Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie
Witam
Z racji tego ze dziś wstawiam kolejny ( nie liczę już ktory ) tłumik do mojego mg zr160, tym razem z przepustnica, wczoraj zainteresowałem sie jej sterowaniem. Pneumatycznie wszystko działa ale elektrycznie jest kicha. Podłączyłem żarówkę 5W pod wtyczkę zaworu sterującego, przejechałem sie kawałek i nic -żarówka nie zaświeciła - inaczej mowiac przepustnica by była cały czas zamknięta.
Kiedyś spotkałem sie z opinia ze w wielu r/mg to sterowanie nie działa, ale ze nie miałem wtedy takiego tłumika to tematu nie zgłębiałem.
Czy ktoś się orientuje co jest ze to sterowanie pada? Czy to może jest kwestia mapy silnika czy jeszcze czegoś?
Nie działa przerabiałem temat. Też nie wiem jak robić ale musiałby być chyba oddzielny układ podcisnieniowy który się otworzy klapkę, lub jak kto woli zrobić na przycisk co by straszyć ludzi
_________________ Ja lubie SZYPKO
niech żyje zbrodniczy REŻIM
Dziś skończyłem spawanie wydechu z BMW e46 3l z przepustnicą. Różnica na wolnych obrotach jest kolosalna z otwartą i zamknięta przepustnicą, więc choćbym miał to zrobić na przycisk to zrobię. Cały układ podciśnienia mam kompletny nawet z puszka filtracyjną, więc zostaje tylko sterowanie z ECU lub na przycisk
[ Dodano: Pon Sie 17, 2020 21:37 ] addb1, a powiedz, gdy przerabiałem temat to co sprawdzałeś? Czy coś ustalileś? Na pewno będę grzebał w tym sterowaniu, mam 2 ECU i ewentualnie podmienie dla testu. Myślę że w ECU wywala się jakiś mosfet od sterowania zaworem bo przecież mapa się raczej nie wysypuje
Wczoraj pojeździłem troch z przełącznikiem manualnie otwierając i zamykając przepustnice. Fajerwerków nie ma jeśli chodzi o wyciszenie hałasu, ale jednak różnicę słychać, szczególnie gdy auto jest na postoju i gdy sie rozpędza na niskich obrotach - nie ma tego basowego pomruku ktory bardzo meczy. Nie zauważyłem tez różnicy w przyspieszaniu z zamknięta i otwarta przepustnica, ale z pewnością lepiej dla silnika jak by była otwarta. Doszedłem do jednego wniosku - taka przepustnica ma racje bytu, ale tylko jeśli będzie działać automatycznie, ze sterownika silnika lub jakiegoś arduino ktory z obrotów silnika by ja otwierał/zamykał
Urządzenie Digital ECU Tuner 3 przeznaczone jest tylko i wyłącznie do sportu motorowego i nie może być używane na drogach publicznych! ... Niepoprawne strojenie silnika za pomocą urządzenia Digital ECU Tuner 3 (DET3) może doprowadzić poważnej awarii jednostki napędowej!
_________________ Ja lubie SZYPKO
niech żyje zbrodniczy REŻIM
Dodawanie komputera za połowę wartości samochodu dla wysterowania jednego siłowniczka
Przecież deta 2 można kopić za 200zł Wystarczy mu podłączyć zasilanie, sygnał z TPS do tego zaworek do sterowania podciśnieniem i już możemy sterować wydechem jak nam się tylko podoba.
na dniach powrócę do mojego oryginalnego ECU którego kiedyś zmieniłem gdy zgubiłem klucze, może na nim zagada. Tak sobie myślę ze skoro były wersje z przepustnica i bez, to może w jednych ecu jest ta opcja wyłączona, a w innych aktywna. Jeśli nie, to rozpruje ecu i będę szukał skąd idzie sygnał, może tam jakiś tranzystor się upala od tego sterowania i naprawa nie będzie trudna... tak sobie głośno myślę
rozgrzebałem sterownik, zawor podciśnienia idzie tylko do jednego pinu układu L9110PD i do diody zabezpieczającej.
Nie znalazłem pdf do tego układu. W sterowniku sa 2 takie scalaki, pozostaje kupić drugi komputer i przełożyć scalak - może ruszy
[ Dodano: Sob Sie 22, 2020 17:31 ]
Przełożyłem mój zapasowy komputer z SCU do MG. Niestety tez sterowanie przepustnicą nie działa. Albo ta dioda zabezpieczająca jest słaba w tych sterownikach i nagminnie padał układ L9110pd albo jeszcze cos jest z softem. Kupiłem sterownik NNN100743 z rovera 25, poczekamy jak przyjdzie i przełożę układ i może cos z tego będzie. Z tego co wiem to NNN100743 ma jeden układ L9110pd na pokładzie i akurat w innym miejscu niż ten co mam do podmiany - wiec jest szansa ze będzie on nieuszkodzony
[ Dodano: Sob Sie 22, 2020 17:53 ]
fotki, te piny to sterowanie zaworem podciśnienia przepustnicy
[ Dodano: Sob Sie 22, 2020 17:55 ]
i sam zaworek: BMW ! A niedawno pisałem ze MG 1.8 nie ma nic wspólnego z bmw a tu taki niuans
[ Dodano: Czw Sie 27, 2020 16:52 ]
kupiłem drugi sterownik silnika z r25 z niego postanowiłem przełożyć układ
Tak wyglądała moja wymiana układu
Niestety nic to nie dało bo dalej cały czas na wtyczce zaworka jest 12V i zmienia sie tylko minimalnie, ale to bardziej od obciążenia silnika, ładowania itd
Wątpię ze trafiłem na sterownik z uszkodzonym drugim układem ale może ...
W każdym bądź razie kupiłem nowy układ z chin, tym razem wymienię go w swoim oryginalnym sterowniku. Możliwe ze jest to zablokowane w sofcie, a ja podmiankę układu zrobiłem w ECU z 2005r i nie mam pewności ze oryginalnie miał on tłumik z przepustnica.
Nic, będę próbował dalej
Jeszcze układ nie dotarł, jak dotrze to wrzucę go do oryginalnego ecu ktory siedział w aucie zeby nie było wątpliwości ze to np jeszcze kwestia softu
[ Dodano: Pon Lis 16, 2020 17:20 ]
nowy układ wstawiony, mnóstwo prób z dwoma ecu, z zaworami, z jazda na mierniku i nic - jak nie działało tak nie działa. Poddaje się - nie udało mi sie naprawić natywnego sterowanie przepustnica wiec ten sposób odpuszczam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum