Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75/ZT] - TOAF Diagnostic Tool
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75/ZT] - TOAF Diagnostic Tool

Temat dotyczący programu TOAF, narzędzia diagnostycznego dla samochodów marki Rover 75/MG ZT
Autor Wiadomość
Jasiu 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2018
Posty: 80



Wysłany: Pią Wrz 29, 2023 12:38   

Już działa, dzięki za odpowiedź.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 29, 2023 12:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marek501 
Klubowicz





Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 305
Skąd: Kutno



Wysłany: Pon Paź 02, 2023 18:10   Spalony komputer silnika 2.5 v6

Z na razie nie wiadomych przyczyn zjarał mi się sterownik silnika . Za radą kolegi marcin.misek kupiłem drugi i dałem fachowcom do przelutowania kości pamięci z mojego uszkodzonego do tego świeżo zakupionego . Komputer założyłem wszystko niby ok błędów nie ma z modułem się łączę ale niestety silnik kręci ale nie odpala . Co jeszcze mam zrobić żeby zagadał ?
_________________
marek501
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Paź 02, 2023 18:44   

Musisz zsynchronizować ewsa TOAFem
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
marek501 
Klubowicz





Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 305
Skąd: Kutno



Wysłany: Pon Paź 02, 2023 19:07   

sTERYD napisał/a:
Musisz zsynchronizować ewsa TOAFem
A w którym miejscu mam taką opcję ? Bo nic takiego w TOAF- ie nie znalazłem.
_________________
marek501
 
 
arczi220 
Klubowicz





Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 399
Skąd: Radlin



Wysłany: Pon Gru 11, 2023 20:59   

Kody zczytać i przypisać? Tak
_________________
--------------------------------------------------------------------
Jest MG TF Xpover gray - srebrna strzała
Jest i Rover75 -złota strzała
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Gru 12, 2023 18:39   

Nic nie trzeba przepisywać jest po prostu guzik synchronizuj ews, czy coś takiego, ale z głowy nie powiem gdzie.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kamyk___ 



Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 9



Wysłany: Pon Kwi 01, 2024 12:08   

Witam, mam 3 pytania, które nie padły w całym obszernym temacie:
1. proszę o informację jak zachowają się sterowniki pamięci foteli kiedy są DWA (komputer kierowcy i pasażera) podłączone jednocześnie podczas programowania. Czy oba się zaprogramują jednakowo czy wywali jakieś błędy czy należy odłączać jeden podczas programowania drugiego? Dodam, że teraz oba pracują poprawie i niezależnie.

2. taka sama sytuacja dotycząca PDC (jeden oryginalny z tyłu), drugi dodany z przodu. Ten przedni nie obecnie nie jest podłączony do linii K.

3. Czy po podłączeniu PDC (przedniego) do linii K, moduł haka na wstecznym będzie również wyłączał przednie PDC i czy ewentualnie da się w przednim wyłączyć wyłączanie przy wstecznym?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Kwi 01, 2024 14:42   

A co chcesz programować w sterowniku fotela, czy PDC?
Jak chodzi o PDC, to przydaje się jedynie diagnostyka, ale programowania tam nie ma co zaglądać. W SMAC, to nawet do diagnozy nic nie ma.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Kwi 02, 2024 07:07   

kamyk___, a w jaki sposób zrobiłeś wyzwalanie przedniego czujnika? Ręcznie przyciskiem czy jakoś automatyczne ? Kojarzę że w pdc była taka funkcja 4 lub 8 czujników i chyba zaznaczało się przód/tył ale ze to przeszczep z BMW to nie wiem czy w r75 też tak działa
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
kamyk___ 



Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 9



Wysłany: Wto Kwi 02, 2024 12:00   

dawidd, przedni włącza się jak stacyjka jest w pozycji II (zapłon) ale mam dodatkowy wyłącznik zasilania z podtrzymaniem do wyłączenia zapłonu (lub z palca), bo autobusy, motory i część ciężarówek wzbudza czujniki, czasami duży deszcz przy szybkiej jeździe (woda chlapiąca spod kół) też powoduje piszczenie :)

[ Dodano: Wto Kwi 02, 2024 13:00 ]
Oszczędzanie akumulatora:

Włączanie grzania lusterek i spryskiwaczy szyby po włączeniu grzania tylnej szyby (działa
automatycznie i lub z przycisku), może komuś się przyda podczas zabaw z Toafem




Z przykrością informuję, że BCU sprawdza rezystancję tego przekaźnika (w sumie to fajnie, że to robi) ale załączony schemat nie zadziała :( Zapalają się kolejno kontrolki na liczniku: spalona żarówka, błąd silnika i ciśnienie oleju + po wyjęciu kluczyka ze stacyjki świeci się wyświetlacz duży i mały. Przerobiłem schemat ale nie mam jeszcze rozrysowanego, jak namaluję to załączę.
Ostatnio zmieniony przez kamyk___ Czw Kwi 04, 2024 21:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1062



Wysłany: Wto Kwi 02, 2024 19:48   

kamyk___ napisał/a:
1. proszę o informację jak zachowają się sterowniki pamięci foteli kiedy są DWA (komputer kierowcy i pasażera) podłączone jednocześnie podczas programowania. Czy oba się zaprogramują jednakowo czy wywali jakieś błędy czy należy odłączać jeden podczas programowania drugiego? Dodam, że teraz oba pracują poprawie i niezależnie.

Zważywszy na fakt iz nie ma tam żadnego security access, to powinny się zaprogramować tak samo - ale czy tak bedzie na pewno - nie wiem - nie sprawdzałem.
Cytat:
2. taka sama sytuacja dotycząca PDC (jeden oryginalny z tyłu), drugi dodany z przodu. Ten przedni nie obecnie nie jest podłączony do linii K.

To samo jak wyżej.
kamyk___ napisał/a:
3. Czy po podłączeniu PDC (przedniego) do linii K, moduł haka na wstecznym będzie również wyłączał przednie PDC i czy ewentualnie da się w przednim wyłączyć wyłączanie przy wstecznym?

Oczywiście ze go wyłączy - nie masz przecież adresacji że ten jest tylny a ten przedni, oba będą sie zachowywały tak samo. A na dodatek jak oba na raz będą wysyłały informacje to będzie burdel na K-BUS.
W PDC jest taka opcja jak Reversin Signal - ale jak to działa, i czy działa - nie wiem - musisz przetestować.
Jest też opcja Trailer Hook - wyłączenie jej też powinno wyeliminować wyłączanie podczas wrzucenia wstecznego.

A nie prościej kupić moduł PDC z E39 poliftowego ? masz od razu wyjście na przednie i tylne czujniki - tylko wiązkę trzeba pociągnąć na przód, i guzik dodać.
Ponadto w PDC są zaszyte charakterystyki pojazdów w którym to PDC jest, w Roverze 75 jest rożne kodowanie dla Sedana i rożne dla Kombi.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
kamyk___ 



Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 9



Wysłany: Sro Kwi 03, 2024 14:01   

marcin.misek, Dzięki za odpowiedź.
PDC i fotele programują się jednocześnie (oba sterowniki tak samo), odczyt danych sterownika (identyfikacja) odbywa się losowo - który pierwszy się odezwie ten się pokazuje.
 
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1062



Wysłany: Sro Kwi 03, 2024 19:13   

kamyk___ napisał/a:
odczyt danych sterownika (identyfikacja) odbywa się losowo - który pierwszy się odezwie ten się pokazuje.

To było do przewidzenia :)
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
kamyk___ 



Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 9



Wysłany: Sro Kwi 03, 2024 19:49   

Pytanie: czy da się w wersji mobilnej toafa wczytać plik kopii z karty telefonu ?
 
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1062



Wysłany: Sro Kwi 03, 2024 21:14   

Nie. Toaf Mobile nie obsługuje plików *.toaf. Tam nie ma nawet możliwości zapisu kodowania do pliku. Zrób sobie kopię na serwerze. Na jedno wyjdzie.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
kamyk___ 



Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 9



Wysłany: Sro Kwi 03, 2024 23:14   

Przy logowaniu dostaję taki komunikat:



Ostrzeżenie
Zalogowanie niemożliwe! Twoje konto zostało zablokowane lub nie zostało jeszcze zatwierdzone.
 
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1062



Wysłany: Czw Kwi 04, 2024 23:02   

Bryku01 napisał/a:
Udało się połączyć. W zasadzie nie wiem jak, bo nic nie zmieniałem. Jedynie co to łączyłem się jeszcze z innymi modułami i po tem spróbowałem z silnikiem i się udało.

No i tu jest pewnie problem.. bo mi tez ie to czasami zdarza - musze to przetestować i naprawić kiedys.
dawidd napisał/a:
czy toaf łączy się z pompa ABS w mg zr 2004r

Nie, to co wyswietla to jakies bzdury.. mam w planie to dodać.. mam nawet pompe ABS - ale nie wiem czy odpowiednią..

[ Dodano: Pią Kwi 05, 2024 00:02 ]
kamyk___ napisał/a:
Ostrzeżenie
Zalogowanie niemożliwe! Twoje konto zostało zablokowane lub nie zostało jeszcze zatwierdzone.

Gdzie jest ten komunikat ? Bo na pewno nie w TOAF Mobile..
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
kamyk___ 



Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 9



Wysłany: Pią Kwi 05, 2024 11:27   

marcin.misek, Nie w Mobile ale na stronie:





 
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1062



Wysłany: Pią Kwi 05, 2024 12:58   

haha... nawet nie wiedziałem że tam można utworzyć jakieś konto.
Nie jest to do niczego potrzebne.
Tworzenie konta odbywa się poprzez aplikację mobilną.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Dzisiaj 0:32   

marcin.misek, masz jeszcze wersje źródłową TOAF dla windows?
Może byś zrobił jakiś lifting i poprawił kilka rzeczy, które są zjebane.
W dobie AI myślę, że możnaby było zaszaleć :D
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Toaf Tool Chip Tuning - CDT -> CDTI
MATRIXorg Rover serii 75, MG ZT 21 Pon Lut 25, 2019 12:33
MaReK
Brak nowych postów [MG ZT CDTI 2.0 ]PODNIESIENIE MOCY PROGRAMEM TOAF TOOL
88Belfegor Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Sty 27, 2022 22:12
MaReK
Brak nowych postów [R75]Toaf
Dargor Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Gru 09, 2017 21:06
Dargor
Brak nowych postów [R75]TOAF
grota10 Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Sie 09, 2023 19:16
marcin.misek
Brak nowych postów [R75] Pomoc z Toaf'em
itemek48 Rover serii 75, MG ZT 34 Sro Mar 23, 2022 23:58
MaReK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink