Wysłany: Nie Gru 06, 2015 14:22 [r75] pompa w baku VDO K124 - gdzie taka dostać?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam,
Padła mi własnie pompa w baku. Po wybebeszeniu jej, okazało sie ze wytarty jest komutator, a jego wymiana jest raczej niemożliwa, chyba ze z całym wirnikiem. Zacząłem szukać i poza pompami no name nic ciekawego nie znalazłem. Ma ktoś może namiary na oryginalna pompę, albo na jakiś firmowy dobry zamiennik?
Dokladnie tak jak dawidd pisze, na co caly kosz, jak odrobina zabaw i można wymienić sam wklad. Malo przyjemna robota i wężyki ciasno siedzą, ale warto jeśli można zaoszczędzić z 7 stówek.
dawidd, mala uwaga, dawno to dość robiłem i nie pamiętam dokladnie ale cos mi świta ze musiałem cos kombinować filterkiem, który jest montowany na dole pompki przy dnie baku. Tylko nie pamięta co. Ale to byl drobiazg
[ Dodano: Wto Gru 08, 2015 06:46 ]
nawet sie zastanawiałem czy nie przerobić go na wersje poliftowa bez pompki kolo akumulatora, ale jak auto stoi unieruchomione to jakoś nie mam chęci na przeróbki. Swoja droga jakie jest rozwiązanie tych poliftowych ? Co tam siedzi w baku?
no właśnie nie wiem. Wygląda tak samo, ale jest dwa razy droższe w Rimmerbros. To właśnie ja się zastanawiam czy nie dodać tej pompki przy akumulatorze w razie awarii.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
ja bym usuną a Ty byś dodał, to może się zamienimy
A tak poważnie, to pompkę w baku mam, która robi 3 bary, z kolei przy akumulatorze bez pompki ropa ledwo leciała, na pewno nie z ciśnieniem 3 barów. Nie wybebeszałem całego osprzętu baku, bo mi sie nie chciało i nie wiem jak to tam jest rozwiązanie. Niby pompka ma przelewać z jednej strony baku paliwo na druga, ale jednak cos tam pompuje skoro przy akumulatorze (oczywiście pompa przy aku była odpięta) paliwo tez leci. Moze longer86, coś podpowie jak to tam jest wszystko rozwiązane
Moze longer86, coś podpowie jak to tam jest wszystko rozwiązane
a podpowie z tego co wyczytał w RAVE.
pompa w baku wg RAVE nazywana jest główną pompą niskiego ciśnienia i znajduje się w baku po stronie wlewu paliwa // z tej jednostki pobierane jest paliwo do pompki webasto i tutaj znajduje się powrót paliwa od silnika.
w drugiej części baku jest jednostka z drugim pływakiem i jak to rave nazywa adapter który zawiera w sobie regulator paliwa kalibrowany na 3,6 bara który podczas normalnej pracy układu pozostaje zamknięty, przy wzroście ciśnienia otwiera się i paliwo z jednostki wraca do baku.
A więc co następuje, niezależnie jaka pompka znajdzie się koło akumulatora pompa z baku pompuje max 3,6 i wyższego ciśnienia nie da się użyskać
pompa śmigała niecałe 2,5 roku i padła. Co prawda jak ja dzis wybebeszyłem i wsadziłem spowrotem to znów chodzi, ale to juz pewnie jej koniec. Czyli szalu pompa energy nie ma. Macie może jakieś lepsze zamienniki?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum