Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Nadal brak mocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Nadal brak mocy
Autor Wiadomość
STA75 



Dołączył: 14 Wrz 2020
Posty: 8



Wysłany: Sob Sty 02, 2021 21:51   [R75] Nadal brak mocy
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001

Witam. Od zakupu mojej 75tki wiele w aucie zrobiłem, poprawiłem i naprawiłem. Nadal mam problem z mułowatościa. Auto zwyczajnie nie ma siły czy zimny czy ciepły, kręcilem do 4 tys/obr i jego mułowatość jest jednostajna. Niewyskakują żadne błędy i auto jeździ ok bez szarpań, ksztuszeń itp. Pomierzyłem ciśnienie na cylindrach i jest od 11 do 13 więc jest dość ok. Ciśnienie na kolektorze ssącym to 3,7 . Chciałem jeszcze sprawdzić ciśnienie na listwie wtryskowej, ale nie mam pomysłu jak podpiąć ciśnieniomierz. Proszę o pomoc i sugestię. Mam dużo zaparcia i chęci do tego wozidelka ale potrzebuje jakiejś wskazówki.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 02, 2021 21:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Sty 03, 2021 13:22   

jaki masz motor? 1.8 czy 1.8T ?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
STA75 



Dołączył: 14 Wrz 2020
Posty: 8



Wysłany: Nie Sty 03, 2021 14:53   

1.8 bez turbo.
 
 
nanab 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 688



Wysłany: Nie Sty 03, 2021 18:33   

Coś nei tak z ciśnieniem w kolektorze, prawie 4bar bez turbo to trochę za dużo.
Jakie przyspieszenie, moze po protu to normalne ze jest mulowaty? Wazy tyle co 2 samochody a mocy ma tyle co przecietny motocykl.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Sty 03, 2021 20:14   

a te motorki maja egr? Jeśli tak to może w pozycji otwartej jest zacięty

[ Dodano: Nie Sty 03, 2021 20:14 ]
a tak swoja droga - tak jak nanab, napisał - na pewno nie masz 3,7 bara na dolocie - doprecyzuj co i jak tam zmierzyłeś
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
STA75 



Dołączył: 14 Wrz 2020
Posty: 8



Wysłany: Nie Sty 03, 2021 21:27   

Wybaczcie moj błąd. Jedno sie myśli a inne sie pisze. Ciśnienie na kolektorze dolotowym to 0,5 bar. Mierzylem na wejsciu z odmy pokrywy zaworów i dodatkowo na otworze gdzie podpięty jest przewodzik z zaworu ciśnienia listwy. Wartości mierzone na rozgrzanym silniku na ok 800 obr/min

Co do muła mam porównanie na innych autach o podobnej masie i mocy silnika. Drugim samochodem jaki mam to Peugeot 307sw z silnikiem 1.6 Pb cos ok 106KM masa również zbliżona do 75tki. Generalnie ten Peugeot to rakieta w porównaniu do Rovera.

Rover rozpędzi sie do 120 km/h i utrzymanie tej prędkości pod górę to nie problem, rozpędza sie wolno ale jednostajnie na każdym biegu. Wymieniłem juz czujnik wałka rozrządu (bez zmian) rozrząd ustawiony ideal.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Sty 04, 2021 09:04   

peugot ma 147 a rover 160Nm wiec powinien isc podobnie chociaż rover jest ok100kg cięższy
Ciężko tak podpowiedzieć cos - sprawdzić trzeba hamulce(czy da sie auto przepchnąć na luzie) sprzęgło czy sie nie ślizga, katalizator czy nie zapchany(i tu bym celował w pierwszej kolejności) itp. Jak by brakowało paliwa to pewnie by wyskoczył błąd.
A na luzie silnik wkręca się normalnie do odcinki?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Sty 04, 2021 09:47   

Skoro nie pluje błędami to ja bym sprawdził:
1. Ciśnienie pompy paliwa.
2. Powietrze - czy nie dostaje lewego i czy filtr jest czysty żeby powietrza była odpowiednia ilość.
3. Jeżeli dwa powyższe będą oki, to prawdopodobnie jakiś czujnik coś przekłamuje. W takich przypadkach podłączam ELM 327 (koszt 30zł jakoś) i Torque Pro (darmowa wersja) Podglądam temperatury, doładowania, ilość powietrza i inne rzeczy które można podejrzeć live (zależnie od modelu silnika) podczas pracy silnika. Jeżeli jakiś czujnik daje błędny odczyt to auto zmienia skład mieszanki poprzez złe dawkowanie paliwa. Niestety nie wiem co dokładnie w 1.8N/A można/trzeba sprawdzić, ale pewnie bardziej doświadczeni koledzy podpowiedzą ;)

[ Dodano: Pon Sty 04, 2021 09:47 ]
dawidd a czy katalizator czasem nie powinien wyjść na kompie? Tam są chyba dwie sondy przecież.
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 04, 2021 10:58   

Filtr paliwa bym sprawdził i ciśnienie, ja się wpinalem mierzy wężyk zasilający a listwę wtryskową.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
STA75 



Dołączył: 14 Wrz 2020
Posty: 8



Wysłany: Pon Sty 04, 2021 21:52   

Co do oporu kół to jest ok na płaskiej nawierzchni bezproblemowo da się ruszyć autem cisnac za drzwi jedna noga :mrgreen: .
Mam taki swoj mały sprzecik diagnostyczny i paremetry sa takie:
Silnik 85stopni C
Obroty 850 obr/min
Obciazenie PCT 3,9%
Cisnienie pow. dolotowego 39kPa
Przepustnica 4,7%
Sonda 1 od 0,1 V do 0,8 V pracuje równomiernie sinusoidalnie
Sonda 2 trzyma 0,8 V
Ładowanie aku 13,9 V

Po tych parametrach wydaje mi sie dość ok.
Odcinki nierobilem bo by mnie serce bolało :oops: . Ja go kręcilem maks do 5 tyś ale wydaje mie ze tez jakoś bardziej ospale niz inne podobne silniki.
Zasys powietrza jest drozny na czystym filtrze.
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 04, 2021 22:11   

75 ma koło dwumasowe przez to wkręca wie wolniej na obroty niż inne benzyniaki nawet rovery.
Niestety to nie jest sportowe auto przy tej mocy, chcąc jeździć dynamiczniej trzeba go kręcić. Sprawdź rozoedzanie kręcąc go do 6kprm a powinieneś poczuć różnicę :mrgreen:
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wypadanie zapłonu, brak ładowania, brak mocy.
Ramzes120 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Lip 22, 2019 19:17
Ramzes120
Brak nowych postów [R75] Brak mocy
cucho Rover serii 75, MG ZT 26 Pon Mar 02, 2015 18:25
sTERYD
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] brak mocy
vonglass Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Gru 11, 2012 20:52
apples
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [i]Brak mocy[i]
R_Bujak Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Gru 04, 2013 16:10
szoso
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Brak mocy
plonex25 Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Paź 02, 2012 16:34
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink