ale co on ma ogarnąć temat klimy? Elektryk tylko sprawdzi przekaźniki sprawdzi czy przewody nie mają przerwań i tyle. Klima jest klimą i w każdym samochodzie działa na tej samej zasadzie zresztą o której napisałeś wyżej.
Plus nie dochodzi na kompresor, to trzeba sprawdzić dlaczego go nie ma. Przetarty kabel może tylko. Może przekaźnik walnięty...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lip 17, 2010 21:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wg moich obliczeń oba wiatraki powinny włączać się na full obroty podczas włączonej klimy.
[ Dodano: Sob Lip 17, 2010 22:35 ] Vesper416, stawiam ci piwo jak znajdziesz elektryka który ogarnia temat klimy w tym modelu. Tam układ jest jakieś 36razy bardziej skomplikowany niż np w modelu R200.
wracając do tematu po czym poznac wysoki stan cisnienia układu? jak to zrobic zeby wiedziec kiedy odlaczyc sprezarkę? a co do mozliwosci "zatarcia sprężarki" to zamierzam się zdyscyplinować i co roku jezdzic na wymianę czynnika.
[ Dodano: Sob Lip 17, 2010 22:42 ]
Vesper416 napisał/a:
ale co on ma ogarnąć temat klimy? Elektryk tylko sprawdzi przekaźniki sprawdzi czy przewody nie mają przerwań i tyle. Klima jest klimą i w każdym samochodzie działa na tej samej zasadzie zresztą o której napisałeś wyżej.
Plus nie dochodzi na kompresor, to trzeba sprawdzić dlaczego go nie ma. Przetarty kabel może tylko. Może przekaźnik walnięty...
tez stawiam piwo jak znajdziesz moja puszkę z przekaźnikami, po poporawiac luty nie to problem, juz to robilem z główną skrzynką bezpieczników pod kierownicą, bo wszystko działało jak chciało.
ale ja ni episałem o żadnym zakładzie klimy tylko o zwykłym elektryku i jakie wielkie koszta za sprawdzeni instalacji??? ewentualnej naprawie kabla czy przekaźnika a zawsze masz zrobione jak sie należy. Wiadomo Twój samochód i zrobisz jak uważasz ale według mnie to bez sensu bo domowym sposobem nie zrobisz żadnego sterownika który przy wysokim ciśnieniu odłączy sprężarkę.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
ale ja ni episałem o żadnym zakładzie klimy tylko o zwykłym elektryku i jakie wielkie koszta za sprawdzeni instalacji??? ewentualnej naprawie kabla czy przekaźnika a zawsze masz zrobione jak sie należy. Wiadomo Twój samochód i zrobisz jak uważasz ale według mnie to bez sensu bo domowym sposobem nie zrobisz żadnego sterownika który przy wysokim ciśnieniu odłączy sprężarkę.
fakt klima klimą, ale jakbyś poczytał ile badziewia tym steruje, osobne kostki od podnoszenia obrotów, osobne od kompresora, a wszystko ukryte nie wiadomo gdzie!
[ Dodano: Sob Lip 17, 2010 22:50 ]
Vesper416 napisał/a:
ale ja ni episałem o żadnym zakładzie klimy tylko o zwykłym elektryku i jakie wielkie koszta za sprawdzeni instalacji??? ewentualnej naprawie kabla czy przekaźnika a zawsze masz zrobione jak sie należy. Wiadomo Twój samochód i zrobisz jak uważasz ale według mnie to bez sensu bo domowym sposobem nie zrobisz żadnego sterownika który przy wysokim ciśnieniu odłączy sprężarkę.
poza tym nie interesuje mnie przekaznik tylko jakie sa objawy wysokiego cisnienia w ukladzie.
Vesper416, ale rover 827 to bardziej japoński niż angielski pojazd. Japończycy nie potrafili wymyślić jednego prostego modułu sterującego z funkcją diagnostyki i jednego modułu wykonawczego jak to robili np Niemcy. Tutaj znajdziesz kilka a nawet kilkanaście mniejszych dziwnych sterowniczków z czego jak odepniesz połowę to klima i tak będzie działac tak samo. To są właśnie japońskie patenty. Nawet dobry elektryk nie znający tego modelu nie będzie potrafił naprawić ani dokładnie zdiagnozować klimy w tym aucie. Tu nawet sterownik skrzyni automatycznej ma duży wpływ na pracę klimy.
soprano, W dość prosty sposób można zrobić układ opierający się na dwóch przekaźnikach który będzie załączał klimę po włączeniu przycisku "econ" na panelu klimatronik, a wyłączał gdy ciśnienie w układzie jest za wysokie do czasu gdy spadnie do normy.
Vesper416, ale rover 827 to bardziej japoński niż angielski pojazd. Japończycy nie potrafili wymyślić jednego prostego modułu sterującego z funkcją diagnostyki i jednego modułu wykonawczego jak to robili np Niemcy. Tutaj znajdziesz kilka a nawet kilkanaście mniejszych dziwnych sterowniczków z czego jak odepniesz połowę to klima i tak będzie działac tak samo. To są właśnie japońskie patenty. Nawet dobry elektryk nie znający tego modelu nie będzie potrafił naprawić ani dokładnie zdiagnozować klimy w tym aucie. Tu nawet sterownik skrzyni automatycznej ma duży wpływ na pracę klimy.
soprano, W dość prosty sposób można zrobić układ opierający się na dwóch przekaźnikach który będzie załączał klimę po włączeniu przycisku "econ" na panelu klimatronik, a wyłączał gdy ciśnienie w układzie jest za wysokie do czasu gdy spadnie do normy.
Nie za bardzo rozumiem Pomijając to, czy jest mozliwosc w jakis sposob "wyczucia" wysokiego cisnienia w ukladzie? np. po wskazniku temperatury? ewentualnie "węch, słuch, 6 zmysł?
skoro nie ma innego sposobu to.... jak to zrobić jak opisałeś to wyżej? Pisałeś wcześniej o zaworkach i skraplaczach, to może poprostu nie wiem co 10 minut wyłączać sprężarke manualnie żeby odpoczeła? Nie jestem uzdolniony "elektronicznie"....
[ Dodano: Sob Lip 17, 2010 23:50 ]
i jeszcze takie pytanko, czy w 827 istnieje cos takiego jak "zawór bezpieczeństwa" w razie przekroczenia krytycznego cisnienia poprostu gaz uleci w powietrze przez ten zawór?
Nie ma żadnego zaworu bezpieczeństwa. Jak ciśnienie wzrośnie do zbyt wysokiego poziomo to po prostu coś sie rozdupcy i ucieknie czynnik.
Wyłączanie spręzarki na 10minut mija się z celem. Gdy ciśnienie wzrośnie do zbyt wysokiego poziomu wystarcza wyłączenie kompresora na kilka sekund.
Co do wspomnianego przekaźnika. Potrzebny będzie przekaźnik co najmniej 4stykowy 12V/30A. Jeden przewód zasilania przekaźnika podpinasz pod przewód zółto-niebieski od czujnika ciśnienia (4pinowy), natomiast drugi podpinasz pod ten duży szary przekaźnik pod przewód koloru różowo-szarego. Wtedy na styki załączające przekaźnika możesz poprowadzić plusa od aku do kompresora. O ile mnie pamięc nie myli to klima powinna wtedy się włączyć z przycisku w kabinie i wyłączyć przy zbyt wysokim ciśnieniu.
Nie ma żadnego zaworu bezpieczeństwa. Jak ciśnienie wzrośnie do zbyt wysokiego poziomo to po prostu coś sie rozdupcy i ucieknie czynnik.
Wyłączanie spręzarki na 10minut mija się z celem. Gdy ciśnienie wzrośnie do zbyt wysokiego poziomu wystarcza wyłączenie kompresora na kilka sekund.
Co do wspomnianego przekaźnika. Potrzebny będzie przekaźnik co najmniej 4stykowy 12V/30A. Jeden przewód zasilania przekaźnika podpinasz pod przewód zółto-niebieski od czujnika ciśnienia (4pinowy), natomiast drugi podpinasz pod ten duży szary przekaźnik pod przewód koloru różowo-szarego. Wtedy na styki załączające przekaźnika możesz poprowadzić plusa od aku do kompresora. O ile mnie pamięc nie myli to klima powinna wtedy się włączyć z przycisku w kabinie i wyłączyć przy zbyt wysokim ciśnieniu.
a w którym miejscu jest czujnik? a czy byłoby to dla Ciebie problemem jakbyś "machnął" mi taki schemacik łopatologiczny w paintcie z tym przekaznikiem? dziekuje za wszystko bardzo mi pomogłeś
[ Dodano: Nie Lip 18, 2010 10:30 ]
i ten duzy szary przekaznik to chodzi o ten prostokącik? z napisaem "air condition ECU" ?
Tak, chodzi o ten prostokącik z napisem "air condition ECU". Czujnik ciśnienia jest na aluminiowym wężu od klimy w okolicach zbiornika płynu do wspomagania i gruszki do tempomatu (jeżeli go posiadasz).
Wieczorem postaram sie pomyśleć cos z tym schematem, bo nie pamiętam dokładnie kolorów kabli.
Tak, chodzi o ten prostokącik z napisem "air condition ECU". Czujnik ciśnienia jest na aluminiowym wężu od klimy w okolicach zbiornika płynu do wspomagania i gruszki do tempomatu (jeżeli go posiadasz).
Wieczorem postaram sie pomyśleć cos z tym schematem, bo nie pamiętam dokładnie kolorów kabli.
ok dzieki, powiedz mi jeszcze taka rzecz, jakbym odnalazl skrzynke z przekaznikami i przelutowal je na 12v30A to juz nie musialbym bawic sie w takie obejscia?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum