. Cały układ podciśnienia mam kompletny nawet z puszka filtracyjną, więc zostaje tylko sterowanie z ECU lub na przycisk

[ Dodano: Pon Sie 17, 2020 21:37 ]
addb1, a powiedz, gdy przerabiałem temat to co sprawdzałeś? Czy coś ustalileś? Na pewno będę grzebał w tym sterowaniu, mam 2 ECU i ewentualnie podmienie dla testu. Myślę że w ECU wywala się jakiś mosfet od sterowania zaworem bo przecież mapa się raczej nie wysypuje
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
addb1 




Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 193

MG ZR

Wysłany: Wto Sie 18, 2020 08:57   

dawidd, Nie pamiętam to było rok temu i temat zamknąłem po prostu, i mam przelot
_________________
Ja lubie SZYPKO
niech żyje zbrodniczy REŻIM
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Sie 19, 2020 06:42   

Wczoraj pojeździłem troch z przełącznikiem manualnie otwierając i zamykając przepustnice. Fajerwerków nie ma jeśli chodzi o wyciszenie hałasu, ale jednak różnicę słychać, szczególnie gdy auto jest na postoju i gdy sie rozpędza na niskich obrotach - nie ma tego basowego pomruku ktory bardzo meczy. Nie zauważyłem tez różnicy w przyspieszaniu z zamknięta i otwarta przepustnica, ale z pewnością lepiej dla silnika jak by była otwarta. Doszedłem do jednego wniosku - taka przepustnica ma racje bytu, ale tylko jeśli będzie działać automatycznie, ze sterownika silnika lub jakiegoś arduino ktory z obrotów silnika by ja otwierał/zamykał
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Sie 19, 2020 13:00   

Mozna by wykorzystac jakąś swinkę np deta do sterowania przepustnica
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Sie 19, 2020 14:43   

slax, możesz rozwinąć myśl, jaka deta?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
addb1 




Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 193

MG ZR

Wysłany: Sro Sie 19, 2020 15:19   

dawidd,

DET3

Urządzenie Digital ECU Tuner 3 przeznaczone jest tylko i wyłącznie do sportu motorowego i nie może być używane na drogach publicznych! ... Niepoprawne strojenie silnika za pomocą urządzenia Digital ECU Tuner 3 (DET3) może doprowadzić poważnej awarii jednostki napędowej!
_________________
Ja lubie SZYPKO
niech żyje zbrodniczy REŻIM
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Sie 19, 2020 15:23   

dzięki info, mi raczej do sterowanie przepustnica tak zaawansowany sterownik nie potrzebny :)
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
nanab 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 688



Wysłany: Czw Sie 20, 2020 01:38   

slax napisał/a:
Mozna by wykorzystac jakąś swinkę np deta do sterowania przepustnica

Dodawanie komputera za połowę wartości samochodu dla wysterowania jednego siłowniczka :D
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Sie 20, 2020 06:06   

nanab napisał/a:
Dodawanie komputera za połowę wartości samochodu dla wysterowania jednego siłowniczka
Przecież deta 2 można kopić za 200zł :D Wystarczy mu podłączyć zasilanie, sygnał z TPS do tego zaworek do sterowania podciśnieniem i już możemy sterować wydechem jak nam się tylko podoba.
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Sie 20, 2020 06:51   

na dniach powrócę do mojego oryginalnego ECU którego kiedyś zmieniłem gdy zgubiłem klucze, może na nim zagada. Tak sobie myślę ze skoro były wersje z przepustnica i bez, to może w jednych ecu jest ta opcja wyłączona, a w innych aktywna. Jeśli nie, to rozpruje ecu i będę szukał skąd idzie sygnał, może tam jakiś tranzystor się upala od tego sterowania i naprawa nie będzie trudna... tak sobie głośno myślę
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Xakari 




Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 73

MG ZS

Wysłany: Czw Sie 20, 2020 21:11   

A co mówi Rave na jej temat? Zazwyczaj w miarę jest opisane jak to działa.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
nanab 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 688



Wysłany: Pią Sie 21, 2020 01:33   

slax napisał/a:
Przecież deta 2 można kopić za 200zł

Ostatnio rozglądam się i najtańsze ecumaster jaki można kupić to det3 za ok 600zł
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pią Sie 21, 2020 07:44   

[ Dodano: Pią Sie 21, 2020 08:44 ]
nanab napisał/a:

Ostatnio rozglądam się i najtańsze ecumaster jaki można kupić to det3 za ok 600zł

Dziwne rzeczy piszesz, nasz forumowy kolega sprzedał ostatnio det 3 za ok połowy tej kwoty
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
nanab 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 688



Wysłany: Pią Sie 21, 2020 19:32   

Nadal szukam i jedyne co znajduję poniżej 600zł to oferty kupna :D
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Sie 27, 2020 15:52   

rozgrzebałem sterownik, zawor podciśnienia idzie tylko do jednego pinu układu L9110PD i do diody zabezpieczającej.
Nie znalazłem pdf do tego układu. W sterowniku sa 2 takie scalaki, pozostaje kupić drugi komputer i przełożyć scalak - może ruszy

[ Dodano: Sob Sie 22, 2020 17:31 ]
Przełożyłem mój zapasowy komputer z SCU do MG. Niestety tez sterowanie przepustnicą nie działa. Albo ta dioda zabezpieczająca jest słaba w tych sterownikach i nagminnie padał układ L9110pd albo jeszcze cos jest z softem. Kupiłem sterownik NNN100743 z rovera 25, poczekamy jak przyjdzie i przełożę układ i może cos z tego będzie. Z tego co wiem to NNN100743 ma jeden układ L9110pd na pokładzie i akurat w innym miejscu niż ten co mam do podmiany - wiec jest szansa ze będzie on nieuszkodzony

[ Dodano: Sob Sie 22, 2020 17:53 ]
fotki, te piny to sterowanie zaworem podciśnienia przepustnicy








[ Dodano: Sob Sie 22, 2020 17:55 ]
i sam zaworek: BMW ! A niedawno pisałem ze MG 1.8 nie ma nic wspólnego z bmw a tu taki niuans :)


[ Dodano: Czw Sie 27, 2020 16:52 ]
kupiłem drugi sterownik silnika z r25 z niego postanowiłem przełożyć układ












Tak wyglądała moja wymiana układu
Niestety nic to nie dało bo dalej cały czas na wtyczce zaworka jest 12V i zmienia sie tylko minimalnie, ale to bardziej od obciążenia silnika, ładowania itd
Wątpię ze trafiłem na sterownik z uszkodzonym drugim układem ale może ...
W każdym bądź razie kupiłem nowy układ z chin, tym razem wymienię go w swoim oryginalnym sterowniku. Możliwe ze jest to zablokowane w sofcie, a ja podmiankę układu zrobiłem w ECU z 2005r i nie mam pewności ze oryginalnie miał on tłumik z przepustnica.
Nic, będę próbował dalej
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
addb1 




Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 193

MG ZR

Wysłany: Pią Wrz 04, 2020 21:10   

Nieźle ;) miło patrzeć jak ktoś doszukuję się doglębnie przyczyn
_________________
Ja lubie SZYPKO
niech żyje zbrodniczy REŻIM
 
 
Rokan 



Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 4



Wysłany: Nie Paź 18, 2020 15:21   

I jak wiadomo coś nowego po wymianie układu z chin ?
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Lis 16, 2020 17:20   

Jeszcze układ nie dotarł, jak dotrze to wrzucę go do oryginalnego ecu ktory siedział w aucie zeby nie było wątpliwości ze to np jeszcze kwestia softu

[ Dodano: Pon Lis 16, 2020 17:20 ]
nowy układ wstawiony, mnóstwo prób z dwoma ecu, z zaworami, z jazda na mierniku i nic - jak nie działało tak nie działa. Poddaje się - nie udało mi sie naprawić natywnego sterowanie przepustnica wiec ten sposób odpuszczam
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Mg Zr 160] Przepustnica wydechu, jak ją uruchomić?
Tomaszabc Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Lip 09, 2019 18:20
addb1
Brak nowych postów [R 214 16v '98] Średnica wydechu
kudlaty225 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Cze 08, 2008 15:53
hawczyn
Brak nowych postów [214 Si 1.4 16v 98 R] Średnica wydechu
kolin Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Czw Gru 06, 2007 11:56
piter34
Brak nowych postów [MG ZR 160] Strzały z wydechu
jrdarus1 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sob Sty 26, 2013 05:37
komoss
Brak nowych postów [R25] Kolorowo z wydechu
Mundekk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pią Kwi 27, 2012 19:52
JacK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink